Gasgrill
Fra : Steen

Dato : 25-07-11 22:21

Allerede overskriften kan dele vandende, men jeg har ikke længere
tålmodighed til en kulgrill, og har anskaffet mig en gasgrill.
Da jeg ikke før har grillet specielt meget - og slet ikke på gas, ville
jeg høre om der var gode tips til opskrifter eller bare gode fif.

Nogen der har lavet gode ting på en pizzasten, som brød og andet - og
selvf. pizza?

Der er måske mere velegnede fora for (gas)grill end herinde?
--
Steen

Fra : Max

Dato : 25-07-11 23:08

Hej Steen

> Da jeg ikke før har grillet specielt meget - og slet ikke på gas,
> ville jeg høre om der var gode tips til opskrifter eller bare gode
> fif.

Bare brug den som en grill, den kan lave alt det hele og mere
til. Hvis der er en stegeplade på den, ja så er den perfekt til
bacon, skindsiden på andebryster, halve bagekartofler der
er forkogte, og så vidre.

> Nogen der har lavet gode ting på en pizzasten, som brød og andet - og
> selvf. pizza?

Jeg har med suces lavet pizza på en sten under en støbejernsgryde
der er vendt på hovedet på risten.

Max

Fra : Steen

Dato : 26-07-11 09:56

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]
> er forkogte, og så vidre.

> Jeg har med suces lavet pizza på en sten under en støbejernsgryde

Takker - jeg kaster mig ud i grilleriet
--
Steen

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 26-07-11 10:43

Max sendte dette med sin computer:
> Jeg har med suces lavet pizza på en sten under en støbejernsgryde
> der er vendt på hovedet på risten.

Altså gryden som "låg" over pizzaen ?

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard - 2620 Albertslund

Fra : Max

Dato : 26-07-11 21:30

Hej Brian

> Altså gryden som "låg" over pizzaen ?

Ja, jeg har ikke låg til min grill.

Max

Fra : Steen

Dato : 27-07-11 09:16

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Brian

> Ja, jeg har ikke låg til min grill.

En pizza på grill/sten skal altså laves med låget lukket?
--
Steen

Fra : Max

Dato : 27-07-11 09:37

Hej Steen

> En pizza på grill/sten skal altså laves med låget lukket?

I min verden skal en pizza bages, og helst ved en temlig
høj temperatur, så den skal i en form for ovn, så ja,
låget skal lukkes.

Max

Fra : Steen

Dato : 27-07-11 14:23

> [...]

> I min verden skal en pizza bages, og helst ved en temlig
> høj temperatur, så den skal i en form for ovn, så ja,

Fjong, det skal prøves i aften. Som en lille kuriøsitet har jeg lige set
en opskrift på pizza med leverpostej! Den gemmer jeg nok til en senere
lejlighed...
--
Steen

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 27-07-11 14:26

Steen udtrykte præcist:

> Fjong, det skal prøves i aften. Som en lille kuriøsitet har jeg lige set
> en opskrift på pizza med leverpostej! Den gemmer jeg nok til en senere
> lejlighed...

Vi lavede forleden en helstegt kalvemørbrad, den havde ligget
i lage først, den blev bare max ok... MEN endnu bedre var
det, da vi skar resten op i tynde strimler og brugte det som
fyld på hjemme "grillet" pizza, HOLD DA K... DET VAR I ORDEN

Fra : Max

Dato : 27-07-11 14:34

Hej Brian

> [...]
> det, da vi skar resten op i tynde strimler og brugte det som
> fyld på hjemme "grillet" pizza, HOLD DA K... DET VAR I ORDEN

Skær den i tynde skiver og begrav den i Gorgonzola på
pizzaen, det er gudespise.

Max

Fra : Steen

Dato : 27-07-11 15:18

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Brian

> Skær den i tynde skiver og begrav den i Gorgonzola på
> pizzaen, det er gudespise.

Et projekt jeg har i tankerne er "Pulled Pork", meeen det bliver ikke
lige de første par uger
--
Steen

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 26-07-11 10:41

Steen forklarede:
> [...]
> Da jeg ikke før har grillet specielt meget - og slet ikke på gas, ville
> jeg høre om der var gode tips til opskrifter eller bare gode fif.

Vi skiftede vores kulgrill ud med gas sidste år, vi har ikke
fortrudt et sekund...

> Nogen der har lavet gode ting på en pizzasten, som brød og andet - og
> selvf. pizza?

Vi laver altid hjemmelavet pizza på gasgrillen m/pizzasten,
og du kan bare ikke sammenligne en pizza på den måde, med en
lavet i alm. ovn, der er en verden til forskel, bager brød
gør vi også...

Forleden fik vi forloren hare på grillen

Vi har så også købt en stegeplade, så stegt flæsk,
frikadeller osv. bliver også lavet ude... hel kylling = mums

> Der er måske mere velegnede fora for (gas)grill end herinde?

Så skulle det lige være dk.fritid.hus-og-have, men mon ikke
det passer fint i en madgruppe

PS: Vi købte en Weber Q300

Fra : Steen

Dato : 26-07-11 13:12

Brian Vestergaard <only4usenet@gmail.com> wrote:

> PS: Vi købte en Weber Q300

Samme her, og jeg har lige grillet toast til familiens middagsmad
--
Steen

Fra : Gamle

Dato : 26-07-11 15:25

Steen wrote:

> Samme her, og jeg har lige grillet toast til familiens middagsmad

Der er masser af opskrifter via google
Her er en side som jeg bruger meget til alle former for opskrifter:
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/tilberedningsmetode-2.php?id=68

Vi har 220Q og er meget tilfredse med den.

Mvh
Torben

Fra : Kim Schulz

Dato : 26-07-11 15:54

On Mon, 25 Jul 2011 23:20:32 +0200
isteen@gmail.com (Steen) wrote:

> [...]
> selvf. pizza?
>
> Der er måske mere velegnede fora for (gas)grill end herinde?

Der findes et hav af fora for mad og grill entusiaster i Danmark:

weberklubben.dk
grillguru.dk
madpassionen.dk
grillklubben.dk

Fælles for siderne er, at de er om grill/madlavning og derunder
selvfølgelig gas-grill.

Kim Schulz