sunsite/dotsrc forsvundet?
Fra : Leif Neland

Dato : 16-07-11 23:51

Hvad er der sket med news.dotsrc.org?

Hverken dotsrc.org eller sunsite.dk resolver mere.

Googling giver ingen hints.

Fra : Ole C

Dato : 17-07-11 10:00

Leif Neland skrev blandt andet:

> Hvad er der sket med news.dotsrc.org?
>
> Hverken dotsrc.org eller sunsite.dk resolver mere.
>
> Googling giver ingen hints.

Der må være tale om et større nedbrud.....
I mellemtiden kan du bruge denne: http://www.eternal-september.org/
Som hos dotscr.org kræves der registrering, men det er gratis.

--
vh
Ole C

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 17-07-11 10:38

Leif Neland skrev:

> Hverken dotsrc.org eller sunsite.dk resolver mere.

Og nu ser det ud til at køre fint igen. (Har selv dotsrc som "backup",
såfremt news.tele.dk skulle stå af).

--
Philip

Fra : Ole C

Dato : 17-07-11 12:40

Philip Nunnegaard skrev blandt andet:

> Og nu ser det ud til at køre fint igen. (Har selv dotsrc som "backup",
> såfremt news.tele.dk skulle stå af).

Virker stadig ikke her (- på Falster via Fullrate)

--
vh
Ole C

Fra : Erik Olsen

Dato : 17-07-11 12:57

Ole C wrote:

> Virker stadig ikke her (- på Falster via Fullrate)

Heller ikke her (Ishøj via A+). Det ser ud til at være en DNS-fejl.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Erik Olsen

Dato : 17-07-11 14:01

Erik Olsen wrote:

> Heller ikke her (Ishøj via A+). Det ser ud til at være en DNS-fejl.

Nu er news.dotsrc.org tilbage her.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Chano Andersen

Dato : 17-07-11 11:32

Den 17-07-2011 07:50, Leif Neland skrev:
> Hvad er der sket med news.dotsrc.org?
>
> Hverken dotsrc.org eller sunsite.dk resolver mere.
>
> Googling giver ingen hints.

Det her må være forklaringen:

New name servers
Sunday July 17th 2011
We changed name servers for our .dk domains a few days ago. In that
transition we made an error, which was corrected again, but some users
may experience problems reaching the services from dotsrc.org for a
period of time because of negative caching. We apologize for any
inconvenience.

- Chano Andersen.

Fra : Leif Neland

Dato : 17-07-11 07:24

Men det ser ud til at sunsite.dk "kører på pumperne"; det er ikke
blevet fornyet.

Domain: sunsite.dk
DNS: sunsite.dk
Registered: 1998-05-21
Expires: 2011-06-30
Registration period: 1 year
VID: no

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 17-07-11 16:29

Leif Neland skrev:
> Men det ser ud til at sunsite.dk "kører på pumperne"; det er ikke
> blevet fornyet.

I modsætning til dotsrc.dk som først udløber til næste år.
Men det var da også deres plan at afvikle sunsite til fordel for dotsrc,
så vidt jeg husker.

--
Philip

Fra : Leif Neland

Dato : 17-07-11 17:05

Den 17-07-2011 17:29, Philip Nunnegaard skrev:

> I modsætning til dotsrc.dk som først udløber til næste år.
> Men det var da også deres plan at afvikle sunsite til fordel for dotsrc,
> så vidt jeg husker.

Men til 45 kr om året ville jeg i deres sted beholde det, for at
forhindre reklamer og phishing på det domæne.

Leif

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 17-07-11 21:32

Leif Neland skrev:

> Men til 45 kr om året ville jeg i deres sted beholde det, for at
> forhindre reklamer og phishing på det domæne.

Åhja. Det er nok ikke helt uaktuelt i dette tilfælde.

--
Philip

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-07-11 18:22

Philip Nunnegaard skrev:

>I modsætning til dotsrc.dk som først udløber til næste år.

Jeg vidste slet ikke at de også havde dorsrc.dk, bruger altid dotsrc.org

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk