aflytning
Fra : kjaer

Dato : 18-07-11 01:48

I England er det åbenbart let at aflytte mobil-telefoner. Hvordan gør de det
og hvad kan man gøre for at undgå det.

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-11 08:41

"kjaer"skrev:

>I England er det åbenbart let at aflytte mobil-telefoner. Hvordan gør de det
>og hvad kan man gøre for at undgå det.

Det er vist noget med mobilsvar og ingen eller nemt gættet kode:
http://www.version2.dk/artikel/standardkoder-goer-danske-mobilsvarere-pivaabne-29623

mvh. Karsten

Fra : Max

Dato : 18-07-11 09:31

Hej kjaer

> I England er det åbenbart let at aflytte mobil-telefoner. Hvordan gør

Hvor skriver de noget om at det er tilfældet ?

Max

Fra : kjaer

Dato : 19-07-11 10:30

Max wrote:
> Hej kjaer

> Hvor skriver de noget om at det er tilfældet ?

Hvis jeg skriver at det er svært, ved du så noget der er værd at fortælle?

Fra : Max

Dato : 19-07-11 15:14

Hej kjaer

> Hvis jeg skriver at det er svært, ved du så noget der er værd at
> fortælle?

Jeg ved at det er svært at aflytte mobiltelefoner, men du besider
åbentbart en anden viden omkring det, så du må jo kunne
fortælle hvor man kan finde yderligere informationer der kan
understøtte dit postulat om at det skulle være let.

Max

Fra : SvenP

Dato : 18-07-11 15:09

"kjaer" <sikkenoej@gmail.com> skrev i en meddelelse
>I England er det åbenbart let at aflytte mobil-telefoner. Hvordan gør de
>det og hvad kan man gøre for at undgå det.

I den sag med den døde pige, var det hendes mobilsvarer der var blevet
aflyttet. En måde det ofte kan gøres på, er ved at installere et prg. på din
tlf. der ruter opkaldet igennem en server, der så "simulerer" ofrets nummer.
Det gør at svareren ikke kræver koden.

Mvh. Sven

Fra : Chano Andersen

Dato : 18-07-11 18:06

Den 18-07-2011 02:48, kjaer skrev:
> I England er det åbenbart let at aflytte mobil-telefoner. Hvordan gør de
> det og hvad kan man gøre for at undgå det.

Hvordan aflytte? Teleselskaberne kan uden problemer kopiere samtalen, og
sende den til hvem de måtte have lyst, det kræver ikke nogen videre
indsats at iværksætte.

Privat personer kan også relativt enkelt optage samtaler på deres egen
mobil.

Men 3. part vil have svært ved at lytte med på samtalen, hvis denne ikke
er en af de involverede mobil operatørere.

- Chano Andersen