accellerometre
Fra : Leif Neland

Dato : 18-07-11 19:18

Der er accellerometre i visse mobiltelefoner.
Hvor mange akser er der normalt, og f.ex. i en iphone?

På KU Life, (newspeak for Den Kongelige Veterinære Landbohøjskole, KVL)
har man udviklet en metode til at måle halthed hos heste med
3D-accellerometri.

Hvis en telefon har disse accellerometre, kunne der jo udvikles en
halthedsmåler-app...

Er det mon tilfældet?

Leif

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 19-07-11 07:48

On 07/18/2011 08:18 PM, Leif Neland wrote:
> Der er accellerometre i visse mobiltelefoner.
> Hvor mange akser er der normalt, og f.ex. i en iphone?

http://www.switchonthecode.com/tutorials/iphone-tutorial-reading-the-accelerometer

Bliver den ikke kun brugt til at finde ud af hvor
"ned" er?

Ellers kan du lave en app der snakker via bluetooth med en
PS3 move controller. Den har 3D sensorer der måler acceleration,
tyngde og magnetfelt. Så kan du sætte kuglen til at lyse rødt
når hesten er halt

Mogens

--
Mogens Kjaer, mk@lemo.dk
http://www.lemo.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 19-07-11 18:20

Den 18-07-2011 20:18, Leif Neland skrev:
> [...]
>
> På KU Life, (newspeak for Den Kongelige Veterinære Landbohøjskole, KVL)
> har man udviklet en metode til at måle halthed hos heste med

Er ikke sikker på sensorene er af rigtige type.

> Hvis en telefon har disse accellerometre, kunne der jo udvikles en
> halthedsmåler-app...
>
> Er det mon tilfældet?

I min mobil, er der et accelerometer, der er i stand til at vise på 3
akser, hvor megen bevægelse der er til de enkelte sider, det lyder som
det du søger, men spørgsmålet er, om det er følsomt nok til formålet...
Men du kan jo prøve med deres udstyr, og sammenligne resultaterne fra en
smartphone.

Vil tro du finder det i alle iPhones, samt langt de fleste android
baserede mobiler. Hvis jeg ikke husker galt, er accelerometer et
minimums krav til hardware der skal køre android.

- Chano Andersen