MS Windows
briani 27239
XP log on
Fra : jane

Dato : 26-07-11 10:48

Min XP er pludselig -efter restore image til HD- begyndt med at jeg skal
klikke på mit brugernavn for at komme videre. jeg vil gerne have at når jeg
tænder computeren så kommer skrivebordet op i første hug, uden at jeg først
skal klikke på brugernavn eller taste password

jane

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-07-11 10:51

jane skrev:

>uden at jeg først
>skal klikke på brugernavn eller taste password

control userpasswords2

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : jane

Dato : 26-07-11 11:00

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote in news:4e2e8deb$0$304
$14726298@news.sunsite.dk:

> control userpasswords2

Jeg har prøvet "kør control userpasswords2" og fjernet "V" men der skal jeg
så give den et password, det gjorde jeg også jeg skrev "0", men efter
genstart så kom den og skrev noget med at et eller andet var ugyldigt, og
efter jeg klikkede OK so kom skærmen tilbage hvor jeg skulle klikke på mit
brugernavn

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-07-11 11:10

jane skrev:

> [...]
> efter jeg klikkede OK so kom skærmen tilbage hvor jeg skulle klikke på mit

Kik under Kontrolpanel - Strømstyring - Avanceret. Sørg for at
der ikke er hak ved "Spørg efter adgangskode ...".

--
Bertel

Fra : jane

Dato : 26-07-11 16:46

Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote in

> jane skrev:
> Kik under Kontrolpanel - Strømstyring - Avanceret. Sørg for at
> der ikke er hak ved "Spørg efter adgangskode ...".

Ok men nu spørger den ikke efter adgangskode, selvom der er hak ved "Spørg
efter adgangskode" men jeg skal klikke på mit brugernavn for at komme
videre, så hvis jeg fjerner omtalte hak vil den så ikke bede mig om at
klikke på mit brugernavn?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-07-11 18:05

jane skrev:

> [...]
> efter adgangskode" men jeg skal klikke på mit brugernavn for at komme
> videre, så hvis jeg fjerner omtalte hak vil den så ikke bede mig om at

Mit kodeord er tomt. Hvis jeg sætter hak ved "Spørg ...", så skal
jeg klikke på mit brugerikon hver gang pc'en har været i standby.

Men prøv da at fjerne hakket og se om det hjælper. Du kan altid
sætte det igen hvis du vil.

--
Bertel

Fra : Ole C

Dato : 26-07-11 16:20

jane skrev blandt andet:

> Jeg har prøvet "kør control userpasswords2" og fjernet "V" men der
> skal jeg så give den et password, det gjorde jeg også jeg skrev "0",

Du skal formentlig ikke skrive noget overhovedet, da passwordet er -
ingenting...

--
vh
Ole C

Fra : jane

Dato : 26-07-11 16:29

"Ole C" <mail@olec.invalid> wrote in news:j0mluh$5eq$1@dont-email.me:

> jane skrev blandt andet:
> Du skal formentlig ikke skrive noget overhovedet, da passwordet er -
> ingenting...

Første gang jeg prøvede skrev jeg heller ingen ting, men det var det samme
da jeg genstartede, måtte klikke på mit brugernavn.... så prøvede jeg at
skrive "0" som password, men som sagt det virkede heller ikke :(

Fra : Ole C

Dato : 26-07-11 13:17

jane skrev blandt andet:

> [...]
> at når jeg tænder computeren så kommer skrivebordet op i første hug,
> uden at jeg først skal klikke på brugernavn eller taste password

TweakUI kan logge på for dig.
http://www.alt-til-windows.dk/?TweakUIXP/Tweaks/Programmer/973

--
vh
Ole C

Fra : Sune Storgaard

Dato : 26-07-11 15:04

Den 26-07-2011 14:17, Ole C skrev:

> TweakUI kan logge på for dig.
> http://www.alt-til-windows.dk/?TweakUIXP/Tweaks/Programmer/973
Det er også en måde at løse problemet på,men hvorfor ikke bare fjerne
den ASP.net bruger konto der er årsagen til problemet?
(eller deaktivere den)

Fra : Ole C

Dato : 26-07-11 16:20

Sune Storgaard skrev blandt andet:

> Det er også en måde at løse problemet på,men hvorfor ikke bare fjerne
> den ASP.net bruger konto der er årsagen til problemet?
> (eller deaktivere den)

Tja, hvis der er sådan en konto, så er det måske også en måde at løse
problemet på....

