Når noget laves på fornemmelsen
Fra : Allan Vebel

Dato : 23-07-11 00:49

I går hev jeg nogle gulerødder op fra bedet,
de var ikke så store, men der skulle tyndes
ud, katten havde jo ødelagt de fine rækker

Jeg fandt 4 gode kartofler i komposten, de
er fra de spirede kartofler jeg lagde ned i
foråret, de giver en masse lige nu.

Rødløg og hvidløg blev stegt i olie, så kom
de små gulerødder og kartofler på i mindre
stykker, og det hele mørnede sammen med
en god dusk timian.

Det blev til sidst jævnet med en rest hytteost,
jeg havde til overs, og smagt til med peber
og fiskesauce, for at give det lidt salt smag.

Det er et glimrende tilbehør til kyllingebryst
og andre ting.

Friske grøntsager fra haven er altid i høj
kurs her i huset - vi har også rødbeder, de
bliver bagt sammen med kartofler, pasinak,
perillerod, hvidløg og rosmarin i lidt olie, det
er også en lækker sag.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg