Rillette af svinekød
Fra : Pernille Højgaard

Dato : 21-07-11 09:18

Hejsa gruppe

Jeg har i Aldi købt en lille krukke med "Rillette af svinekød. Efter
original fransk opskrift"

Men hvad skal jeg bruge det til?

Det eneste jeg ellers kender til rillette, er Spise med Prices anderillette.

VH Pernille

Fra : Preben

Dato : 21-07-11 10:34

Den 21.07.2011 kl. 10:17 skrev Pernille Højgaard
<chezannette@hotmail.invalid>:

> Hejsa gruppe
>
> Jeg har i Aldi købt en lille krukke med "Rillette af svinekød. Efter
> original fransk opskrift"
>
> Men hvad skal jeg bruge det til?

Jeg ville da overveje at spise det, men jeg ved ikke, om det kan bruges
til andet

--
mvh/Preben

Fra : Cykelsmeden

Dato : 21-07-11 10:51

Den 21-07-2011 10:17, Pernille Højgaard skrev:
> [...]
> original fransk opskrift"
>
> Men hvad skal jeg bruge det til?
>
> Det eneste jeg ellers kender til rillette, er Spise med Prices
Ja det ka' jo godt gemmes, da det jo er konserveret, men som Preben
foreslår, kan det også spises, eks. på ristet franskbrød eller som
tilbehør til en kold sommerkartoffelsalat.

Jeg kunne også forestille mig det blandet i en lidt for tør biksemad?

//finn

Fra : Max

Dato : 21-07-11 12:18

Hej Pernille

> Men hvad skal jeg bruge det til?

Lav små forårsruller med det, steg dem og server med
pesto eller lignende til.

Max

Fra : Cykelsmeden

Dato : 21-07-11 12:22

Den 21-07-2011 13:18, Max skrev:
> Lav små forårsruller med det, steg dem og server med
> pesto eller lignende til.

det lyder s.. godt!
- skal prøves når vi kommer hjem fra ferie.

//finn

Fra : Max

Dato : 21-07-11 12:27

Hej Finn

> det lyder s.. godt!
> - skal prøves når vi kommer hjem fra ferie.

Inspirationen og opskriften stammer fra Thomas Herman
på Nimb, jeg kan scanne den og sende den til dig hvis
det har interesse.

Max

Fra : Cykelsmeden

Dato : 21-07-11 13:08

Den 21-07-2011 13:26, Max skrev:
> Inspirationen og opskriften stammer fra Thomas Herman
> på Nimb, jeg kan scanne den og sende den til dig hvis
> det har interesse.

finnat not2old i danmark

Fra : Vidal

Dato : 23-07-11 12:54

Den 21-07-2011 10:17, Pernille Højgaard skrev:
> Hejsa gruppe
>
> Jeg har i Aldi købt en lille krukke med "Rillette af svinekød. Efter original
> fransk opskrift"

Er det nu Aldi fører dem? Jeg har været i den lokale for
at søge efter det, da jeg har en uheldsvanger forkærlighed
for det, men ikke fundet det.

> Men hvad skal jeg bruge det til?

Jeg kunne finde på at æde det direkte af bægeret med koldt
øl til.

Men alt taget i betragtning er det nok ikke anbefalelsesværdigt.
På et godt stykke rugbrød smager det også fint.

> Det eneste jeg ellers kender til rillette, er Spise med Prices anderillette.

Og det er også frygteligt godt.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 25-07-11 09:39

Tak for svarene.

Kan rilletten steges? Jeg mener at Price'rne steger deres anderillette for
at gøre den ekstra sprød.

VH Pernille