Medvirken til skatteunddragelse
Fra : spanget

Dato : 25-07-11 03:52

Jeg har undret mig over en naboejendoms alt for lave ejendomsvurdering
i mange år.
Ejendommen er registreret til blandet bolig og erhverv.
Ved et tilfælde opdagede jeg, at ejerne uopfordret skrev til kommunen
i en byggesag, at de ALDRIG har benyttet et gammelt, forfaldent baghus
til erhverv.
Vurderingen var mindst 2 millioner kr for lav.
Jeg gjorde kommunens sagsbehandlere og direktører opmærksom på
forholdet, der har stået på i mindst 15 år, men der skete intet!
Registreringen i BBR er bl.a. grundlag for vurderingen, men de
opdaterede ikke BBR, hvilket jo er lovpligtigt.
På den måde er kommunens sagsbehandlere og direktører således
medvirkende til, at naboen betaler alt for lidt i ejendomsværdiskat -
anslået mindst 6.000 kr/år.
Har offentligt ansatte ikke pligt til at søge ulovlige forhold
lovliggjort, så snart de er bekendt med ulovlighederne?
Kan offentligt ansatte straffes/politianmeldes for medvirken til
skatteunddragelse?

Venlig hilsen
Svend Spanget

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-07-11 19:16

spanget skrev den 25-07-2011 11:51:

> Kan offentligt ansatte straffes/politianmeldes for medvirken til
> skatteunddragelse?

anmeldes kan de vel altid.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Pjerrot

Dato : 25-07-11 23:58

On Mon, 25 Jul 2011 02:51:47 -0700 (PDT), spanget wrote:

> [...]
> lovliggjort, så snart de er bekendt med ulovlighederne?
> Kan offentligt ansatte straffes/politianmeldes for medvirken til

Stikkersvin!
Du er for dum at gøre sådan noget. De kan også nemt finde dig, fordi
kommunen har pligt til at fortælle hvor deres oplysninger kommer fra.

Iøvrigt foregår der ikke skatteunddragelse fordi ejendomsværdien er lavere
end handelsprisen. Jeg har en ejendom som er vurderet til 1/10 af den pris
ejendommen ville have som privatejendom. Den er en erhvervsejendom, og
derfor er vurderingen meget lavere. Kommunen har ennda selv vurderet den og
nedsat vurderingen efter en klage fra mig. De mødte op 3 mand og gennemgik
alt, og derefter satte vurderingen ned.
Og hvorfor så det, vil en landsbytosse med ondt i røven som dig så spørge:
Joo ser du, som erhvervsejendom er man underlagt andre skatteforhold, bla.
skal man overdrage en momsforpligtelse og betale skal af ejendommen ved
salg. Derudover betaler man sindssygt meget i ejendomsskat i form af
affaldsgebyrer osv. Sådan ca 5 gange mere end hvis det bar en højt vurderet
privatejendom.

Summa sumarum: kommunen får langt mere i skatteudbytte ved den meget lavere
vurdering som erhvervsejendom.

Så hvor får du lige det med skatteunddragelse fra?

Typisk dansk at få ondt i røven over naboen. Hader sådan nogen som dig. Gå
dog efter magthaverne og korruptionen hvor de ansætter deres venner til
overløn og kun er på arbejde få dage om ugen. Jeg kender en som hæver 45000
i løn hos det offentlige og snyder med flextiden. Han arbejder max 20timer
om ugen og bruger sin arbejdstid på at handle aktier og drive sin egen
virksomhed som er en netbutik.

Jeg kender også en fuldkommen uduelig kontorleder i det offentlige som får
70.000 om måneden i løn + pension. Hun er så inkompetent som man kan være.
Hun har en klemme på chefen så han ikke tør fyre hende. Hun koster altså
samfundet over 1 mio om året, uden at samfundet får noget for pengene.

Du kan også gå efter kongehuset som koster en halv milliard årligt. Få
fingeren ud af gaskammeret og vis dig som en mand hvis du tør. Kongehuset
er fuldkommen skattefri, momsfri, afgiftfri, af ALT.

Du sparer ikke en krone i skat ved at stikke din nabo - så drop det.

--
Pjerrot

Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-07-11 08:11

Den 26/07/11 00.58, Pjerrot skrev:

> Stikkersvin!

[klip]

> [...]

[klip]

> Du sparer ikke en krone i skat ved at stikke din nabo - så drop det.

Kan kun være enig. Det uvæsen breder sig som pesten!
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-07-11 12:00

Pjerrot skrev den 26-07-2011 00:58:

> Du er for dum at gøre sådan noget. De kan også nemt finde dig, fordi
> kommunen har pligt til at fortælle hvor deres oplysninger kommer fra.

nej, det har de ikke!

Offentlighedsloven §13.

---------
§ 13. Retten til aktindsigt kan begrænses i det omfang, det er
nødvendigt til beskyttelse af væsentlige hensyn til

1) statens sikkerhed eller rigets forsvar,
2) rigets udenrigspolitiske eller udenrigsøkonomiske interesser,
herunder forholdet til fremmede magter eller mellemfolkelige institutioner,
3) forebyggelse, opklaring og forfølgning af lovovertrædelser,
straffuldbyrdelse og lignende samt beskyttelse af sigtede, vidner eller
andre i sager om strafferetlig eller disciplinær forfølgning,
4) gennemførelse af offentlig kontrol, regulerings- eller
planlægningsvirksomhed eller af påtænkte foranstaltninger i henhold til
skatte- og afgiftslovgivningen,
5) det offentliges økonomiske interesser, herunder udførelsen af
det offentliges forretningsvirksomhed, eller
6) private og offentlige interesser, hvor hemmeligholdelse efter
forholdets særlige karakter er påkrævet.
----------

Fra : Pjerrot

Dato : 26-07-11 16:27

Du har ret.

