Samling af 2 ledninger
Fra : Michael K

Dato : 16-07-11 16:01

Jeg skal have sat en forlængerledning på et eksisterende kabel, der er
ført inde i kabelbakke. Men jeg kan kun finde forlængerledninger, der
har runde stik, og det er der ikke plads til. Kan det passe, at runde
hunstik er forsvundet?

Er der andre sikre måder at samle to 230 volt kabler?

Vh
Michael K

Fra : Elmand

Dato : 16-07-11 23:34

"Michael K" <micbackri@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Spørgsmålet burde være stillet i dk.teknik el - men never mind.
Dit spørgsmål er lidt modstridende! Du kan kun finde forlængerledninger
med runde stik - og så spørger du efter runde stik ? Dem er der nu masser
af. -- Men du mangler plads, så ville jeg lodde sammen og isolerer med
krympemuffer.
Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne

Fra : Michael K

Dato : 16-07-11 16:57

On 17 Jul., 00:34, "Elmand" <elm...@pc.invalid> wrote:
> [...]
> med runde stik - og så spørger du efter runde stik ?  Dem er der nu masser

Der skulle selvfølgelig have stået flade stik.

> Men du mangler plads, så ville jeg lodde sammen og isolerer med
> krympemuffer.

Har overvejer at lodde dem sammen og isolere med krympeflex, men var i
tvivl om det var en forsvarlig/sikker måde at gøre det på.

Vh
Michael K

Fra : Henning

Dato : 18-07-11 07:28

On Sat, 16 Jul 2011 15:01:10 -0700 (PDT), Michael K
<micbackri@gmail.com> wrote:

> [...]
>ført inde i kabelbakke. Men jeg kan kun finde forlængerledninger, der
>har runde stik, og det er der ikke plads til. Kan det passe, at runde

Hvilken type ledning? Almindelig blød eller stift installationskabel?

Fra : Michael K

Dato : 18-07-11 05:21

> Hvilken type ledning? Almindelig bl d eller stift installationskabel?

Det er en almindelig blød.

Vh
Michael K

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-07-11 12:27

Michael K skrev:

> Er der andre sikre måder at samle to 230
> volt kabler?

Kan sådan en ikke bruges?

http://eshop.silvan.dk/vare_Klemraekke-12-polet_36463

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : Elmand

Dato : 18-07-11 14:01

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Kan sådan en ikke bruges?
>
> http://eshop.silvan.dk/vare_Klemraekke-12-polet_36463
>
> --
> Allan Vebel
> http://vebel.dk/wdg

nej: Alm flade stik - eller lodning og krymbemuffe.

Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-07-11 00:13

Elmand skrev:

> nej: Alm flade stik - eller lodning og krymbemuffe.

Jamen, almindelige mennesker ejer ikke en
loddekolbe - og vil samle med en muffe, og vil
finde det helt legalt.

Hvad er der galt med løsningen, sådan rent teknisk
eller jurisk?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-07-11 06:40

Allan Vebel kom med følgende:
> almindelige mennesker ejer ikke en
> loddekolbe

Hmnnn...jeg har en 3-4 stykker...? :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Elmand

Dato : 19-07-11 07:42

> [...]
> loddekolbe - og vil samle med en muffe, og vil
> finde det helt legalt.
>
> Hvad er der galt med løsningen, sådan rent teknisk

Det er ikke tilladt at have synlige samling med kronemuffer. -- heller ikke
en kabelliste, idet en sådan kan åbnes uden brug af værktøj.
Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne

Fra : Armand

Dato : 02-08-11 11:47

Den 17-07-2011 00:01, Michael K skrev:
> [...]
> hunstik er forsvundet?
>
> Er der andre sikre måder at samle to 230 volt kabler?

Jeg kan ikke få en kabelbakke med plads til han/hunstik -samlinger frem
på nethinden :-/
Hva' mæ' at gå et trin tilbage og erstatte den omtalte ledning med en
der har den fornødne længde?

--
Armand.