--
vh
Ole C

Fra : jane

Dato : 26-07-11 16:41

Sune Storgaard <nospam@strueradsl.dk.invalid> wrote in news:4e2ec8f3$0
$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Det er også en måde at løse problemet på,men hvorfor ikke bare fjerne
> den ASP.net bruger konto der er årsagen til problemet?
> (eller deaktivere den)

I kontrolpanelet brugerkonti er der en konto som heder ASP.Net Mashine A...
skal jeg fjerne den?...Hvad er det for en og hvorfor er den der

der er 3 konti i alt

En med mit navn
En med gæst hvor der står "ikke aktiveret"
Og så kontoen ASP.Net Mashine A... Jeg kan marker den og klikke på fjern,
men jeg kan ikke se noget med deaktiver.

Fra : Ole C

Dato : 26-07-11 18:23

jane skrev blandt andet:

> [...]
> Og så kontoen ASP.Net Mashine A... Jeg kan marker den og klikke på
> fjern, men jeg kan ikke se noget med deaktiver.

Læs evt. her: http://marksxp.mvps.org/WindowsXP/aspdot.php - især nederste
afsnit: "Can I delete it?"
Du kan formentlig med stor sindsro fjerne kontoen. Men som du kan læse lige
ovver, kan du også hente en opdatering til .NET Framework som bør rette
fejlen.

--
vh
Ole C

Fra : jane

Dato : 27-07-11 15:11

"Ole C" <mail@olec.invalid> wrote in news:j0mt4q$p6g$1@dont-email.me:

> [...]
> Du kan formentlig med stor sindsro fjerne kontoen. Men som du kan læse
> lige ovver, kan du også hente en opdatering til .NET Framework som

Tak for linket Ole, jeg mener jag har alle opdateringer også vedr. NET
Framework da jeg hver måned opdater via "Windows opdate" så jeg tror bare
jeg sletter den, og ser hvad der sker :)

MVH
jane

Fra : Pico

Dato : 27-07-11 12:58

Den 26-07-2011 17:41, jane skrev:
> [...]
> Og så kontoen ASP.Net Mashine A... Jeg kan marker den og klikke på fjern,
> men jeg kan ikke se noget med deaktiver.
Jeg har nu været i forbindelse med "Charlotte Walløe Meyer", hun er
uforstående over du bruger hendes navn som "fra" ???? Hun kender ingen
Jane, så hvad har du gang i ??

--
MVH
Pico

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-07-11 13:04

Pico skrev:

> Jeg har nu været i forbindelse med "Charlotte Walløe Meyer", hun er
> uforstående over du bruger hendes navn som "fra" ???? Hun kender ingen
> Jane, så hvad har du gang i ??

Følger der en nærmere forklaring på hvad *du* har gang i?

--
Bertel

Fra : Pico

Dato : 27-07-11 13:46

> Følger der en nærmere forklaring på hvad *du* har gang i?

Det kan du såmænd godt få. Det undre mig at "Charlotte Walløe Meyer"
figurere som afsender på "jane". Jeg kender CWM rimeligt godt og der er
vist kun en af dem i Danmark. Hun har fortalt mig at hun aldrig bruger
news, derfor kontaktede jeg hende for at hørere om hun var begyndt, det
var hun ikke og hun kendte ingen jane eller noget til news.
Hun ville gerne have om jeg kunne skaffe en forklaring på hvorfor jane
"mis"bruger hendes navn, derfor.

--
MVH
Pico

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-07-11 13:49

Pico skrev:

"mis"bruger hendes navn, derfor.

følger der også en forklaring på hvor hun misbruger navnet message-id er
ønskeligt

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-07-11 14:22

Pico skrev:

> Hun ville gerne have om jeg kunne skaffe en forklaring på hvorfor jane
> "mis"bruger hendes navn, derfor.

Kan du forklare mig hvor Jane har misbrugt en andens navn?

--
Bertel

Fra : Pico

Dato : 27-07-11 14:50

> Kan du forklare mig hvor Jane har misbrugt en andens navn?