Så er det en fejl at kommunen oplyste mig om hvilken nabo, som havde
anmeldt mig. Hos kommunen var vedkommendet kendt som landsbytosse og
iøvrigt på førtidspension og alene med nogle unger som krævede meget
kommunal opmærksomhed. Måske det var derfor kommunen sagde at jeg skulle
tage det roligt, for de var vant til disse tosser som interesserede for
meget for naboen og havde ondt i røven over andre som levede bedre end dem
selv.

Gamle stasi agenter fra DDR har udtalt sig om Danmark, om at dk nu er værre
end dengang stasi-DDR var på sit højeste.

Det er ren kommunisme og gør faktisk alle, både magthaverne og borgerne -
fattigere.

--
Pjerrot

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-07-11 09:30

Pjerrot skrev den 26-07-2011 17:27:
> Du har ret.
>
> Så er det en fejl at kommunen oplyste mig om hvilken nabo, som havde
> anmeldt mig.

Ikke nødvendigvis: Aktindsigten KAN begrænses.

Det er ikke ensbetydende med, at den bliver det.

Det var såmend din kommentar om, at kommunen har PLIGT til at oplyse.
Det har de heller ikke.

I hele taget skal man altid læse lovgivningen efter om det er SKAL
eller KAN.
fx det tydligste eksempel i vores dagligdag:
Færdselsloven er opbygget som en påbud/forbuds-opremsning. fx
trafikanter skal følge Politiets anvisninger forud for øvrige
færdselsregler (§4 stk 2)
Straffeloven er derimod en oversigt over mulige konsekvenser ved nogen
bestemte handlinger fx strafferammerne er: op til x år

Fra : Pjerrot

Dato : 27-07-11 14:06

On Wed, 27 Jul 2011 10:29:30 +0200, Carsten Riis wrote:

> I hele taget skal man altid læse lovgivningen efter om det er SKAL
> eller KAN.

Absolut.

En tommelfingerregel kan være, at når der er tale om en borgers rettigheder
i forhold til magthaverne, så står der altid "kan" ved magthavernes
pligter.

Omvedt står der altid "skal" ved borgernes pligter.

Der er blandt andet derfor jeg ikke ser Danmark som en retsstat - men det
er jo noget helt andet

--
Pjerrot

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-07-11 14:32

Pjerrot skrev den 27-07-2011 15:05:
> .
> Der er blandt andet derfor jeg ikke ser Danmark som en retsstat - men det
> er jo noget helt andet

er der i andre lande anderledes?

Fra : Pjerrot

Dato : 28-07-11 12:50

On Wed, 27 Jul 2011 15:31:35 +0200, Carsten Riis wrote:

> er der i andre lande anderledes?

Det ved jeg ikke. Men jeg ved, at sagsanlæg mod magthaverne er rene
lotterier og at magthaverne ikke respekterer borgeren.
Det har jeg i hundredevis af eksempler på (naturligvis ikke personlige).

I f.eks staten New York, kan en borger som har været udsat for bedrageri,
røveri eller andre forbrydelser begået af magthaverne, indstævne
magthaverne for $10mio og faktisk vinde sagen.

Borgere hvor magthaverne har begået justitsmord mod dem, og sat den
uskyldigt i fængsel i 10-20år på dødsgangen, kan få deres sag genoptaget og
blive frikendt - og få $2-3mio i erstatning SAMTIDIG med at de kriminelle
magthavere starffes med livstid.
Efter at DNA mulighederne er forbedret, er mange justitsmyrdede blevet
frikendt. Politifolkene som havde plantet falske beviser og var delvis
skyld i forbrydelserne mod borgeren, blev idæmt livstid.

Noget sådan ville A-L-D-R-I-G sket Danmark. Magthaverne ville altid dække
over deres egne og aldrig betale andet end småpenge i erstatning.

Så på den måde, ser jeg New York som en retsstat, men altså ikke Danmark.

--
Pjerrot

Fra : Pjerrot

Dato : 26-07-11 00:09

On Mon, 25 Jul 2011 02:51:47 -0700 (PDT), spanget wrote:

> medvirkende til, at naboen betaler alt for lidt i ejendomsværdiskat -
> anslået mindst 6.000 kr/år.

Du har ret i at ejendomsværdiskatten er for lille. for den er nemlig nul
for en erhvervsejendom.

Men du er da til grin, for du er skattemæssigt inkompetent.

Kommunen kender fjolser som dig til bevidsløshed og er vant til det. Jeg
selv er blevet anmeldt masser af gange til kommunen for præcis det sammen.
Men forholdene er lige efter bogen, og jeg har talt flere gange med
kommunens folk og de fortæller at sådanne landsbytosser bare får en sludder
for en sladder, og så griner vi sammen af det.

Hvis du vil spare ejendomsværdiskatten selv, så registrer din ejendom som
erhvervsejendom, så er den nul. Men du kommer så til at betale betydeligt
mere i andre typer skatter på ejendommen og ved salg af denne.

Få dig dog et liv din fucking taber.

--
Pjerrot