Andagt: Frelse
Fra : Ole Madsen

Dato : 23-07-11 12:35

C. H. Spurgeon's
Morgen og aften

Januar

02/05/AM

'Faderen sendte Sønnen for at være frelser for verden.' - 1 Johannes 4:14

Det er en skøn tanke at Jesus Kristus ikke kom frem uden hans Faders
tilladelse, autoritet, godkendelse, og hjælp. Han var sendt af Faderen, at
han måtte være en frelser af mennesker. Vi glemmer for hurtigt, at mens der
er forskelle i personerne i treenigheden, så er der ingen forskelle i ære.
Vi tilskriver for ofte æren for vor frelse, eller i det mindste dybden af
dens velvillighed mere til Jesus Kristus end vi gør det til Faderen.

Dette er en stor fejltagelse. Hvad hvis Jesus kom? Sendte hans Fader ham
ikke? Hvis han talte underfuldt, fyldte hans Fader ikke nåde på hans læber,
at han måtte være i stand til at tjene den nye pagt? Han som kender Faderen,
og Sønnen, og Helligånden som han skulle kende dem, sætter aldrig en før en
anden i hans kærlighed; han ser dem ved Betlehem, ved Getsemane, og ved
Golgata, alle lige involveret i frelsens arbejde. O Kristen, har du sat din
lid til mennesket Kristus Jesus? Har du sat til tillid kun til ham? Og er du
forenet med ham?

Så tro at du er forenet med Gud i himlen. Siden til mennesket Kristus Jesus
du er en broder, og holder nært fællesskab, så er du lænket derved med den
evige Gud, og "den gamle af dage" er din Fader og din ven. Har du nogensinde
tænkt over dybderne af kærlighed af Jehovah, da Gud Fader udrustede hans Søn
for den store opgave af nåde? Hvis ikke, gør det denne dag til din
meditation. Faderen sendte ham! Grund over dette emne. Tænk hvor Jesus
arbejder ud hvad Faderen vil. I sårene af den døende frelser ser vi
kærligheden af den store JEG ER. Lad hver tanke om Jesus også være forbundet
med den evige altid velsignet Gud, for "Det var HERRENS Vilje at slå ham med
Sygdom."

Fra : @

Dato : 23-07-11 17:56

On Sat, 23 Jul 2011 13:35:13 +0200, "Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk>
wrote:

> [...]
>
>02/05/AM
>
>'Faderen sendte Sønnen for at være frelser for verden.' - 1 Johannes 4:14

javel så -

men han må jo have sendt sig selv - du ved

den der teeninghed

en noget besværlig måde for en almægtig gud at ankomme til denne klode
på -

befrugte en kvinde med sig selv og lade sig selv føde ni måneder
senere -

det burde en almægtig gud da kunne have gjort bedre

Fra : E.Dalgas

Dato : 23-07-11 23:59

On Sat, 23 Jul 2011 18:55:50 +0200, @ wrote:

> javel så -
>
> men han må jo have sendt sig selv - du ved

Korrekt.

> den der teeninghed

Filipperbrevet 2,5-11.

I skal have det sind over for hinanden, som var i Kristus Jesus,
han, som havde Guds skikkelse, regnede det ikke for et rov
at være lige med Gud, men gav afkald på det, tog en tjeners skikkelse på
og blev mennesker lig; og da han var trådt frem som et menneske,
ydmygede han sig og blev lydig indtil døden, ja, døden på et kors.
Derfor har Gud højt ophøjet ham og skænket ham navnet over alle navne,
for at i Jesu navn hvert knæ skal bøje sig, i himlen og på jorden og under
jorden, og hver tunge bekende: Jesus Kristus er Herre,til Gud Faders ære.

> [...]
> senere -
>
> det burde en almægtig gud da kunne have gjort bedre

Du siger at det burde kunne gøres bedre, men glemmer at løsningen skyldes
vores oprør ikraft af synden. Intet menneske fandtes på jorden, som på
vegne af alle, kunne sone skylden overfor Gud.

Jesus trådte i helt og fuldt i vores sted, men kun ved at fødes som
menneske i kød og blod, kunne han opfylde loven og bære hele verdens synd.

Derfor ser du mørkets kræfter efterstræbe Jesu liv som spæd og senere at
bringe Jesus til fald efter 40 dage i ørkenen.

--

E.D

Fra : tkruse

Dato : 23-07-11 20:53

On 24 Jul., 00:59, "E.Dalgas" <e....@live.dk> wrote:

> [...]
> jorden, og hver tunge bekende: Jesus Kristus er Herre,til Gud Faders re.

> Du siger at det burde kunne g res bedre, men glemmer at l sningen skyldes
> vores opr r ikraft af synden. Intet menneske fandtes p jorden, som p
> vegne af alle, kunne sone skylden overfor Gud.
>
> Jesus tr dte i helt og fuldt i vores sted, men kun ved at f des som
> menneske i k d og blod, kunne han opfylde loven og b re hele verdens synd..
>
> Derfor ser du m rkets kr fter efterstr be Jesu liv som sp d og senere at
> bringe Jesus til fald efter 40 dage i rkenen.

der er så meget man ikke forstod for 2000 år siden
og selv i dag kan det være svær at forstå hvordan en faldskærms tv er
er sat sammen
men om 1000 år forstår vi måske Jesus bedre
En familie som er konstant i strid om viklen tv kanal de skal se
fik faderen til at hænge sig i lysekronen
og så kan man jo forestille sig hvilken virkning det ville have på
familien
Jeg har hørt om indianer som bruge den metode vis ånden i stammen er
blevet til kaos
en ofre sig ved at hænge sig selv op i kroge
og den stor harmoniske ånd vender tilbage til stammen
fordi de nu føler at de ikke er værdiløse,,en elsker dem
har brug for dem