netværk til mobil?
Fra : Pjerrot

Dato : 23-07-11 14:30

Hej her
Kan man lave en ordinær netværksforbindelse til sin mobiltelefon (samsung
galaxy s II) og hvordan? (læs videre inden du svarer)

Jeg har allerede oprettet Wi-Fi til routeren som fungerer perfekt.
Jeg har også oprettet hotspot som kan tilgås fra en laptop, som så får
internet gennem mobilen.
Begge løsninger kan tilgå den i mobiltelefonen indbyggede webser, og alt
fungerer upåklageligt. Webserveres (Kies Air) fungerer dog ved java alene,
og således er det Java som down- og uploader filerne, til og fra
mobiltelefonen.

Jeg vil hellere have et ordinært windows netværk. Dette kræver jo en
generisk deling af alt på disken i mobiltelefonen, samt samme brugernavn og
pw som det net man vil binde sammen. Kan dette lade sig gøre og hvordan?
Jeg synes ikke at kunne finde de traditionelle netværkstools i mobilen?

Der er også VPN i mobilen. Er det meningen at det er denne vej man skal
oprette lokalnetværk til den?

Derudover vil jeg gerne kunne bruge internetforbindelsen i mobilen, via min
ADSL router med wi-fi, som jo allere er sat op og virker med wi-fi til
mobilen, men uden internet. WAN siden af roteren (D-link DIR 635) er jo
beretgnet til kablet ADSL. Vil default gateway kunne routes (via routeren
eller en lokal pc) til mobilens IP så den kan anvende 3G
internetforbindelsen via ordinær wi-fi? Eller hvordan, noget bud?

Der er også noget "wi-fi direct" i den, men hvad det til, er det til at
lave netværk til andre mobiltelefoner, og hvorfor er der allerede fra
fabrikken indtastet et netværks SSID og password?

PS jeg stiller disse spørgsmål i en netværksgruppe, fordi det er
usandsynligt at almindelige mobilbrugere har tilstrækkelig netværkserfaring
til at kunne diskutere og forstå emnet.

--
Pjerrot