Problemer med flash på Ipad og Iphone
Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 21-07-11 16:51

Hej! Jeg har fået et problem i forbindelse med en hjemmeside jeg
har lavet hvor jeg har et flash-film "swf" som åbenbart ikke kan
ses af Ipad og Iphone brugere. Er der nogen i dette forum der
kender fænomenet og evt. har en løsning der kan bruges. Jeg har
prøvet flere forskellige convertors fra nettet men det har ikke
været godt" På forhånd tak for hjælpen!
Mvh. Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Gert Vous

Dato : 23-07-11 17:43

Hvor absurd det en lyder, så mener jeg ikke at iphone
understøtter swf.

Fra : felix sanchez

Dato : 24-07-11 20:04

Du kan evt. prøve at konvertere til HTML5 og se, om det er en
succes. Hvis det er, kan du jo bruge HTML5 udgaven af din SWF :)

Fra : Peter Nicolaj

Dato : 23-08-11 13:18

Iphone understøtter ikke Flash, af den grund, at Apple har
fravalgt det.

Det er så vanvittigt irriterende og til stor gene, hvis man har
valgt at beskæftige sig med flash udvikling.

Jeg har dog indset at man som webudvikler får svært ved at komme
udenom iphonen. Så har lidt mod min vilje investeret i en iphone
4, men dog kun for at være opdateret med udviklingen.

Håber jeg bliver glad for den.

Jeg er vandt til at typisk at lave flashbannere til toppen af
hjemmesider. Men jeg er kommet til et sted, hvor jeg må overveje
om hjemmesidens målgruppe benytter sig af iphone. Er det
tilfældet må der alternativt laves en animations gif.

Jeg har dog tænkt på om man kan lægge sin flash oven på et
billede og så på en eller anden måde få flashen vist efter om det
er en iphonebruger eller ej.

Kan man måske få javascript til at registrere om brugeren sidder
med en iphone? I så fald kan denne sendes til en alternativ
template???

Jeg ser stadig Flash som være i udvikling, derfor er det så
forbandet at et firma som apple, der er så dominerende på
markedet, vælger ikke at understøtte det.