Re: Forklaring søges
Fra : HHH

Dato : 19-07-11 02:38

Næh du har ret. En sinus innverter koster i området 2000+, men det er der også rigeligt råd til, da differencen mellem et 80 l. 12V skab og et tilsvarende 230V er MINDST 3000 kr.
Så er der 1000 kr. til røde bøffer i det fine nye køleskab.

Det jeg sigter efter er om der er så stort egetforbrug på en inverter, at det belaster batteribanken unødig højt.

Og så vil jeg da gerne høre, om der er nogen blandt sejlerfolket der er erfaring fra denne løsning i praksis !

v.h.
HHH

Fra : HKN

Dato : 19-07-11 10:54

"HHH" skrev i meddelelsen

[...]

Et 80L 12V skab koster p.t. ca. 3.400,-

Så du kommer til at kigge lidt langt efter de røde bøffer

Som det vist er nævnt i tidligere tråde, så har inverteren et ikke
ubetydeligt egetforbrug - men hvis man har en batteribank af en anseelig
størrelse, så er det jo et mindre problem.

Dbh
Henrik