Kaffebrød ?
Fra : Per

Dato : 17-07-11 08:31

Hej !

Er der nogen speciel historie bag kaffebrødet (dem fra bageren) ?

Jeg har en forestilling om, at det er lidt ligesom et studenterbrød. Altså
oprindeligt lavet af gammelt brød og en slags fattigmandsspise.

Nogen der ved noget ?

Mvh. Per

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 17-07-11 09:02

Per skrev:

> [...]
> Jeg har en forestilling om, at det er lidt ligesom et
> studenterbrød. Altså oprindeligt lavet af gammelt brød og en

Er det ikke det, som også kaldes "tunesisk kaffebrød"?

<
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=14241&Tunesisk%20kaffebr%C3%B8d

--
Herluf :·)

Fra : Per

Dato : 17-07-11 10:04

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Er det ikke det, som også kaldes "tunesisk kaffebrød"?

Det ved jeg ikke ?

> <
> http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=14241&Tunesisk%20kaffebr%C3%B8d

Det er det her jeg tænker på:

http://www.mabe.dk/Kaffebrod.jpg

Det, der slog mig, var, at bunden var lavet ristet franskbrød. Derfor min
forestilling om "fattigmandsspise"

Mvh. Per

Fra : Max

Dato : 17-07-11 10:20

Hej Per

> Det, der slog mig, var, at bunden var lavet ristet franskbrød. Derfor
> min forestilling om "fattigmandsspise"

Nu er arme riddere og pariser bøf jo ikke at betragte som fattigmands-
spise selv om det er lavet med gammet franskbrød, så den sammen-
ligning holder ikke rigtig. Kaffebrød er vel i principet bare en tvebak
med makron på.

Max

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-07-11 23:15

Per <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen
4e228fe5$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Jeg har en forestilling om, at det er lidt ligesom et studenterbrød.
> Altså oprindeligt lavet af gammelt brød og en slags fattigmandsspise.

Med marcipan? Næppe en fattigmandsspise.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.