Hvis det var sandt-at jøderne var uskyldig~
Fra : Jens Erik Bech

Dato : 12-07-11 16:39

At antyde at det var jøderne der dræbte Jesus, forårsager store tumulter
i hele verden. Sidst sås det da Mel Gibson lavede sin film "The Passion
of Christ"

Men hvordan forholder det sig ifølge NT?
I Mattæus kap. 26:3-5; beskrives det ret levende:

Da samledes ypperstepræsterne og folkets ældste i ypperstepræstens gård;
han hed Kajfas. Og de rådslog om at gribe Jesus med list og få ham
dræbt. Men de sagde:"Ikke på højtiden, for at der ikke skal blive
uroligheder iblandt folket."

Men så har de vel fortrudt deres onde handlinger i dag?
Nej! Slet ikke. farisæeren Cyril Malka vil nu fuldende drabet på Jesus
ved at benægte hans eksistens. Ikke alene hans eksistens, men og så vor
kære apostel Paulus'-

Hans forfædre dræbte Jesus og han vil udslette sporene efter ham.

Men lad os nu se hvem der er stærkest-Messias, menneskets skaber, eller
Cyril Malka?))

MvH
Jens

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 13-07-11 03:35

Den 12-07-2011 17:38, Jens Erik Bech skrev:
> [...]
> of Christ"
>
> Men hvordan forholder det sig ifølge NT?

Tolker du også i forhold til eventyr af HC Andersen?

Hold dig til det eventyr der passer dig bedst, og lad ikke *fakta*
forvirre dig. Så har alle det vist bedst...

Henrik V Blunck
Følg bloggen Kristendommens Mangler
http://www.blunck.dk/kristendommens_mangler

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 13-07-11 09:51

Den 13/07/11 04.34, Henrik V Blunck skrev:

> Tolker du også i forhold til eventyr af HC Andersen?
>
> Hold dig til det eventyr der passer dig bedst, og lad ikke *fakta*
> forvirre dig. Så har alle det vist bedst...

,,,,,,,,,,,,,

Farisæismens eventyr dur ikke! Det er et eventyr om herrefolk og ondskab.
De har endda mordet på Guds Søn på deres samvittighed. Det kostede dem
godt nok både tempel og hjemland.
Hvilket beviser at der er retfærdighed til.

Jens

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 13-07-11 17:34

Den 13-07-2011 10:50, Jens Erik Bech skrev:
> [...]
> godt nok både tempel og hjemland.
> Hvilket beviser at der er retfærdighed til.

Som sagt, hold dig til det eventyr der passer dig bedst. Jeg gider ikke
diskutere med dig, for du bliver tøsesur når du ikke får ret, og fakta
er nu engang at Gud er én - hverken to, tre, syv, ni eller noget andet tal.

Henrik V Blunck
Judaica - til kamp mod antisemitismen
http://judaica.blunck.dk

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 13-07-11 20:29

Den 13/07/11 18.34, Henrik V Blunck skrev:

> Som sagt, hold dig til det eventyr der passer dig bedst. Jeg gider ikke
> diskutere med dig, for du bliver tøsesur når du ikke får ret, og fakta
> er nu engang at Gud er én - hverken to, tre, syv, ni eller noget andet tal.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

I har dræbt kærligheden! Dine farisæere har dræbt kærligheden. De har
dræbt menneskets frelse og eneste håb!

En morder dræber kun en person. Men I har dræbt kærligheden.
Og hvilken skæbne har farisæerne fået? En skæbne passende til tema.

Jens

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 13-07-11 23:27

Den 13-07-2011 21:28, Jens Erik Bech skrev:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> I har dræbt kærligheden! Dine farisæere har dræbt kærligheden. De har
> dræbt menneskets frelse og eneste håb!

I har dræbt & dine farisæere?

Læs selv hvor dumt det lyder. En begivenhed som angiveligt skulle være
foregået for snart 2.000 år siden, og som for kristne skulle være det
ultimative håb (gennem den opstandelse du nok ikke helt tror på
alligevel), og så bruger du det alene på *had*...

> En morder dræber kun en person. Men I har dræbt kærligheden.
> Og hvilken skæbne har farisæerne fået? En skæbne passende til tema.

Snup en tudekiks, og kom videre. Find en anden stråmand at hænge
kasketten på.

EOD herfra.

Fra : Patruljen

Dato : 13-07-11 03:52

On 13 Jul., 10:50, Jens Erik Bech <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,
>
> Faris ismens eventyr dur ikke! Det er et eventyr om herrefolk og ondskab.
> De har endda mordet p Guds S n p deres samvittighed. Det kostede dem
> godt nok b de tempel og hjemland.
> Hvilket beviser at der er retf rdighed til.

He -

Nja, du. Det var vist ikke Jesus, som kostede - men ganske andre
forhold.

Dato : 15-07-11 07:44

"Jens Erik Bech" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hans forfædre dræbte Jesus og han vil udslette sporene efter ham.
>
> Men lad os nu se hvem der er stærkest-Messias, menneskets skaber, eller

Og alt dette blot fordi de ikke ville godkende hans andet ægteskab. Antkrist
eller Neron blev han ikke kaldt dette? pga kristenforfølgelserne er Cyril?
Neron..