Barack Obama makes some brilliant statemen~
Fra : Patruljen

Dato : 15-07-11 04:55

Barack Obama makes some brilliant statements about religion;
http://www.youtube.com/watch?v=Av3H0_7HgSg&feature=related

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 15-07-11 13:29

Den 15/07/11 12.55, Patruljen skrev:

> Barack Obama makes some brilliant statements about religion;
> http://www.youtube.com/watch?v=Av3H0_7HgSg&feature=related
,,,,,,,,,,,,,,,,

Han opsumerer den situation ikke alene USA, men også Danmark befinder sig i.
Da mange forskellige troende skal leve sammen, så har man valgt en
neutral regering som giver de troende mulighed for at praktisere der
hjemme uden at deres tro skal "Udrydde de andre og stå alene med sejren"

Men hvilken tro har regeringen så? Den har den tro som landets
forskellige mennesker har resonneret sig frem til er den bedste vej frem.
Dette har udmøntet sig i regler om at behandle mennesker humant.
Menneskeret.
Der er også en stærk ånd omkring det at hjælpe nødlidende uden hensyn
til disse nødlidendes tro og filosofi.
Selv potentielle fjender hjælper man i nøden!
Dette er et specielt kristent filosofisk træk. Så man kan sige at
kristen holdning har sneget sig ind i en regering der ikke bekender sig
specielt som kristne.

Vi kan sige at meget af det positive som har sneget sig ind i landets
officielle holdninger udgår fra kristent teologisk materiale.

Hvis man nu får samlet en befolkning med et flertal af muslimer/jøder
som ønsker dødstraf af utro kvinder ved stening, kunne man så resonnere
sig frem til dette som en løsning?

Nej! Staten kan kun opretholde illusionen om trosneutaralitet så længe
de love der vedtages er i harmoni med menneskeret og kærlighed.
Fraviger lovene og flertallet fra denne linie begynder opsplitningen i
flere stater.

Eksempel:
Sydsudan.

Mvh
Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 15-07-11 19:02

On Fri, 15 Jul 2011 14:29:18 +0200, Jens Erik Bech
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>til disse nødlidendes tro og filosofi.

>Selv potentielle fjender hjælper man i nøden!

Det kan du finde ord fra Jesus der støtter
Men ikke fra Muhamed

> [...]
>de love der vedtages er i harmoni med menneskeret og kærlighed.
>Fraviger lovene og flertallet fra denne linie begynder opsplitningen i

Løkke bør her op til valget tae afstand fra Tyrkies exreme Islam der
hindrer dem at give kurderne en nation og som forhindrer fri debat om
armener-folkemordet

Uden at stille EU-medleskab i udsigt bør han afslå at sådant kan
overvejes med nuværende barbarkurs

Vi har en Nato-formand der kan sidestille Erdogan med Gadaffi
- det bør være vort klare tolerancebudskab -selvom tyrkerne er vellidt
af Obama
Vi er pga HCAndersen vellidt af kineserne - det bør slås på. Kineserne
blev ikke mops da vi talte med Dalai Lama her.

Fra : E.Dalgas

Dato : 15-07-11 15:03

On Fri, 15 Jul 2011 03:55:00 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> Barack Obama makes some brilliant statements about religion;
> http://www.youtube.com/watch?v=Av3H0_7HgSg&feature=related

Barack Obama Talks about his Christian Faith - "Christian By Choice"

http://www.youtube.com/watch?v=QOOCABMz6jg

Obama: "My Muslim Faith"

http://www.youtube.com/watch?v=bMUgNg7aD8M&feature=related

--

E.D

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 16-07-11 10:58

Den 15/07/11 16.03, E.Dalgas skrev:

> Barack Obama Talks about his Christian Faith - "Christian By Choice"
>
> http://www.youtube.com/watch?v=QOOCABMz6jg
>
> Obama: "My Muslim Faith"
>
> http://www.youtube.com/watch?v=bMUgNg7aD8M&feature=related
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

I modsætning til det første indslag, er det indslag du serverer, en
manipuleret forfalskning!

Obama er kristen og ikke muslim. Hans far var muslim, men han selv er
evangelisk kristen og tilhørte i mange år en evangelisk kirke i Chicago.
At du viderebringer forfalskninger gør selvfølgelig at du selv må være
musllim og er i gang med taquia. Så du har nu bevist at du er muslim.

MvH
Jens

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 16-07-11 11:52

On Sat, 16 Jul 2011 11:57:31 +0200, Jens Erik Bech wrote:

> At du viderebringer forfalskninger gør selvfølgelig at du selv må være
> musllim og er i gang med taquia. Så du har nu bevist at du er muslim.

Det er da ren "Morlille er en sten"-logak.

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 16-07-11 12:16

Den 16/07/11 12.52, S.A.Thomsen skrev:

> Det er da ren "Morlille er en sten"-logak.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ja ikke!?))

den svarede til det "bevis" han kom med om at Obama skulle være muslim!))

begge dele var noget vrøvl!,-)))

Mvh
Jens

Fra : E.Dalgas

Dato : 16-07-11 14:26

On Sat, 16 Jul 2011 13:15:47 +0200, Jens Erik Bech wrote:

> [...]
>
> Ja ikke!?))
>
> den svarede til det "bevis" han kom med om at Obama skulle være muslim!))

Jeg var ikke klar over at dette you tube klip skulle være manipuleret. Men
min intention var kun den at bringe en kort oplysning der viser at Obama, i
USA er sat i forbindelse med den muslimske tro. Der findes mange film klip
og artikler om dette, jeg valgte måske et forkert, beklager.

Findes der beviser for at dette klip er manipuleret ?

Eller er det noget du bare tror.

--

E.D

Fra : Harald Mossige

Dato : 16-07-11 16:29

Den 16.07.2011 15:25, skreiv E.Dalgas:

> Jeg var ikke klar over at dette you tube klip skulle være manipuleret. Men
> min intention var kun den at bringe en kort oplysning der viser at Obama, i
> USA er sat i forbindelse med den muslimske tro.

Vanlige opplyste mennesker er klar over at der finnes grupper av
mennesker som har som hovedoppgave å sverte Obama. Etter som jeg er
istand til å analysere kristentroen din, så er dine religiøse lederer
del av de bevegelsene.

>Der findes mange film klip
> og artikler om dette, jeg valgte måske et forkert, beklager.

Du har valgt feil sak å kjempe for.

> Findes der beviser for at dette klip er manipuleret ?
>
> Eller er det noget du bare tror.

Er du også en ad de "kristne" som mangler evnen til å erkjenne egne feil?

HM

Fra : Bo Warming

Dato : 17-07-11 01:00

On Sat, 16 Jul 2011 17:28:30 +0200, Harald Mossige
<haraldm@hkabel.net> wrote:

> [...]
>
>Du har valgt feil sak å kjempe for.

>Er du også en ad de "kristne" som mangler evnen til å erkjenne egne feil?

De afgørende er Obamas muslimvenlige handlinger

Kirkegang siger intet

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 20-07-11 06:26

On 16-07-2011 15:25, E.Dalgas uttered:

> Jeg var ikke klar over at dette you tube klip skulle være manipuleret. Men
> min intention var kun den at bringe en kort oplysning der viser at Obama, i
> USA er sat i forbindelse med den muslimske tro.

Og?

Han er også sat i forbindelse med et engelsk statsborgerskab, djævelen
og reptil-rumvæsner.

Der er ikke de ting, de ikke sætter "i forbindelse" "i USA".

Fra : E.Dalgas

Dato : 20-07-11 14:44

On Wed, 20 Jul 2011 07:25:53 +0200, Thomas Hejl Pilgaard wrote:

> On 16-07-2011 15:25, E.Dalgas uttered:

> Og?

*Troværdighed* er nøgleordet. Også i forhold til det filmklip tråden
indledes med.

Barack Obamas muslimske barndom
http://da.danielpipes.org/5549/barack-obamas-muslimske-barndom

At Obama er født og opvokset som muslim og har forladt denne tro for at
blive kristen, gør ham hverken mere eller mindre kvalificeret til at blive
USA's præsident. Men hvis han er født og opvokset som muslim og nu skjuler
denne kendsgerning, så peger dette på et afgørende bedrag, en fundamentalt
forvansket fremstilling af ham selv, som har dybtgående betydning
vedrørende hans karakter og hans egnethed som præsident.

> Han er også sat i forbindelse med et engelsk statsborgerskab, djævelen
> og reptil-rumvæsner.
>
> Der er ikke de ting, de ikke sætter "i forbindelse" "i USA".

Det er muligt, men dette handler om Obamas troværdighed. Det gælder både
hans udtalelser om religion generelt og hans udtalelser om eget forhold til
religion.

--

E.D

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 11-08-11 16:30

On 20-07-2011 15:44, E.Dalgas uttered:

> [...]
> hans udtalelser om religion generelt og hans udtalelser om eget forhold til

Ja?
Hvad siger det om hans troværdighed at han skjuler, at han i
virkeligheden er et reptil rumvæsen fra stjernebilledet Dragen?

Jeg er meget mere bekymret for troværdigheden af de mennesker,
der påstår at han er født og opvokset som muslim, end for Obama's
troværdighed.

Fra : E.Dalgas

Dato : 11-08-11 18:04

On Thu, 11 Aug 2011 17:30:19 +0200, Thomas Hejl Pilgaard wrote:

> On 20-07-2011 15:44, E.Dalgas uttered:

> Ja?
> Hvad siger det om hans troværdighed at han skjuler, at han i
> virkeligheden er et reptil rumvæsen fra stjernebilledet Dragen?

At han er utroværdig.

> Jeg er meget mere bekymret for troværdigheden af de mennesker,
> der påstår at han er født og opvokset som muslim, end for Obama's
> troværdighed.

Det kommer vel an på sandheden eller løgnen om du vil, i den historie.

--

E.D

Fra : E.Dalgas

Dato : 16-07-11 13:56

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> I mods¿tning til det f¸rste indslag, er det indslag du serverer, en
> manipuleret forfalskning!

Barack Obamas muslimske barndom
http://da.danielpipes.org/5549/barack-obamas-muslimske-barndom

At Obama er f¸dt og opvokset som muslim og har forladt denne tro for at
blive kristen, g¸r ham hverken mere eller mindre kvalificeret til at blive
USA's pr¿sident. Men hvis han er f¸dt og opvokset som muslim og nu skjuler
denne kendsgerning, så peger dette på et afg¸rende bedrag, en fundamentalt
forvansket fremstilling af ham selv, som har dybtgående betydning
vedr¸rende hans karakter og hans egnethed som pr¿sident.

> Obama er kristen og ikke muslim. Hans far var muslim, men han selv er
> evangelisk kristen og tilh¸rte i mange år en evangelisk kirke i Chicago.

Hvad nu hvis han hverken er kristen eller muslim ?

Han siger selv nej til sp¸rgsmålet om han er muslim.

Barack Obama was directly confronted on prime time television last night
over allegations swirling around the internet that he is a secret Muslim
who worships the Koran, during a Democratic presidential debate in Las
Vegas.

Mr Obama, who was raised as a Christian by his white mother despite his
Kenyan father being Muslim, has been dogged by smears and innuendo for
months that he is in fact an Islamist trying to enter the Oval office by
stealth.

"Let's make clear what the facts are: I am a Christian. I have been sworn
in with a Bible. I pledge allegiance [to the American flag] and lead the
pledge of allegiance sometimes in the United States Senate when I'm
presiding."

Hele artiklen her : Barack Obama: I'm no Muslim
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/us_and_americas/us_elections/article3194740.ece

Hans såkaldte kristendom er ikke evangelisk. Defor kan du finde meget
kritik på nettet af Obamas kristendom fra kristne ledere i USA. Men det
bedste er vel at se på Obama`s egne udsagn.

Den mest detaljerede og fascinerende udl¿gning af Barack Obamas tro kom i
et interview, han i 2004 gav Chicago Sun Times-journalisten Cathleen
Falsani, da han s¸gte valg til Det Amerikanske Senat i Illinois. Den
spalte, hun skrev om interviewet, er blevet citeret og fejlciteret mange
gange, men hun har aldrig tidligere offentliggjort hele udskriften i et
st¸rre medie. Da interviewet er meget kontroversielt, har Falsani venligt
givet tilladelse til trykning af hele samtalen her. Falsani er en af de
dygtigste interviewere i trossp¸rgsmål og har for nylig publiceret en
fremragende biografi med titlen: Sin Boldly: A Field Guide for Grace
(¡Store synder: En håndbog i nåde¡, o.a.)

Interview med Obama om hans spiritualitet

Af Cathleen Falsani

http://www.levendevisdom.dk/index.php?page=s122

eks fra dette interview :

FALSANI:

Hvem er Jesus for dig?

(Obama ler nerv¸st)

OBAMA:

Ja. Jesus er for mig en historisk figur, og han er også broen mellem Gud og
menneske i den kristne tro og en, jeg tror er kraftfuld, netop fordi han
tjener som et redskab for, at vi kan nå noget h¸jere.

Han er også en vidunderlig l¿rer. Jeg tror, at det er vigtigt for os alle,
uanset hvilken tro vi har, at have l¿rere i k¸det og l¿rere i historien.

FALSANI:

Hvad er synd?

OBAMA:

Ikke at v¿re i samklang med mine v¿rdier

> At du viderebringer forfalskninger g¸r selvf¸lgelig at du selv må v¿re
> musllim og er i gang med taquia. Så du har nu bevist at du er muslim.

Forfalskning eller ej, så er formålet med de to links jeg gav et andet end
det du fantasere om.

Jeg tror ikke at Obama er hverken muslim eller kristen. Jeg tror debatten
om hans tro er et bevidst polittisk tr¿k som skal give Obama trov¿rdighed i
den muslimske verden. Angående hans såkaldte kristendom tyder meget på at
Obama tjener FN`s agenda om en "verdensreligion" der skal bygge bro imellem
de store religioner og skabe "nye åndelige v¿rdier" for menneskeheden.

Visionen om Verdens Forenede Religioner
http://www.uridanmark.dk/sallymahe.php

URI begyndte som en vision, der voksede frem i 1995 gennem en interreligi¸s
tjeneste, som blev afholdt i San Francisco for at h¸jtideligholde FNÿs 50
års jubil¿um. Visionen var at skabe et initiativ, hvorved mennesker fra
forskellige trosretninger kunne arbejde dagligt for fred.

Det var William Swing, Episkopal Biskop for Californien, som fik visionen,
og som tiltrak grupper af interesserede. Han blev grundl¿gger og pr¿sident
for URIÿs Global Council. Visionen er at arbejde for tilblivelsen af et
internationalt forum, en netv¿rksbev¿gelse, som er for verdens religioner,
hvad FN er for verdens nationer.

--

E.D

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-07-11 14:12

http://www.readwhatisee.com/RWIS/blogs/index.php/beauty-in-the-eyes-of-the-beholder-1

Fra : Bo Warming

Dato : 16-07-11 15:29

"At tale med to tunger", hedder det

Fra : Bo Warming

Dato : 16-07-11 11:37

> [...]

>At du viderebringer forfalskninger gør selvfølgelig at du selv må være
>musllim og er i gang med taquia. Så du har nu bevist at du er muslim.

Nej, Obama har meget at vinde ved at være til begge sider og især
påstå at være kristen

Mistænk ikke Dalgas for usandhed
Stol ikke på USA-lederen

Fra : Patruljen

Dato : 16-07-11 06:41

On 16 Jul., 11:57, Jens Erik Bech <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> I modsætning til det første indslag, er det indslag du serverer, en
> manipuleret forfalskning!

Det er ikke den slags, som generer E.Dalgas. Det som så er ganske
morsomt, er at det er en af hans favorit-anklager mod andre; "Du
manipulerer."
E.Dalgas er efterhånden nappet i at bringe manipulerende oplysninger
adskillige gange - for ikke at sige; direkte løgnagtige
informationer.

Fra : E.Dalgas

Dato : 16-07-11 14:45

On Sat, 16 Jul 2011 05:40:43 -0700 (PDT), Patruljen wrote:

> Det er ikke den slags, som generer E.Dalgas. Det som så er ganske
> morsomt, er at det er en af hans favorit-anklager mod andre; "Du
> manipulerer."

Jeg har ingen favorit anklager. Anklage er ikke berettiget med mindre der
er hold i den og det princip forsøger jeg efter bedste evne at overholde.

> E.Dalgas er efterhånden nappet i at bringe manipulerende oplysninger
> adskillige gange - for ikke at sige; direkte løgnagtige
> informationer.

Manipulation og løgn er ikke min hensigt overhovdet. Men jeg undgår nok
ikke sådanne beskyldninger i et forum som dette. De diskussioner jeg
deltager i er ofte om kontroversielle emner som har stærke meninger for og
imod. Nogle kan tåle det andre ikke.

Fra : Harald Mossige

Dato : 16-07-11 16:40

Den 16.07.2011 15:45, skreiv E.Dalgas:

> Jeg har ingen favorit anklager. Anklage er ikke berettiget med mindre der
> er hold i den og det princip forsøger jeg efter bedste evne at overholde.

Vi har ikke oppdaget gode evner hos deg.

> Manipulation og løgn er ikke min hensigt overhovdet.

Noen mennesker er troverdige, andre ikke.

> Men jeg undgår nok
> ikke sådanne beskyldninger i et forum som dette.

Du ungår ikke slike beskyldninger i noe forum som har vanlig allmindelig
utdannelse.
Ikke forsøk å legge skylden på andre.

HM

Fra : Bo Warming

Dato : 15-07-11 14:58

<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Barack Obama makes some brilliant statements about religion;
>http://www.youtube.com/watch?v=Av3H0_7HgSg&feature=related

Obama skal holde kæft om tro for forfatningen sætter vandtætte skodder
mellem politik og relligion