Kan kommunen gøres erstatningsabsvarlig
Fra : Pjerrot

Dato : 25-07-11 16:20

Hej der

I forbindelse med en kommunesammenlægning og flytning af papirer, har
kommunen mistet ALLE tekniske papirer for mit hus, f.eks tegninger over
kloakering, byggetilladelser, kabler i jorden, nedgravet olietanke, osv.

Kan jeg gøre kommunen erstatningsansvarlig, enten så de skal betale mig et
kontant erstatning eller at de skal sørge for retablering, undersøgelse,
udarbejdelse af helt nye fortegnelser?

En anden forklaring jeg har fået, er at de selv har smidt alle papirerne ud
fordi de var svære at læse. Må de gøre det uden at spørge ejeren først, om
denne vil have papirerne?

En tredie forklaring jeg fik, var at de havde ansat et flyttefirma og at
det er dem som er ansvarlige for tabet. Men er kommunen ikke ansvarlige ved
at have ansat flyttefirmaet og have undladt at registrere flyttegodset da
det forlod det oprindelige arkiv?

Er der klagemuligheder over kommunen, eller skal der anlægges sag ved
retten?

--
Pjerrot

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 25-07-11 17:06

"Pjerrot" <mail@pjerrot.qq> skrev i en meddelelse
> [...]
> kontant erstatning eller at de skal sørge for retablering, undersøgelse,

Overhovedet ikke...

Det er dig der skal holde styr på hvad og hvor der er noget på
din grund, og videregive oplysningerne til kommunen/forsikring/intrepenører
hvis de har brug for det.

Hvis kommunen tidligere har haft oplysninger om det, og du har haft mulighed
for at få en kopi er det en service fra kommunen.

Nogle selskaber El/Gas/Vand/kloak registrere oplysningerne på din
grund for deres egen skyld, men det er dig der skal holde styr på det.

//Henrik N.

Fra : Pjerrot

Dato : 26-07-11 00:14

On Mon, 25 Jul 2011 18:05:30 +0200, Henrik Nielsen wrote:

> [...]
>
> Nogle selskaber El/Gas/Vand/kloak registrere oplysningerne på din
> grund for deres egen skyld, men det er dig der skal holde styr på det.

Det der kommer slet ikke bag på mig. Jeg får vel en bøde og en straf for at
kommunen har smidt mine tegninger væk og det ender vel med at jeg skal rive
huset ned fordi byggetegningerne er væk og huset så er ulovligt opført

--
Pjerrot

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-07-11 20:16

Pjerrot skrev den 25-07-2011 17:19:

> Er der klagemuligheder over kommunen, eller skal der anlægges sag ved
> retten?

statsforvaltningen er en mulighed du bør undersøge.

http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5770

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Pjerrot

Dato : 26-07-11 00:15

On Mon, 25 Jul 2011 21:16:21 +0200, Carsten Riis wrote:

> statsforvaltningen er en mulighed du bør undersøge.

Bestemt ja
tak

--
Pjerrot

Fra : Michael Nielsen

Dato : 04-08-11 21:35

"Pjerrot" skrev i meddelelsen news:j0kteg$mc8$2@dont-email.me...

On Mon, 25 Jul 2011 21:16:21 +0200, Carsten Riis wrote:

> statsforvaltningen er en mulighed du bør undersøge.

> [...]

Hvoff' bruge al den unødig tid på undersøgelser........
kommunen forlanger jo alligevel hele skidtet jævnet, med mindre du
fremskaffer papirerne som de selv kasserede

Mich.

Fra : Pjerrot

Dato : 22-08-11 11:54

On Thu, 4 Aug 2011 22:35:09 +0200, Michael Nielsen wrote:

> Hvoff' bruge al den unødig tid på undersøgelser........
> kommunen forlanger jo alligevel hele skidtet jævnet, med mindre du
> fremskaffer papirerne som de selv kasserede

Ja de er nogle svin.

--
Pjerrot