I min Thunderbird står CWM som afsender, det er så åbenbart en fejl min
Thunderbird laver.
I 3 forskellige tråde skriver den, på hver enkelt meddeleesse; at Janes
post er fra Charlotte Walløe Meyer ?
Jane har så åbenbart ikke brugt andres navne. Jeg spekulere på om hun
ved oprettelsen af news har udfyldt rubrikken "Dit navn" som det hedder
i Thunderbird.
Ser jeg rundt i de grupper jeg abonnere på er der enkelte andre steder
hvor "Charlotte Wahløe Meyer" forekommer ?

--
MVH
Pico

Fra : Erik Olsen

Dato : 27-07-11 14:59

Pico wrote:

> [...]
> Ser jeg rundt i de grupper jeg abonnere på er der enkelte andre steder
> hvor "Charlotte Wahløe Meyer" forekommer ?

Hvis "Charlotte Wahløe Meyer" ikke forekommer i indlæggets header (og
det gør det ikke, det kan du selv kontrollere), kan fejlen kun skyldes
noget i din nyhedslæser eller andre forhold på din PC.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Leif Neland

Dato : 27-07-11 15:05

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis "Charlotte Wahløe Meyer" ikke forekommer i indlæggets header (og det
> gør det ikke, det kan du selv kontrollere), kan fejlen kun skyldes noget i
> din nyhedslæser eller andre forhold på din PC.

Jeps, fejl i thunderbird5, hos mig hedder jane "ALDU Newsletter"

Leif

Fra : Pico

Dato : 27-07-11 15:12

Den 27-07-2011 15:58, Erik Olsen skrev:

> Hvis "Charlotte Wahløe Meyer" ikke forekommer i indlæggets header (og
> det gør det ikke, det kan du selv kontrollere), kan fejlen kun skyldes
> noget i din nyhedslæser eller andre forhold på din PC.

Eller afsenderens opsætning, hvilket kunne være sjovt at få afklaret

Prøv at se her:

www.ibpico.dk/Filer/CWM.JPG

Leif får åbenbart også et andet navn.

--
MVH
Pico

Fra : Erik Olsen

Dato : 27-07-11 15:28

Pico wrote:

> Eller afsenderens opsætning, hvilket kunne være sjovt at få afklaret

Afsenderens opsætning afspejles i indlæggets header. Der er ingen anden
måde oplysningerne kan overføres på.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Leif Neland

Dato : 27-07-11 15:41

Den 27-07-2011 16:12, Pico skrev:

> Eller afsenderens opsætning, hvilket kunne være sjovt at få afklaret
>
> Prøv at se her:
>
> www.ibpico.dk/Filer/CWM.JPG
>
> Leif får åbenbart også et andet navn.

Ja, sandsynligvis en fejl i thunderbird5, trigget af æø i domænenavnet.

Der er undskyldt til Jane, og kan vi så stoppe med at træde i det.

Leif

Fra : Erik Olsen

Dato : 27-07-11 15:46

Leif Neland wrote:

> Ja, sandsynligvis en fejl i thunderbird5, trigget af æø i
> domænenavnet.
> Der er undskyldt til Jane, og kan vi så stoppe med at træde i det.

Jeg synes Pico fremturer.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Pico

Dato : 27-07-11 16:03

Den 27-07-2011 16:45, Erik Olsen skrev:

> Jeg synes Pico fremturer.

Det er så ikke min mening at fremture, men jeg ville gerne prøve at
finde om der er andre årsager end fejl i Thunderbird, det er der så
åbenbart ikke
Jeg har lige prøvet at få liv i Windows Live Mail og der står "fra" godt
nok som Jane, så konklusionen må endegyldigt være det er en fejl i
Thunderbird 5.
Jeg har undskyldt til Jane og mener ikke jeg kan gøre andet.

--
MVH
Pico

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-07-11 16:12

Pico skrev:

> Jeg har undskyldt til Jane og mener ikke jeg kan gøre andet.

Fair nok.

Når du har et indlæg i læseruden, så prøv at trykke Ctrl-U. Så
kan du se præcis hvad det er der er sendt, inklusive de skjulte
headere (hvis ikke Thunderbird forvansker det også).

Du kan lukke ned igen med Alt-F4 hvis ikke du vil bruge musen.

--
Bertel

Fra : Pico

Dato : 27-07-11 16:47

> [...]
> headere (hvis ikke Thunderbird forvansker det også).
>
> Du kan lukke ned igen med Alt-F4 hvis ikke du vil bruge musen.

Ctrl+U er en let vej til at komme til headeren som jeg ikke kendte, det
er noget lettere end at møve rundt med musen, den må jeg nok bruge som
kontrol Takker.

--
MVH
Pico

Fra : jane

Dato : 30-07-11 17:02

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote in news:4e3028a9$0$315$14726298
@news.sunsite.dk:

> [...]
> Thunderbird 5.
> Jeg har undskyldt til Jane og mener ikke jeg kan gøre andet.

Don`t worry .. :) jeg er hverken sur eller vred på dig, og jeg forstår
da godt din undren, du kan jo ikke straks vide at der er en fejl i
Thunderbird, og så må vi heller stoppe dette emne inden vi får skældud for
snik-snak i denne gruppe.

MVH
Jane

Fra : jane

Dato : 27-07-11 14:41

> Jeg har nu været i forbindelse med "Charlotte Walløe Meyer", hun er
> uforstående over du bruger hendes navn som "fra" ???? Hun kender ingen
> Jane, så hvad har du gang i ??

Hvad F... mener du ??? Jeg kender ingen "Charlotte Walløe Meyer" og jeg
bruger da ikke hendes navn.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-07-11 14:43

jane skrev:

> Hvad F... mener du ??? Jeg kender ingen "Charlotte Walløe Meyer" og jeg
> bruger da ikke hendes navn.

Nej, og det har vi andre vidst hele tiden. Fyren er blevet snydt
af en underlig opførsel af Thunderbird og har ikke vidst nok om
hvordan han skulle tjekke hvordan det hang sammen.

--
Bertel

Fra : Leif Neland

Dato : 27-07-11 14:58

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:4e3015bf$0$304$14726298@news.sunsite.dk...

> Nej, og det har vi andre vidst hele tiden. Fyren er blevet snydt
> af en underlig opførsel af Thunderbird og har ikke vidst nok om
> hvordan han skulle tjekke hvordan det hang sammen.

Det ligner vist denne bug:
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=669925

Trigget af "æ" og "ø" i nokvin@FJørnDættehotmail.com

Leif

Fra : Kurd

Dato : 27-07-11 15:02

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> "Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
> [...]
Bevar mig vel. Jeg troede kun, der forekom fejl i programmer fra Microsoft.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-07-11 15:04

Kurd skrev:

>Bevar mig vel. Jeg troede kun, der forekom fejl i programmer fra Microsoft.

Nej det patent har de ikke fået accepteret

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Rado

Dato : 28-07-11 13:05

On 27 Jul 2011 14:04:14 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>Nej det patent har de ikke fået accepteret

Kedeligt, det ville nok have højnet standarden hos de andre
softwarefirmaer...

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : Pico

Dato : 27-07-11 15:04

Den 27-07-2011 15:41, jane skrev:
> Pico<Selvestemig@hotmail.com> wrote in

> Hvad F... mener du ??? Jeg kender ingen "Charlotte Walløe Meyer" og jeg
> bruger da ikke hendes navn.
Prøv at se her:
www.ibpico.dk/Filer/CWM.JPG

et billed af hvordan dine post i Thunderbird ser ud hos mig. Har du
udfyldt "Dit navn" da du i sin tid oprettede dine newsgrupper ?

Ved at søge i mine grupper finder jeg flere steder Charlotte Walløe
Meyer som "fra" selvom hun ikke bruger news.

I øvrigt har jeg undskyldt mit spørgsmål om hvad du har gang i.

--
MVH
Pico

Fra : Leif Neland

Dato : 27-07-11 08:49

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> først
> skal klikke på brugernavn eller taste password

Hvorfor ikke bare have en mindste smule sikkerhed, og have et
login/password?
Hvis du lader browseren gemme passwords til hjemmesider, er der jo hel fri
adgang til folk, der kommer forbi.
F.ex. for din sjove fætter til at skrive dumme ting i dit navn på din
facebook-konto.

Leif

Fra : jane

Dato : 27-07-11 14:47

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in

> [...]
> fri adgang til folk, der kommer forbi.
> F.ex. for din sjove fætter til at skrive dumme ting i dit navn på din

jeg forstår godt hvad du mener Leif, men nu har jeg overhoved ingen ting på
computeren som andre ikke må se, og mine passwords er i sikkerhed i mit
hoved :)

MVH
jane