BBC dokumentar
Fra : Patruljen

Dato : 12-07-11 16:02

Uddrag af BBC dokumentar.. Lidt interessant video.
http://www.youtube.com/watch?v​=ogXWwKcHPNc&feature=related

Oldest Bible found in Palestine - Jesus was a servant of God and not
God himself or the son of God - Trinity False

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 12-07-11 23:30

Den 13/07/11 00.01, Patruljen skrev:
> [...]
>
> Oldest Bible found in Palestine - Jesus was a servant of God and not
> God himself or the son of God - Trinity False
,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Andre eksempler:
BBC Comedy: Could Jesus Walk on Custard?
Jesus was a Buddhist Monk BBC Documentary
Did Jesus Die - BBC Documentary
Jesus in Kashmir,India(BBC Documentry)
Did Jesus Die On Cross (BBC Four Documentary)

Ingen har pisset på deres egen kristendom som englænderne. Og se hvor
det har bragt dem hen.

Jens

Fra : Patruljen

Dato : 12-07-11 16:34

Fra : tkruse

Dato : 12-07-11 20:20

On 13 Jul., 00:33, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> http://www.youtube.com/watch?v=ogXWwKcHPNc&feature=related

det er biblens ord at vi alle er sønner af dette ene univers
universet er en fordi det ingen grænser har
så du er søn af EN
og vis du siger til universet,,min skaber,,så lyver du ikke
hustøvsmiden har samme skaber,,men har ikke forstand på at sige min
skaber til universet
men hustøvsmiden er aligevel søn af dette univers,,fordi du har
forstand til at se det

Fra : M Winther

Dato : 13-07-11 05:28

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i meddelandet
> [...]

>Oldest Bible found in Palestine - Jesus was a servant of God and not
>God himself or the son of God - Trinity False

Det är ju löjligt! "Dangerous to today's Christians" Sådana här sekter
har det ju funnits i hela kristendomshistorien. Cerinthierna, en tidig
sekt, följde den judiska lagen och förnekade att Jesus hade gudomlig
natur. Å andra sidan, enligt doketisterna var Jesus en ren ande.
Arianisterna förnekade Treenigheten. Så det finns ju inget nytt i det
här.

I Tomasevangeliet nämns inte heller korsfästelsen, jungfrufödseln
eller Treenigheten. Men det är ändå en favorit bland många kristna.
Paulus nämner inte heller jungfrufödseln. Men enligt Paulus hade Jesus
både mänsklig och gudomlig natur. Hans skrifter är de äldsta och han
umgicks och konfererade både med Petrus och Jakob, som var Jesu
broder. Paulus skrifter har därför enorm auktoritet.

Den där videon är bara trams. Det är inte alls farligt för
kristendomen. Tomasevangeliet, trots att den inte följer kristen
teologi, pga. att den är en urgammal gnostiskt influerad skrift, har
bara bidragit till att gjuta nytt liv i kristendomen.

Mats

Fra : M Winther

Dato : 13-07-11 05:35

"M Winther" <mlwi@swipnet.se> skrev i meddelandet
> [...]
> teologi, pga. att den är en urgammal gnostiskt influerad skrift, har
> bara bidragit till att gjuta nytt liv i kristendomen.

För övrigt, det framgår ju redan i bibeln att Jesu bröder inte trodde
att han var Messias: "Thi heller ikke hans Brødre troede paa ham."
(Joh 7:5)

Så den videon bekräftar det som står i bibeln, nämligen att Jakob,
åtmonstone inte i början, menade att Jesus icke var gudomlig.

Mats

Fra : Patruljen

Dato : 13-07-11 04:11

On 13 Jul., 06:28, "M Winther" <m...@swipnet.se> wrote:

> [...]
> teologi, pga. att den är en urgammal gnostiskt influerad skrift, har
> bara bidragit till att gjuta nytt liv i kristendomen.

Ja. Jeg tror også, at påstanden er lidt vel - optimistisk, hvis jeg
kan sige det sådan. Endnu er der ingenting som kristne ikke har kunne
afvise - også med bedrag som modus oprandi. Vi behøver blot at
betraget den kristologiske bue osv. Så får vi syn for sagen. Tidligere
brændte man somend bare kætterne og så var den potte ude.

Ved du hvilken tekst, som er oppe og vende her?

Fra : @

Dato : 13-07-11 16:02

det link er jo blot til tiggerside -

hvad skal det vise???