Kom med Jeres 3G kvalitetserfaringer her
Fra : Pjerrot

Dato : 17-07-11 22:21

Lad os lave en lille erfaringsundersøgelse her i tråden, hvor vi fortæller
om de forskellige teleselskabers 3G dækning og kvalitet.

Jeg har erfaring med Telenor´s net som benyttes af CBB, BiBob, Onfone, m.v.
og her er dækningen elendig i yderområderne og ikke-eksisterende.

TDC har også dårlig dækning i yderområderne.

Oister Mobil er stort set ubrugeligt. Ringe dataflow og masser af udfald
overalt i storbyer som f.eks kbh. Uploadhastigheder fra intet til 0,07 mbit
og elendige pingtider. De anvender deres egen APN på 3´s net, og kvaliteten
af denne svarer slet ikke til kvaliteten af mobil bredbånd fra samme
selskab, som har sine egne APN som fungerer godt. Oister mobil driver noget
plat på at reklamere med at anvender 3´s net, for man tror så at kvaliteten
er det samme, men alle de forskellige mobilabb/taletidskort anvender deres
egne APN-er på 3´s net, og kvaliteten svinger enormt.
Oister mobil´s APN er elendig og ubrugelig overalt i dk hvor jeg har
testet.

Hvem skal man vælge og hvilket netværk/APN for god og stabil 3G til en fast
pris?

--
Pjerrot

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 18-07-11 02:38

"Pjerrot" <mail@pjerrot.qq> skrev i meddelelsen

> Hvem skal man vælge og hvilket netværk/APN for god og stabil 3G til en
> fast
> pris?

Jeg mener, at man skal vælge det selskab, der har den bedste dækning, hvor
man opholder sig mest.

Hos mig midt på Djursland duer 3 ikke. Hjemme ligger telefonen og skifter
mellem 3's 3G netværk og TDC afhængigt af, hvor man er i huset. To af mine
unger har 3 og er generelt pissetrætte af det, fordi deres telefoner ofte er
ubrugelige hvor de opholder sig.

TDC er nogenlunde brugbart i 3G men med relativt svagt signal og begrænset
hastighed.

Telia har et bomstærkt signal, men kun Egde dækning.
Telenors dækning i området kender jeg ikke..

Til gengæld har kun TDC fornuftig dækning i vort sommerhus, så det er så det
jeg har.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger