Fjerne rust fra vinylgulv ?
Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 25-07-11 19:49

Hej gruppe,

Vi har er badeværelse hvor der er lagt vinylgulv.
Der hvor kloaktilslutningen kommer op igennem gulvet har der desværre
fugtigt på et tidspunkt, så der er kommet rustpletter på vinylen.
Hvad skal jeg bruge til at fjerne dette ?

Andreas M. Hansen

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-07-11 20:58

In news:4e2dbaaa$0$307$14726298@news.sunsite.dk,
Andreas Møller Hansen <nokke99@hotmail.com> typed:
> [...]
> fugtigt på et tidspunkt, så der er kommet rustpletter på vinylen.
> Hvad skal jeg bruge til at fjerne dette ?

Om dette middel kan bruges på vinyl kan jeg desværre ikke sige, men jeg har
brugt det i langt over 30 år til f.eks. rustpletter på tøj og forskellige
andre ting. Jeg kan godt forstå det hedder "Magica", for rusten er væk på et
lille øjeblik. Jeg har altid en tube liggende, hvis uheldet skulle være ude.

http://www.matas.dk/hus+have/pletfjerning/tekstiler+toej/magica+pletfjerner+til+rust.aspx?categoryid=169&productid=9178

Hvis rusten er trængt ind i vinylen og har misfarvet det, er chancerne for
at fjerne det måske ikke så store, men jeg synes du skulle prøve det, for
det koster jo ikke ligefrem en bondegård.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 25-07-11 21:05

> [...]
> for at fjerne det måske ikke så store, men jeg synes du skulle prøve
> det, for det koster jo ikke ligefrem en bondegård.

Det ser faktisk spændende ud, og skal bestemt afprøves - det indeholder
også to af de ingredienser som jeg selv havde tænkt på, nemlig
citronsyre og oxalsyre
Mange tak for tippet!

Andreas M. Hansen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-07-11 21:28

Den 25-07-2011, skrev Andreas Møller Hansen:
> oxalsyre

Oxalsyre tar tilgængelig rust; det kan jeg skrive under på :)

Hvad med cola? :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Allan Vebel