Læsehjælp
Fra : leifp

Dato : 18-07-11 12:53

Ålborg/Kær/Sulsted 1852-1863/opslag 88/nr. 18

Under forældre mangler jeg et par ord:
*** Ane Elisabeth Hund, 27 Aar af Churhessen?, som fader udlagt Ungkarl
Christian Herbst? *** Nielsminde af Churhessen?

Under faddere:
*** Emma Roth paa ***
*** Emilie Marie *** paa ***
******
Bødker? Rudolf Hansen

Under Anmærkninger:
Barnet flyttet til Gl. Wraae Sogn i Tistrup Kirke
Hvis det er rigtigt læst, i så fald hvad betyder det?

mvh. leif

Fra : Arne Nielsen

Dato : 18-07-11 15:40

Den 18-07-2011 13:53, leifp skrev:
> [...]
>
> Under Anmærkninger:
> Barnet flyttet til Gl. Wraae Sogn i Tistrup Kirke
> Hvis det er rigtigt læst, i så fald hvad betyder det?

Den ugivte Ane Elisabeth Hund, 27 Aar af Churhessen, som Fader udlagt
Ungkarl Christian Herbst paa Nielsminde af Churhessen.

Under faddere:
1) Jfr. Emma Roth paa Elkjær
2) Jfr. Emilie Marie Støcker paa Gl. Vraae
3) Meieribestyrer Ludvig Jocumsen, s. S.
4) Bødker Rudolf Støcker s. S.

Anmærkninger:
Barnet flyttet til Gl. Wraae Mose v. Aistrup Kirke (sikkert til en af
fadderne, som boede i Ajstrup sogn)

Venlig hilsen
Arne

--