Batteridreven maskiner. Noget der duer?
Fra : Michael K

Dato : 18-07-11 16:32

Skal ud og have købt plæneklipper, hækkeklipper og græstrimmer.

Har i det lokale byggemarked set, at disse kan fås med batteri i
stedet for ledning/benzinmotor.

Er der nogen, der har praktiske erfaring med batteridrevne maskiner?

Vh
Michael K

Fra : Jan

Dato : 19-07-11 09:35

Hej

Har selv følgende:
ART 23 LI græstrimmer:
http://www.bosch-pt.dk/boptocs2-dk/Have/Have-tilbeh%C3%B8r/DK/da/aw/Batteridrevne+gr%C3%A6strimmere/169210/ART+23+LI/16216/3165140468589/index.htm

AHS?48 LI hække klipper
http://www.bosch-pt.dk/boptocs2-dk/Have/Have-tilbeh%C3%B8r/DK/da/aw/Batteridrevne+h%C3%A6kkeklippere/171454/AHS%E2%80%8848+LI/16214/3165140465168/index.htm

De deler batteri type og lader. Begge dele fungerer upåklageligt. Trimmeren
er vel ca. 3 år gammel og kører hver uge.
Hække klipperen fungerer også aldeles glimrende, men den er ikke super til
"tykke grene" hertil er den simpelt hen ikke stærk nok.

Mvh.

Jan

Fra : Michael K

Dato : 19-07-11 05:44

> Har selv f lgende:
> ART 23 LI  gr strimmer:http://www.bosch-pt.dk/boptocs2-dk/Have/Have-tilbeh%C3%B8r/DK/da/aw/B...
>
> AHS?48 LI h kke klipperhttp://www.bosch-pt.dk/boptocs2-dk/Have/Have-tilbeh%C3%B8r/DK/da/aw/B...
>
> De deler batteri type og lader. Begge dele fungerer up klageligt.

Hvor meget hæk kan du nå på en opladning? Hvor lang tid tager det at
oplade batteriet?

Vh
Michael K

Fra : Jakob

Dato : 19-07-11 20:04

> Hvor meget hæk kan du nå på en opladning? Hvor lang tid tager det at
> oplade batteriet?

Jeg har også en AHS 48LI med 2 batterier. Kan klippe ca 30-40 minutter
på et batteri, skifter så til det andet, mens det første lader op. Når
2. batteri er fladt fejer jeg afklip sammen og så er 1. batteri klar
igen. På den måde kan man klippe hele tiden, der skal jo også holdes
pauser ind i mellem

Jeg er ovenud tilfreds med min, har dog kun haft den i 1 måned. Men den
har klippet ca 80m hæk uden problemer. Der er en fornøjelse at skulle
slippe for ledning og kabeltromle, vægten (inkl. batt.) er nogenlunde
den samme som den gamle. Det er kun meget tykke grene den ikke klarer,
for mig er det ikke et problem.

Mvh
Jakob

Fra : Jan

Dato : 20-07-11 09:54

"Jakob" <ubehagelig@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Vores grund er ca. 899 m2 og med hæk hele vejen rundt, jeg kan klippe det
hele uden problemer med 2 batterier.
Køber du også en græstrimmer som jeg linkede til er det samme batteri.

Min klipper kom blot med et enkelt batteri, men via jeg også har trimmeren
har jeg jo som som er rigeligt.

Mvh.

Jan

Fra : Fister

Dato : 20-07-11 18:10

Michael K expressed precisely :
> [...]

> stedet for ledning/benzinmotor.

> Er der nogen, der har praktiske erfaring med batteridrevne maskiner?

Jeg har gennem 5 år prøvet en del, både billige og dyre modeller, og er
nået til konlæusionen, at bore/skruemaskine er perfekt, uden ledning,
resten har jeg med ledning.
Kai

Fra : Ivar

Dato : 21-07-11 19:24

Michael K skrev:

> Er der nogen, der har praktiske erfaring med batteridrevne maskiner?

Jeg kan ikke hjælpe dig med erfaring med batterihækklipper, da jeg
tror ikke en svagere klipper end den på 540 watt, som jeg har nu,
er til meget gavn for mig.

Hvis du tager mod råd fra andre, skal du huske på, at der er stor
forskel på hække. Desuden er der stor forskel på en pynteklipning,
og en klipning hvor man ikke tillader, at hækken bliver bredere
år for år.

Ivar Magnusson