Antal ring før telefonsvarer ?
Fra : Jakob

Dato : 22-07-11 09:15

Min telefon er indstillet til at viderestille til telefonsvarer ved
ubesvaret, men den ringer kun 3-4 gange før den stiller videre. Ofte når
jeg ikke at tage den før den stiller videre, selvom jeg er tæt på
telefonen. Hvordan indstiller jeg hvor længe den skal ringe før den
stiller videre ?. Jeg synes jeg har pløjet hele telefonen igennem uden
held. Det er en Nokia E51.

Mvh
Jakob

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-07-11 09:18

Jakob skrev:

> [...]
> telefonen. Hvordan indstiller jeg hvor længe den skal ringe før den
> stiller videre ?. Jeg synes jeg har pløjet hele telefonen igennem uden

Lidt ved siden af det du spørger om:

Jeg har slået al viderestilling fra på min mobil. Det betyder at
jeg får en sms med tidspunkt og telefonnummer hvis min mobil er
slukket og folk ringer. Det er meget nemmere end at skulle ringe
til en telefonsvarer.

--
Bertel

Fra : Jakob

Dato : 23-07-11 11:17

> [...]
> jeg får en sms med tidspunkt og telefonnummer hvis min mobil er
> slukket og folk ringer. Det er meget nemmere end at skulle ringe

Ja, men da det er en firmatelefon er jeg desværre nødt til at have
telefonsvareren slået til. Jeg slipper dog så også for regningen for
opkaldene.

Mvh
Jakob

Fra : Sven Lundbech

Dato : 22-07-11 09:39

"Jakob" <ubehagelig@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> telefonen. Hvordan indstiller jeg hvor længe den skal ringe før den
> stiller videre ?. Jeg synes jeg har pløjet hele telefonen igennem uden

Klassisk spørgsmål - fra CBBs hjemmeside citeres:

Du kan selv betstemme hvor mange sekunder der skal gå før opkaldet
viderestilles til din mobilsvar. Det makisimale antal sekunder er 30.

Sådan gør du:

a.. Indtast **61*60708090*11*30# på din mobil (tallet til sidst
afgør hvor mange sekunder der skal gå før viderestilling - i dette eksempel
30 sekunder)
b.. Tryk på "Ring op"
c.. Nu er viderestilles opkald til din mobilsvarer efter 30 sekunder
(60708090 er telefonsvarernummeret hos CBB)

Denne opsætning er derfor ikke telefonafhængig; det er noget, der
sættes op 'henne i centralen'.

Hilsen Sven

Fra : Jakob

Dato : 23-07-11 11:15

> Klassisk spørgsmål - fra CBBs hjemmeside citeres:

Det virkede også selvom det er Telenor, men CBB bruger vist også
Telenors netværk. Jeg fik det ændret fra 15 til 25 sekunder, hvilket jeg
synes er mere passende.

Tak for hjælpen.

Mvh
Jakob

Fra : Sven Lundbech

Dato : 23-07-11 22:54

> [...]
> netværk. Jeg fik det ændret fra 15 til 25 sekunder, hvilket jeg synes er

Selv tak - metoden virker på alle net. Der findes en del af disse
stjerne-stjerne-etellerandet kommandoer, som man kan styre telefonsvarer,
viderestilling osv. med. De omtales mestendels i ældre mobilers
brugsanvisninger.

Og ja, CBB bruger Telenors net.

Hilsen Sven