/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Reklamation hos sælger eller producent?
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 19-07-11 11:01

Har købt en Gram-fryser hos firmaet Whiteaway for et par mdr. siden.

Nu har skabet en defekt og jeg ringer til Whiteaway der gir mig
nummeret til Gram så jeg kan klage dér.

Jeg mener blot at det er sælger der skal køre hele forløbet!?

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



 
 
Kim Ludvigsen (19-07-2011)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 19-07-11 11:13

Den 19-07-2011 12:00, Hans Paulin (6310) skrev:

> Nu har skabet en defekt og jeg ringer til Whiteaway der gir
> mig nummeret til Gram så jeg kan klage dér.
>
> Jeg mener blot at det er sælger der skal køre hele forløbet!?

Ja, forstået på den måde, at de godt kan foreslå dig at gå
direkte til producenten, men at de ikke kan forlange, at du
gør det. Man vil dog ofte få en bedre håndtering ved at
benytte producenten i de tilfælde, hvor man får det tilbudt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hold dit livs drømmeferie i Thailand:
http://rejse-til-thailand.dk

Hans Paulin (6310) (19-07-2011)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 19-07-11 11:18

Kim Ludvigsen formulerede tirsdag:
> Ja, forstået på den måde, at de godt kan foreslå dig at gå direkte til
> producenten, men at de ikke kan forlange, at du gør det. Man vil dog ofte få
> en bedre håndtering ved at benytte producenten i de tilfælde, hvor man får
> det tilbudt.

Tak for hurtigt svar :)

Ringer man på det af Whiteaway oplyste nummer 73 20 11 80 til Grams
servisetelefon tar de bare ikke telefonen; har hængt ½ time i mobilen
der nu - blev hægtet af undervejs; ringede så til Grams hovednummer 73
20 1000 hvor der heller ikke bliver svaret; forbindelsen blev bare
afbrudt :)

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Bertel Lund Hansen (19-07-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 19-07-11 11:28

Hans Paulin skrev:

> Ringer man på det af Whiteaway oplyste nummer 73 20 11 80 til Grams
> servisetelefon tar de bare ikke telefonen; har hængt ½ time i mobilen
> der nu - blev hægtet af undervejs; ringede så til Grams hovednummer 73
> 20 1000 hvor der heller ikke bliver svaret; forbindelsen blev bare
> afbrudt :)

Så må du tilbage til Whiteaway og bede dem sørge for at du kan
komme i kontakt med Gram. Alternativet er at de selv kommer og
henter fryseren og får den repareret og bragt ud igen.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Hans Paulin (6310) (19-07-2011)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 19-07-11 21:43

Bertel Lund Hansen kom med følgende:
> Så må du tilbage til Whiteaway og bede dem sørge for at du kan
> komme i kontakt med Gram.

Jeg ringede til dem og de var hurtige til at tage over.

De oplyste at have en direkte linie til Gram som de ville få til at
ringe til mig hvilket dog ikke skete (ferie?)

> Alternativet er at de selv kommer og
> henter fryseren og får den repareret og bragt ud igen.

Fint nok! :)

Tak :)

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Hans Paulin (6310) (20-07-2011)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 20-07-11 06:41

Bertel Lund Hansen forklarede den 19-07-2011:

> Alternativet er at de selv kommer og
> henter fryseren og får den repareret og bragt ud igen.

Hvad gør jeg af indholdet af fryseren i dén situation; vi har ikke
nogen ekstra fryser og den defekte er fyldt op?

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Bertel Lund Hansen (20-07-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 20-07-11 07:55

Hans Paulin skrev:

>> Alternativet er at de selv kommer og
>> henter fryseren og får den repareret og bragt ud igen.

> Hvad gør jeg af indholdet af fryseren i dén situation; vi har ikke
> nogen ekstra fryser og den defekte er fyldt op?

Jeg ved ikke hvilke regler der gælder, men jeg tror ikke at det
er sælgers ansvar at afhjælpe det problem. Har I en nabo med
ledig kapacitet I kan benytte?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Hans Paulin (6310) (20-07-2011)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 20-07-11 08:36

Bertel Lund Hansen frembragte:
> Har I en nabo med
> ledig kapacitet I kan benytte?

Desværre.

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Gamle (20-07-2011)
Kommentar
Fra : Gamle


Dato : 20-07-11 11:23


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:4e266a74$0$316$14726298@news.sunsite.dk...
> Bertel Lund Hansen forklarede den 19-07-2011:
>
>> Alternativet er at de selv kommer og
>> henter fryseren og får den repareret og bragt ud igen.
>
> Hvad gør jeg af indholdet af fryseren i dén situation; vi har ikke nogen
> ekstra fryser og den defekte er fyldt op?
>


De sender en montør ud til dig.

Snak med WhiteAway og forklar situationen.
Jeg fik jo mit køleskab ordnet hjemme.

Mvh.
Torben



Hans Paulin (6310) (20-07-2011)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 20-07-11 13:21

Gamle formulerede spørgsmålet:
> De sender en montør ud til dig.

Det var i fald Bertels scenarie gik i opfyldelse:

"Alternativet er at de selv kommer og
henter fryseren og får den repareret og bragt ud igen."

> Snak med WhiteAway og forklar situationen.

Har jeg gjort både i går og i dag; de ville få Gram til at ringe til
mig; foreløbig har jeg ventet et døgn på at dét skulle ske...

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Gamle (20-07-2011)
Kommentar
Fra : Gamle


Dato : 20-07-11 13:49

Hans Paulin (6310) wrote:
>
> Har jeg gjort både i går og i dag; de ville få Gram til at ringe til
> mig; foreløbig har jeg ventet et døgn på at dét skulle ske...

Hej Hans.

Her er hvad står i mine papirer fra WhiteAway

Der er som standard 2 års reklamationsret på alle produkter, hvilket
betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller
afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette er selvfølgelig
betinget af, at reklamationen er berettiget. Såfremt der er mere end 2 år,
er dette fabriksgaranti, som er stillet af producenten på dennes
betingelser.

Der er "onsite" g aranti på alle varer i forretningen med mindre andet er
nævnt på den pågældende vare.
Ved eventuelle reklamationer kan kunden med fordel selv kontakte det
respektive mærkes servicepartner. De kommer så til dig og udfører
reparationen eller ombytter produktet. Du er også velkommen til at rette
henvendelse til os for at få hjælp eller for at få oplyst kontakt
informationer til den pågældende servicepartner, eller se nærmere i vores
FAQ.

Bemærk: Hvis de respektive mærkers service partnere ikke kan konstatere fejl
på produktet, eller hvis fejlen skyldes fejl i installationen af varen, kan
service partneren fakturere dig for den forbrugte tid og kørsel. Dette vil
ske på baggrund af aftale mellem service partneren og kunde.

Mvh.
Torben



Hans Paulin (6310) (20-07-2011)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 20-07-11 14:01

Gamle frembragte:
> Her er hvad står i mine papirer fra WhiteAway

snip

Tak :)

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Ole C (20-07-2011)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 20-07-11 13:50

Hans Paulin (6310) skrev blandt andet:

>> Snak med WhiteAway og forklar situationen.
>
> Har jeg gjort både i går og i dag; de ville få Gram til at ringe til
> mig; foreløbig har jeg ventet et døgn på at dét skulle ske...

Pga. ferie?

--
vh
Ole C


Bertel Lund Hansen (20-07-2011)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 20-07-11 13:56

Ole C skrev:

>> Har jeg gjort både i går og i dag; de ville få Gram til at ringe til
>> mig; foreløbig har jeg ventet et døgn på at dét skulle ske...

> Pga. ferie?

Total ferie i et firma der servicerer dybfrysere? Det kan blive
dyrt.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Ole C (20-07-2011)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 20-07-11 21:13

Bertel Lund Hansen skrev blandt andet:


> Total ferie i et firma der servicerer dybfrysere? Det kan blive
> dyrt.

Ja, måske for forbrugeren
Der er uniddelbart ingen regler for at en reparation i givet fald skal være
udført inden fryserens indhold er blevet uspiseligt - men:
"Udgangspunktet er, at sælger kun har et forsøg på at afhjælpe eller
ombytte, og at det skal ske inden få uger."
http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/afhjaelpning?tc=2F263CD4584F4162825E9C834FBBFD5B

--
vh
Ole C


Hans Paulin (6310) (20-07-2011)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 20-07-11 14:03

Ole C forklarede den 20-07-2011:
> Pga. ferie?

Formentlig.

Fyren hos Whiteaway jeg snakkede med havde dog afleveret 15-16
reklamationer til dem i går, så lidt liv er der da hos dem.

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Henrik B. (22-07-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 22-07-11 23:07

> "Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
> news:4e26d1f5$0$311$14726298@news.sunsite.dk...
>> Pga. ferie?
>
> Formentlig.
>
> Fyren hos Whiteaway jeg snakkede med havde dog afleveret 15-16
> reklamationer til dem i går, så lidt liv er der da hos dem.

Hmmm, ovenstående udsagn og det faktum at de endnu ikke er vendt tilbage
efter et døgn, gør at jeg IKKE skal eje produkter fra GRAM.

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/


Hans Paulin (6310) (23-07-2011)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 23-07-11 00:15

Den 23-07-2011, skrev Henrik B.:
> ovenstående udsagn og det faktum at de endnu ikke er vendt tilbage efter et
> døgn, gør at jeg IKKE skal eje produkter fra GRAM.

Fremover vil jeg formentlig osse vælge noget andet.

Men produkter uden fejl...!? ;)

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Henrik B. (23-07-2011)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-07-11 07:53

> "Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
> news:4e2a044d$0$311$14726298@news.sunsite.dk...
>> ovenstående udsagn og det faktum at de endnu ikke er vendt tilbage efter
>> et døgn, gør at jeg IKKE skal eje produkter fra GRAM.
>
> Fremover vil jeg formentlig osse vælge noget andet.
>
> Men produkter uden fejl...!? ;)

Enig, men det handler dels om fejlprocent. Hvilket bl.a. gør, at jeg ikke
skal eje Samsung og Philips produkter.
Dernæst handler det om serviceorganiation/fejlretning. Hér fejl GRAM da i
mine øjne i dén grad...

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/


Hans Kjaergaard (23-07-2011)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 23-07-11 07:12

On Sat, 23 Jul 2011 00:06:36 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>> "Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>> news:4e26d1f5$0$311$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Pga. ferie?
>>
>> Formentlig.
>>
>> Fyren hos Whiteaway jeg snakkede med havde dog afleveret 15-16
>> reklamationer til dem i går, så lidt liv er der da hos dem.
>
>Hmmm, ovenstående udsagn og det faktum at de endnu ikke er vendt tilbage
>efter et døgn, gør at jeg IKKE skal eje produkter fra GRAM.
Andre kunne på samme seriøse grundlag, bagtagelse, onde rygter og
generel andenhåndssnak, fravælge Saab.


/Hans

Kurd (23-07-2011)
Kommentar
Fra : Kurd


Dato : 23-07-11 11:59


"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:eapk27p0v0jd0u8veurse9ukfdpbmqko9v@4ax.com...
> On Sat, 23 Jul 2011 00:06:36 +0200, "Henrik B."
> <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
>
>>> "Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>>> news:4e26d1f5$0$311$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Pga. ferie?
>>>
>>> Formentlig.
>>>
>>> Fyren hos Whiteaway jeg snakkede med havde dog afleveret 15-16
>>> reklamationer til dem i går, så lidt liv er der da hos dem.
>>
>>Hmmm, ovenstående udsagn og det faktum at de endnu ikke er vendt tilbage
>>efter et døgn, gør at jeg IKKE skal eje produkter fra GRAM.
> Andre kunne på samme seriøse grundlag, bagtagelse, onde rygter og
> generel andenhåndssnak, fravælge Saab.
>

[Alle] andre har fravalgt Saab. Det er jo ikke svært, når bilproducenten
ikke producerer biler.



Gamle (19-07-2011)
Kommentar
Fra : Gamle


Dato : 19-07-11 13:39

Hans Paulin (6310) wrote:
> Har købt en Gram-fryser hos firmaet Whiteaway for et par mdr. siden.
>
> Nu har skabet en defekt og jeg ringer til Whiteaway der gir mig
> nummeret til Gram så jeg kan klage dér.
>
> Jeg mener blot at det er sælger der skal køre hele forløbet!?

Købte sidste år et køleskab. Gorenje.
Termostaten skulle skrues næsten helt op for at give den ønskede temperatur.
Jeg ringede til det servicenr. jeg havde iflg. papirerne.
Der blev sendt en montør ud som skiftede termostaten.
Så nu kører det som det skal.
Havde overhovedet ingen problemer med servicefirmaet som står for rep. af
hvidevarer fra White-Away.

Mvh.
Torben



Hans Paulin (6310) (19-07-2011)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 19-07-11 21:45

Følgende er skrevet af Gamle:

> Havde overhovedet ingen problemer med servicefirmaet som står for rep. af
> hvidevarer fra White-Away.

White-away har indtil videre behandlet mig pænt :)

Får osse ros på Trustpilot :)

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Snuden (21-07-2011)
Kommentar
Fra : Snuden


Dato : 21-07-11 13:45

On Tue, 19 Jul 2011 22:44:58 +0200, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Følgende er skrevet af Gamle:
>
>> Havde overhovedet ingen problemer med servicefirmaet som står for rep. af
>> hvidevarer fra White-Away.
>
>White-away har indtil videre behandlet mig pænt :)
>
>Får osse ros på Trustpilot :)

Som man ikke kan stole på. Trustpilot har gentagne gange fået stryg
for at pynte på de ratings de enkelte forhandlere får.

Hans Paulin (6310) (21-07-2011)
Kommentar
Fra : Hans Paulin (6310)


Dato : 21-07-11 13:50

Snuden har bragt dette til os:
> Som man ikke kan stole på. Trustpilot har gentagne gange fået stryg
> for at pynte på de ratings de enkelte forhandlere får.

Nej, hvem kan man stole på i dag; jeg stoler ikke engang på mig selv!?
;)

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177427
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407934
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste