Træbeskyttelse af stolper
Fra : Ukendt

Dato : 18-07-11 12:17

Jeg skal lave en indhegning til min have, jeg har nogle små træer til
rådighed der alligevel skal fældes.
Dem vil jeg bruge som stopler.
Hvordan kan jeg bedst træbeskytte friske trægrene så de ikke rådner op lige
med det samme. Jeg tænker især på den del der skal ned i jorden.

Fra : Max

Dato : 18-07-11 16:03

Hej Lars

> op lige med det samme. Jeg tænker især på den del der skal ned i
> jorden.

Du skal ikke tænke på den del der skal ned i jorden, den holder
rigtig fint som den er, tænk på at når arkæologer finder vikinge-
lansbyer, ja så er det eneste der er tilbage de stolpeender der
er i jorden. Det der er over jorden holder faktisk også rimeligt,
det eneste sted der virkelig er problemer, ja det er der hvor
stolpen befinder sig mellem jord og luft, der er der nemligt
fugtigt længere tid af gangen.

Max

Fra : Klaus G.

Dato : 18-07-11 19:23

> [...]
> Hvordan kan jeg bedst træbeskytte friske trægrene så de ikke rådner op
> lige med det samme. Jeg tænker især på den del der skal ned i jorden.
Jeg har set flere steder, at man lige brænder en omgang tagpap på det der
skal i jorden og evt. lige et par cm eller fem over jorden også.

--
Klaus G