Tomatstiklinger
Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 26-07-11 01:06

Er der belæg for at tomatstiklinger giver ringere udbytte end såede?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-07-11 05:52

On Tue, 26 Jul 2011 02:06:22 +0200, Preben R. Sørensen
<preben@esenet.dk> wrote:

>Er der belæg for at tomatstiklinger giver ringere udbytte end såede?

Det burde der ikke være, en plante fra en stikling er 100% lig planten
stiklingen kommer fra.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 26-07-11 07:12

"Preben R. Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i meddelelsen
> Er der belæg for at tomatstiklinger giver ringere udbytte end såede?
>
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk

Jeg vil sige tvært imod, idet en stikling er længere fremme i udviklingen
ved samme højde.
Jeg lavede nogen stiklinger fra én plante som var sået meget tidligt,
muligvis allerede sidste år og vi har
da fået tidlige tomater og der er mange klaser på.

Steen.

Fra : bent

Dato : 26-07-11 09:10

Den 26-07-2011 08:12, Steen Jakobsen skrev:

> [...]
> muligvis allerede sidste år og vi har
> da fået tidlige tomater og der er mange klaser på.

Jeg lave stikling her sidt på sommen/efterår som jeg overvinter, fordi
jeg har røde tomater før

Bent

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 26-07-11 12:08

Tak for svarene, så tror jeg da jeg vil så eller købe meget tidligt, og så
lave stiklinger. Så får jeg tidlige tomater fra moderplanterne, og gratis
besætning i drivhuset, hvor jeg alligevel ikke ynder at starte alt for
tidligt. Tomatstiklinger sat i en for oven åben pose under fiberdug eller
hvid plast,, har rod på få dage.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-07-11 20:46

Preben R. Sørensen wrote:

> Tomatstiklinger sat i en for oven åben pose under fiberdug eller hvid
> plast,, har rod på få dage.

Eller bare i et glas vand :)

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 27-07-11 21:57

"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev

> Eller bare i et glas vand :)

Ja, eller bare i jorden, men det starter de langsommere og dårligere af.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen