e.c 1150
Fra : Asger-P

Dato : 17-07-11 15:58

Hejsa

MS Sharepoint Designer fortæller mig at "nowrap" ikke er en del
af HTML 4.01 strict

Hvad kan jeg bruge i stedet, for at sikre mig at cellen bliver
bred not til at indeholde hele tekst linjen ?

På forhånd tak
Venlig hilsen
Asger-P

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 17-07-11 16:33

On 17-07-2011 16:57, Asger-P wrote:

> [...]
> af HTML 4.01 strict
>
> Hvad kan jeg bruge i stedet, for at sikre mig at cellen bliver
> bred not til at indeholde hele tekst linjen ?

Hvad skal du bruge tabel til?

Hvis det er til tabulære data, kan du style vha. css.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://ranunkelvej.com/b&o/ - Reparation af B&O Red Line højttalere

Fra : Asger-P

Dato : 17-07-11 19:13

Hi Karl

On the: 17. of juli-2011 At: 17:32 Karl Erik Christensen wrote:

> Hvad skal du bruge tabel til?
>
> Hvis det er til tabulære data, kan du style vha. css.

Det er til tabulære data og jeg kan jo nok regne ud af at
det er noget i retning af css styles, men hvilke ?
css er jo enormt....
Kan du være mere præcis

jeg har linier som denne:
[billede][luft][(nowrap) tekst][luft][tekst (nowrap)]

første tekst er højrestillet anden tekst er venstrestillet.

Best regards
Asger-P

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 17-07-11 19:41

On 17-07-2011 20:12, Asger-P wrote:

> [...]
> [billede][luft][(nowrap) tekst][luft][tekst (nowrap)]
>
> første tekst er højrestillet anden tekst er venstrestillet.

Ha-ha - der kan man bare se

td {
white-space: nowrap;
}

Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 17-07-11 20:38

On 17-07-2011 20:41, Karl Erik Christensen wrote:

> td {
> white-space: nowrap;
> }
>
> Karl Erik.

Skulle måske lige tilføje at Non Breakable Space (&nbsp;) i nogle
tilfælde er mere formålstjenstlig at bruge. Bla. hvis du ikke ønsker
nowrap i alle td'er.

Karl Erik.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-07-11 08:37

Asger-P skrev:

> Hvad kan jeg bruge i stedet, for at sikre mig at cellen bliver
> bred not til at indeholde hele tekst linjen ?

CSS:
ingenwrap { white-space: nowrap; }

HTML

--