Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
nyt brugt kort
Fra : ___P.Sir

Dato : 23-07-11 19:50

Min gamle deskcomputer skal formatteres, og alt geninstalleres. Jeg bruger
stadig XP (home, sp3), men overvejer selvfølgelig om jeg samtidig skal tage
skridtet til W7.
MEN - når nu det alligevel er, så er det spørgsmålet om ikke jeg kan finde
et bedre grafikkort samtidig og bytte mit aldrende Sapphire Radeon 9600
Atlantis på 256 mb ud? Jeg skal dog IKKE ud og bruge flere tusinde kroner på
et eller andet super gamekort, men bare et brugt, under en tusse, som
alligevel vil gøre en forskel, når nu jeg arbejder en del med
billedbehandling og lidt i video.
Der er sikkert sket meget på det område siden jeg fik mit Radeon kort, så
mon ikke der er mulighed for at opgradere fra brugt til bedre brugt? Hvilket
foreslår I?
preben

--
www.granvista.dk
Luksusferie i Spanien

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-07-11 19:59

___P.Sir skrev:

>Sapphire Radeon 9600 Atlantis

snakkes der AGP eller PCIe

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : ___P.Sir

Dato : 23-07-11 23:12

> snakkes der AGP eller PCIe

AGP (Motherboard Asus P4P800 Deluxe)

Og ville gerne tilføje, at jeg ønsker et så lydløst kort som muligt, dvs.
med passiv køling, hedder det vist, i stedet for en fan.
preben

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-07-11 00:44

___P.Sir skrev:

>AGP

Så er min vurdering når fan er uønsket at det er for forældet til at finde
noget ordenligt

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : ___P.Sir

Dato : 24-07-11 08:58

> Så er min vurdering når fan er uønsket at det er for forældet til at finde
> [...]

Hvorfor? Laver man da ikke grafikkort uden fan mere? IF so, hvilket vil du
da foreslå, hvis jeg må fravige fan-ønsket?
preben

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-07-11 14:08

___P.Sir skrev:

>Hvorfor?

fordi man stort set ikke laver grafikkort til agp mere

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=813633

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : ___P.Sir

Dato : 24-07-11 18:32

> fordi man stort set ikke laver grafikkort til agp mere

nå ok - men jeg har da ledige pci slots, hvis du mener det skulle kunne give
bedre muligheder?

Fra : ___P.Sir

Dato : 24-07-11 18:43

"___P.Sir" <remove_ps@granvista.dk> skrev i en meddelelse

> "Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i en meddelelse

> nå ok - men jeg har da ledige pci slots, hvis du mener det skulle kunne
> give bedre muligheder?
nå nej, det jo ikke pci-express, så det hjælper jo ikke noget.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-07-11 18:43

___P.Sir skrev:

>nå ok - men jeg har da ledige pci slots, hvis du mener det skulle kunne
>give bedre muligheder?

Nej, det er endnu mere forældet, det var PCIe jeg tidligere spurgte til
http://en.wikipedia.org/wiki/PCI_Express

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk