aegte kaernemaelk
Fra : ;o)-max-

Dato : 25-07-11 10:42

Nu da Aldi også har opgivet at sælge en normal
fed flødeost, har jeg svært ved at finde en der
er go' til min New York cheesecake.

Så måske lave den selv, men de opskrifter jeg er
faldet over siger man skal bruge gl.dags kærnemælk
eller råmælk, hvor finder jeg mon det.

Enkelte opskrifter nævner osteløbe andre ikke, og de
fleste handler i virkeligheden om drænet yoghurt, som
smager dejligt på brød men ikke er så velegnet i min
cheesecake.

Jeg har brug for den gl.dags Buko, den der blev solgt
i små firkantede pakninger, vidst nok a' 50g, den var
fed og ikke smørbar fra køleren, det gav en rigtig
tung kage, som jeg syns den skal være.

Indsider og outsider viden modtages gerne -
-max-

Fra : Lone

Dato : 25-07-11 05:56

Mon ikke Philadelphias fuldfede kan bruges?

Råmælk tror jeg kun du kan købe ved stalddøren, hvis du er så heldig
at have sådan én i nærheden :)

Mvh
Lone Kjær

Fra : Gamle

Dato : 25-07-11 13:00

-max- wrote:

> [...]
> fed og ikke smørbar fra køleren, det gav en rigtig
> tung kage, som jeg syns den skal være.
>
> Indsider og outsider viden modtages gerne -

Hvad med Philiadelphia flødeost
http://dindebat.dk/mad-drikke/277549-philadelphia-floedeost.html ?

Mvh.
Torben

Fra : ;o)-max-

Dato : 25-07-11 14:43

On 25-07-2011 14:00, Gamle wrote:

> Hvad med Philiadelphia flødeost
> http://dindebat.dk/mad-drikke/277549-philadelphia-floedeost.html ?

Tak til jer begge, Torben og Lone -

Jeg vil tjekke Philadelphia, men tvivler lidt på at den er
fuld fed, jeg husker den som smørbar, de tilsætter vidst
noget kemi ?

Jeg har tjekket en de kalder Pic-Frisch vidst hos Lidl, den
har 23% fedt, lyder lidt magert og den er lidt grynet, ikke
lige det jeg søger.

Men jeg vil da tjekke i Netto.. Det er sku blevet svært at være
fuldfed i en fedt fattig tidsalder.

Desværre ingen staldøre i nabolaget - her hjemme. I Indien har
naboen både en ko og en bøffel, så der nyder jeg frisk mælk,
en luksus, da de kun yder 20% i forhold til danske malkekvæg.
-max-

Fra : Gamle

Dato : 25-07-11 14:51

-max- wrote:
> [...]
> naboen både en ko og en bøffel, så der nyder jeg frisk mælk,
> en luksus, da de kun yder 20% i forhold til danske malkekvæg.

Philadelphia indeholder desværre kun 24%
http://www.kraftafh.dk/kraftfoodsafh2/page?siteid=kraftfoodsafh2-prd&locale=dkda1&PagecRef=658
Men det ku' da være den smagsmæssigt kunne bruges.
Kan den evt røres op med lidt fløde?

Mvh.
Torben

Fra : ;o)-max-

Dato : 25-07-11 16:29

On 25-07-2011 15:51, Gamle wrote:

> [...]
> http://www.kraftafh.dk/kraftfoodsafh2/page?siteid=kraftfoodsafh2-prd&locale=dkda1&PagecRef=658
> Men det ku' da være den smagsmæssigt kunne bruges.

Ja fløde skal der også i, det står i opskriften,
og jeg har da også lavet den med half and half,
flødeost og kvark, meeeen, den er nu bedst med
fuld fed flødeost, så orker man kun at spise et
enkelt stykke, mens man med light versionen har
en tendens til at snuppe et par stykker mere, og
såå er der vidst ikke vundet noget ernæringsmæssigt,
og smagsmæssigt har man tabt en del.
-max-