Includefil bliver ikke hentet
Fra : Kurt G

Dato : 18-07-11 17:19

Jeg har følgende i toppen af VisGalleri.php:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<script type="text/javaScript">
<!--#include virtual="/galleri/pil.js" -->
</script>
<?php include ($_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."/topmenu.inc"); ?>
<?php include ($_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."/gallerifunktioner.php"); ?>

Indholdet af pil.js bliver ikke hentet, det ses ved at bruge "Vis kilde".

På et andet site har jeg i toppen af HasGalleri.asp har jeg:
<%@LANGUAGE="VBSCRIPT"%>
<%Option Explicit%>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<!--#include virtual="/Gfunktioner.asp"-->
<!--#include virtual="/galleri/HasGalleriFunktioner.asp"-->
<script type="text/javaScript">
<!--#include virtual="/galleri/pil.js"-->
</script>

Her bliver indholdet godt nok vist, og + og - kna
Det er hos samme udbyder!

Jeg har checket, at filen findes og der er heller ingen brok over manglende
fil.

Er includefunktionen ikke den samme, enten det er .asp eller .php?

Mvh Kurt

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 18-07-11 17:34

On 18-07-2011 18:19, Kurt G wrote:
> <!--#include virtual="/galleri/pil.js" -->

Google ved det, hvis du spørger "php include"

Men det er det ikke:

<?php include("/galleri/pil.js"); ?>

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://ranunkelvej.com/b&o/ - Reparation af B&O Red Line højttalere

Fra : Kurt G

Dato : 18-07-11 18:35

"Karl Erik Christensen" <karlerik@none.invalid.com> skrev i en meddelelse

> Google ved det, hvis du spørger "php include"
>
> Men det er det ikke:
>
> <?php include("/galleri/pil.js"); ?>
>
> Karl Erik.

Tak, det vil jeg prøve.
Vil det sige, at så snart det er en *.php-fil, så virker include kun i
PHP-delen af koden?

Mvh Kurt

Fra : Krabsen

Dato : 18-07-11 19:10

Den 18-07-2011 19:34, Kurt G skrev:
> "Karl Erik Christensen"<karlerik@none.invalid.com> skrev i en meddelelse

> Tak, det vil jeg prøve.
> Vil det sige, at så snart det er en *.php-fil, så virker include kun i
> PHP-delen af koden?

Da include() er en PHP-kommando, ja så kræver det at HTML-serveren får
det at vide. Og servere er ikke gode til at gætte, de skal have det at
vide hver gang.

Fra : Kurt G

Dato : 24-07-11 18:51

KLIPPET

> Tak, det vil jeg prøve.
> Vil det sige, at så snart det er en *.php-fil, så virker include kun i
> PHP-delen af koden?
>
> Mvh Kurt
Det fik jeg ikke til at virke, men det herefter virker:
<?php include("pil.js"); ?>

Men jeg forstår ikke, hvorfor det ikke virker, når js-filen også ligger i
underdir-et "include". Filen "pil.js" er begge steder!

Men tak for hjælpen

Mvh Kurt

Fra : Chano Andersen

Dato : 25-07-11 09:37

Den 24-07-2011 19:50, Kurt G skrev:
> [...]
>
> Men jeg forstår ikke, hvorfor det ikke virker, når js-filen også ligger i
> underdir-et "include". Filen "pil.js" er begge steder!

Lige præcis med javascript filer, vil jeg nok inkludere dem således:

<script type="text/javascript" src="pil.js"></script>

Eventuelt med full web path til pil.js (F.eks. /includes/pil.js)

- Chano Andersen

Fra : Kurt G

Dato : 25-07-11 16:06

"Chano Andersen" <sunsite012011@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> <script type="text/javascript" src="pil.js"></script>
>
> Eventuelt med full web path til pil.js (F.eks. /includes/pil.js)

Det har jeg faktisk prøvet, men det virker ikke!

Mvh Kurt

Fra : Christian Hansen

Dato : 25-07-11 20:23

On 07/25/2011 05:06 PM, Kurt G wrote:

> Det har jeg faktisk prøvet, men det virker ikke!
>
> Mvh Kurt

din js.fil indeholder ikke tilfældigvis <script> i start og </script> i
slut vel?

--
Christian Hansen
http://www.resource-it.dk/

Fra : Chano Andersen

Dato : 26-07-11 16:41

Den 25-07-2011 17:06, Kurt G skrev:
> "Chano Andersen"<sunsite012011@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse

> Det har jeg faktisk prøvet, men det virker ikke!

Så har du gjort et eller andet forkert, f.eks. det som Christian Hansen
foreslår. En anden årsag kan være at filen er i UTF-8 med BOM, det er et
tegn der sidder først i filen, og ikke ses af programmer der
understøtter UTF-8 100%. Det giver dog sjove resultater, hvis man
blander forskellige tegnsæt, som f.eks. output til browseren sendt i
CP1252, eller Latin-1. (Også kendt som ISO-8etellerandettaljegikkehusker-1)

- Chano Andersen

Fra : Christian Hansen

Dato : 18-07-11 19:52

On 07/18/2011 06:19 PM, Kurt G wrote:
> [...]
> "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
> <script type="text/javaScript">
> <!--#include virtual="/galleri/pil.js" -->

Det pudsige ved dit forsøg er, at du forsøger at inkludere en fil med
SSI include, som i de gamle perl-dage. Og filen, du vil inkludere er af
typen .js, som tyder på en javascript-fil.

Såfremt der er tale om en javascriptfil, så inkluderes den korrekt med:

<script type="text/javascript" src="/galleri/pil.js"></script>

Er der tale om en php-fil, bør du sikre dig, at din webserver
håndtere/parser .js-filer, inden de sendes afsted til browseren.
Alternativt kan du omdøbe filen til .js.php og så inkludere den direkte
i et php-script, som andre også har skrevet.

Er der derimod tale om en php-fil, som giver et javascript som resultat,
ja så skal du stadig inkludere via script-mærket.

Medmindre selvfølgelig, at der er tale om en perl-fil med
forkert/anderledes endelse.

Så dit inklude kan være forkert af rigtig mange grunde, men også rigtigt
af en eneste :)

--
Christian Hansen
http://www.resource-it.dk/

Fra : Christian Hansen

Dato : 18-07-11 19:54

On 07/18/2011 08:51 PM, Christian Hansen wrote:

> Medmindre selvfølgelig, at der er tale om en perl-fil med
> forkert/anderledes endelse.

Hov - og filen man inkluderer med <!--#include kan også være en
almindelig html-fil og en almindeligjs-fil, men det kræver altså at din
server understøtter SSI-kommandoer.

--
Christian Hansen
http://www.resource-it.dk/

Fra : Kurt G

Dato : 24-07-11 18:53

KLIPPET
> Såfremt der er tale om en javascriptfil, så inkluderes den korrekt med:
>
> <script type="text/javascript" src="/galleri/pil.js"></script>

> [...]

Det kunne jeg ikke få til at virke, men har fået det til at virke med
<?php include("pil.js"); ?>

Tak for hjælpen!
Mvh Kurt