Amerikansk Whisky, men hvad er navnet?
Fra : hellerup

Dato : 21-07-11 13:36

For omkring 40 år siden fik jeg, sammen med min kammerat, flere glas
amerikansk whisky serveret.
Ny runder min kammerat år, og et af hans største ønsker er, at
genopfriske smagen af denne whisky.
Flasken lignede på en prik en bowlingkegle. Øverste del "forkromet".
Så vidt jeg husker, skulle en en "låge" i toppen åbnes for at hælde
den salige væske ud.
Nogen som kender navnet på denne amerikanske whisky??

Fra : Kim Schulz

Dato : 21-07-11 20:51

On Thu, 21 Jul 2011 12:35:35 -0700 (PDT)
hellerup <kyndby2003@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> den salige væske ud.
> Nogen som kender navnet på denne amerikanske whisky??

Det lyder som den Jim Beam Decanter Bowling pin der blev solgt for en
del år siden.
Her er en billedesøgning efter den:
http://www.google.dk/search?hl=en&biw=1600&bih=1083&tbm=isch&sa=1&q=bowling+pin+jim+beam&oq=bowling+pin+jim+beam&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=55820l60602l0l60876l20l18l0l7l0l0l245l1917l2.5.4l11

kunne det være den?

Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-07-11 04:28

Den 21/07/11 21.51, Kim Schulz skrev:

> Det lyder som den Jim Beam Decanter Bowling pin der blev solgt for en
> del år siden.

- og som kun kan købes 'antikvarisk', men der er en del tomme flasker
til salg på eBay, så hvis det kun er for udseendets skyld, kan man jo
bare fylde noget Fodslaw i sådan en
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : hellerup

Dato : 21-07-11 13:53

On 21 Jul., 21:51, Kim Schulz <k...@schulz.dk> wrote:

> Det lyder som den Jim Beam Decanter Bowling pin der blev solgt for en
> [...]

Takker for svaret.
Nu må jeg så se om en flaske eller to kan erhverves evt. i Sverige.

Fra : hellerup

Dato : 21-07-11 22:33

On 22 Jul., 05:27, Kurt Hansen <k...@ugyldig.invalid> wrote:

> - og som kun kan købes 'antikvarisk', men der er en del tomme flasker
> til salg på eBay, så hvis det kun er for udseendets skyld, kan man jo
> [...]

Atter engang, tak for de gode svar.
Jeg skal tilføje, at whiskyen blev serveret for os i vor sergentmesse,
Roundel Club, hold X, A-kompagniet, Cypern, 1968.
Det var nogle kolleger, som hver søndag (når vagtfri) skulle til
horserace i Nicosia. De delte, sammen med andre i messen, altid 1-2
flasker af denne whisky.
Det er en skam at mærket ikke fås i dagligkøb, så jeg må finde en
anden ligeså speciel gave.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-07-11 07:18

Den 22/07/11 06.32, hellerup skrev:

> [...]
> Det var nogle kolleger, som hver søndag (når vagtfri) skulle til
> horserace i Nicosia. De delte, sammen med andre i messen, altid 1-2

I sergentmessen i Xeros (hold 23, 1975) var Glenfidich højeste mode - nå
ja ... og Bols Æggelikør, når vi spillede 7-14-21

> Det er en skam at mærket ikke fås i dagligkøb, så jeg må finde en
> anden ligeså speciel gave.

Jeg ved at Mac Y, der er en af Danmarks største whiskyimportører, har en
del golfrelateret tingel-tangel, samt specialaftapninger i
golf-inspirerede flasker.

Hvad med denne her:
http://www.macy.dk/default.asp?Mode=ActualProduct&CategoryId=64&ProductId=64

Du vil kunne få den leveret hos din lokale pusher.

De afholder selv en 9-hullers en gang om året ude på heden hvor de bor,
så prøv at ringe til dem og få en whisky-golf snak med Søren eller Kjeld
.... eller Johannes, eller ...
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kim Schulz

Dato : 22-07-11 06:03

On Thu, 21 Jul 2011 21:32:36 -0700 (PDT)
> [...]

> flasker af denne whisky.
> Det er en skam at mærket ikke fås i dagligkøb, så jeg må finde en

Jim Beam fåes skam stadig. Det er blot deres bowling-kegle flaske der
ikke sælges mere (ud over på ebay og lignende som det nævnes).