Mobil med hurtigt kamera
Fra : Ditte

Dato : 25-07-11 10:47

Hej

HTC lancerer snart HTC EVO 3D, og der står i beskrivelsen at kameraet
tager billeder præcis i det øjeblik der trykkes på knappen:

http://www.htc.com/dk/product/evo3d/specification.html
Under det er detaljerne der tæller.

Måske venter jeg på at den bliver lanceret, men kender I andre til
mobiler med kamera der tager billeder med det samme? Foretrækker
Android.

Hilsen Ditte

Fra : jk

Dato : 25-07-11 12:02

On Mon, 25 Jul 2011 11:47:02 +0200, Ditte <ditte@nnnnno.nnnno> wrote:

>Hej
>
>HTC lancerer snart HTC EVO 3D, og der står i beskrivelsen at kameraet
>tager billeder præcis i det øjeblik der trykkes på knappen:

Hvornår forestiller du dig ellers, at billedet bliver taget ?

Jeg har en HTC. Jeg synes, at det virker fint. Men autokus er på
uendelig, så tætte motiver kan blive uskarpe, iflg. min erfaring.
Det er IKKE så godt som et kamera. Men brugbart måske for visse
mennesker.

>http://www.htc.com/dk/product/evo3d/specification.html
>Under det er detaljerne der tæller.

Det slogan:
Nyt og forbedret kamera, der tager billedet præcis det øjeblik, du
trykker på knappen, og optager video i fuld HD med stereolyd. Så nu
kan du gemme alle tilværelsens store øjeblikke for altid.

er da helt klart formuleret af en reklamemand. Kan du ikke gennemskue
det ? det nye er video i fuld HD, hvilket betyder 1920x1024 pixels
video, hvilket fylder meget i filstørrelse.

mvh

John

Fra : Lars Klintholm

Dato : 25-07-11 14:01

Den 25-07-2011 skrev jk:

> Hvornår forestiller du dig ellers, at billedet bliver taget ?
>
> Jeg har en HTC. Jeg synes, at det virker fint

Jeg har en HTC Desire, og jeg synes kameraet er ubrugeligt, alene fordi
der går for lang tid fra man trykker på og indtil billedet faktisk
tages. Så der er ikke noget mærkeligt i spørgsmålet fra OP

Lars Klintholm

Fra : jk

Dato : 25-07-11 14:45

On Mon, 25 Jul 2011 15:00:59 +0200, Lars Klintholm
<nospam2010@klintholm.com> wrote:

>Jeg har en HTC Desire, og jeg synes kameraet er ubrugeligt, alene fordi
>der går for lang tid fra man trykker på og indtil billedet faktisk
>tages. Så der er ikke noget mærkeligt i spørgsmålet fra OP

Det er en indstilling for kameraet !

Således:

kamera startet:

tryk på menu, foto, indstillinger (tandhjul), gennemgangsvarighed, (5
sek, 10 sek, ingen gennemgang): sæt ingen gennemgang. Dette gælder så
også video.

God fornøjelse !

mvh

John

Fra : emjeppesen

Dato : 25-07-11 15:52

jk skrev:

>Det er en indstilling for kameraet !

Det ændrer ikke på at HTC Desire tager elendige billeder.

Hilsen emj

Fra : Peter LJ

Dato : 25-07-11 15:59

Hvilket igen er en smags-sag. eg er helt og aldeles tilfreds med min Desire
HD og dens kamera.
Især når jeg tager et nærbillede med den.
Men stort set på alle områder ud over batterilevetiden er jeg helt tilfreds.

PLJ

Fra : Lars Klintholm

Dato : 25-07-11 16:17

Den 25-07-2011 skrev emjeppesen:
> Det ændrer ikke på at HTC Desire tager elendige billeder.

Jeg har dog fået det lidt bedre ved at fjerne plasticlinsen:
http://androidforums.com/desire-tips-tricks/144342-how-dramatically-improve-your-camera-picture-video-quality.html

Lars Klintholm

Fra : Leif Neland

Dato : 26-07-11 10:28

Den 25-07-2011 17:17, Lars Klintholm skrev:

> Jeg har dog fået det lidt bedre ved at fjerne plasticlinsen:
> http://androidforums.com/desire-tips-tricks/144342-how-dramatically-improve-your-camera-picture-video-quality.html

Apropos billedkvalitet:
Jeg har købt et uoriginalt batteri i dobbelt størrelse, med et
tilhørende uoriginalt cover.
Med det er det umuligt at tage billeder med "blitz", fordi lyset
åbenbart reflekteres inde i glasset, der dækker både blitz og objektiv.

Jeg har overvejet at dele glasset i to, men nu er telefonen desværre
kørt over af en bil

Leif

Fra : Lars Klintholm

Dato : 25-07-11 16:41

Den 25-07-2011 skrev jk:

> [...]
>
> tryk på menu, foto, indstillinger (tandhjul), gennemgangsvarighed, (5
> sek, 10 sek, ingen gennemgang): sæt ingen gennemgang.

Gennemgangstid = den tid et optaget billede vises på gennemgangsskærmen
før kameraet skifter tilbage til kamerasøger (manualen side 154)

Det vi taler om her, er tiden fra man trykker på udløseren, og til
billedet tages.

Lars Klintholm

Fra : Leif Neland

Dato : 26-07-11 10:32

Den 25-07-2011 13:01, jk skrev:

> Hvornår forestiller du dig ellers, at billedet bliver taget ?

Et til to sekunder senere.

På mange "rigtige" kameraer er det muligt at trykke udløseren halvt ned,
så der autofocuseres og indstilles blænde. Når der så trykkes helt ned,
tages billedet.

Denne funktion har telefoner sjældent, så der går nogen tid fra der
trykkes til billedet tages.

Det gør, at man må sigte foran, når man fotograferer bevægelige mål;
ligesom når man skyder lerduer

Leif

Fra : jk

Dato : 26-07-11 15:01

> [...]

>Måske venter jeg på at den bliver lanceret, men kender I andre til
>mobiler med kamera der tager billeder med det samme? Foretrækker

Man kan få et ordentligt kamera, f.eks. canon ixus for 1500 kr. Så kan
kan man købe en brugt Nokia mobil for 500 kr., og så er man bedre
kørende for 2000 kr. Men det er jo nok ikke det, en ung dame vil have
!

mvh

John

Fra : Max

Dato : 27-07-11 14:01

Hej

> Man kan få et ordentligt kamera, f.eks. canon ixus for 1500 kr. Så kan
> kan man købe en brugt Nokia mobil for 500 kr., og så er man bedre

Men, nu er kameraer jo begyndt at komme med GPS, så nu mangler
vi bare at de kommer med en telefon også.

Max