Rensning af sæder på træstole
Fra : Michael K

Dato : 16-07-11 16:04

Jeg har overtaget 4 spisestole i træ med betræk på sædet. Disse betræk
er sømmet fast til stolene og noget beskidte. Hvordan gør man bedst
dem rent?

Vh
Michael K

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-07-11 23:45

Michael K skrev:

> Jeg har overtaget 4 spisestole i træ med betræk
> på sædet. Disse betræk er sømmet fast til stolene
> og noget beskidte. Hvordan gør man bedst
> dem rent?

Cilit Bang - og snavset er væk

Herefter spuler du snavs og sæbe væk med en
skarp stråle fra haveslangen, og lader dem tørre
ved høj temteratur, bedst i en havestue eller lignende.

Træværket skal nok have en gang olie bagefter.

Jeg har renset mange beskidte møbler på den
måde gennem tiden, det plejer at give et ganske
flot resultat.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : Michael K

Dato : 16-07-11 16:52

On 17 Jul., 00:44, "Allan Vebel" <s...@do.not> wrote:

> Cilit Bang - og snavset er væk
>
> Herefter spuler du snavs og sæbe væk med en
> skarp stråle fra haveslangen, og lader dem tørre
> ved høj temteratur, bedst i en havestue eller lignende.

Vil træet ikke tage skade af vandet og begynde at sprække/flække?

vh
Michael K

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-07-11 00:14

Michael K skrev:

> Vil træet ikke tage skade af vandet og
> begynde at sprække/flække?

Nej!

Træet bliver jo kun vådt på overfladen, og
trænger måske derfor til en behandling.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg