Browser
stl_s 3840
arlet 2470
google links
Fra : Cykelsmeden

Dato : 16-07-11 16:50

Er der nogen browser som kan sættes til ikke at gå omkring google og
logge ens søgninger via google, men gå direkte til linken?

//finn

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-07-11 18:20

Den 16-07-2011 17:49, Cykelsmeden skrev:
> Er der nogen browser som kan sættes til ikke at gå omkring
> google og logge ens søgninger via google, men gå direkte til
> linken?

Kan du forklare nærmere, hvad du vil opnå eller undgå?
Umiddelbart vil jeg sige, at det kan de alle, men jeg har
måske ikke forstået, hvad du vil.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Løs Sudoku-opgaver på computeren. Du kan også få hjælp til

Fra : Hauge

Dato : 16-07-11 18:51

Den 16-07-2011 19:20, Kim Ludvigsen skrev:
> Kan du forklare nærmere, hvad du vil opnå eller undgå? Umiddelbart vil
> jeg sige, at det kan de alle, men jeg har måske ikke forstået, hvad du vil.

Alle links, i de resultater man får via Google, er en link som en del af
en Google-adresse, altså sådan at google kan registrere hvor tit en
given link bliver trykket på.

Søger man på dr, så er resultatet dr.dk, men Google giver følgende som
tryk-på-link:

http://www.google.dk/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CB8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.dr.dk%2F&ei=_84hTvmdIZHMswaLyaSLAg&usg=AFQjCNGJEu1RLPbcIIJ6xcNfwBIc0FA9hg&sig2=1GAN7Rs6vIZuzRrZ1aSOQw

Som rediregeres til www.dr.dk, efter turen omkring Google.

Jeg synes også det er træls, især når Google er sløv, som den til tider er.

Mvh Hauge

Fra : Cykelsmeden

Dato : 16-07-11 18:53

> Kan du forklare nærmere, hvad du vil opnå eller undgå? Umiddelbart vil
> jeg sige, at det kan de alle, men jeg har måske ikke forstået, hvad du vil.

Når man laver en søgning i Google, og trykker på en link i resultatet,
ser man i adresselinien, ikke linken til resultatet, men en link
startende med google.com og en masse parametre afsluttende med den
adresse man skal frem til.
Dette skyldes at man bliver gelejdet hen til en Googleserver, hvor
parametrene og destinationen bliver logget hvorefter man så sparkes hen
til destinationen.
Ok, selvom man synes det er ulækkert, må man nok acceptere at det er de
data, google lever godt af, og at er årsaget til at den er i stand til
at give mig bedre resultater i første hug.
Det er nu også mere for at spare den tid i mine søgninger jeg ville
undgå det.
Jeg kunne godt forestille mig at en browser kunne gennemskue fiffet og
gå direkte til destinationen, dvs læse adresselinien bagfra

//finn

Fra : Hauge

Dato : 16-07-11 18:58

Den 16-07-2011 19:52, Cykelsmeden skrev:
> [...]
> ser man i adresselinien, ikke linken til resultatet, men en link
> startende med google.com og en masse parametre afsluttende med den

Opdagede, at Firefox' default Google-startside, ikke gør sådan, men jeg
kan ikke frembrygge om det er et indbygget plugin der laver filtret,
eller om det er Firefox der har en speciel "side" hos google, der ikke
har disse trackings.

Kan desværre ikke se hvad den link som Firefox bruger, er, udover at der
står : about:home i adresselinjen.
TRor det er en side som ligger et sted i selve Firefox.

Mvh Hauge

Fra : Cykelsmeden

Dato : 16-07-11 19:10

Den 16-07-2011 19:58, Hauge skrev:
> [...]
> står : about:home i adresselinjen.
> TRor det er en side som ligger et sted i selve Firefox.
Ok, der bliver lidt at researche i, men først efter ferien.

Firefox er god nok, men jeg har dog forliget mig med IE9

//finn

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-07-11 19:25

Den 16-07-2011 20:10, Cykelsmeden skrev:

> Ok, der bliver lidt at researche i, men først efter ferien.
>
> Firefox er god nok, men jeg har dog forliget mig med IE9

Hvis det er trackingen, du vil undgå er det nemt:

Slå JavaScript fra eller foretag en manuel kopiering af den
grønne adresse på søgeresultatsiden og indsæt den i
adressefeltet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hold dit livs drømmeferie i Thailand:

Fra : Cykelsmeden

Dato : 16-07-11 20:14

Den 16-07-2011 20:24, Kim Ludvigsen skrev:

> Hvis det er trackingen, du vil undgå er det nemt:
>
> Slå JavaScript fra
Det hjælper ikke her!
- og vælter netbank ;(

> eller foretag en manuel kopiering af den grønne
> adresse på søgeresultatsiden og indsæt den i adressefeltet.

virker, men lidt bøvlet.

Men tak for betegnelsen. Det gav responce i en søgning, og jeg finder nu
ud af at Google [lettere presset] arbejder på et plugin til det.
- så må jeg jo bare vente

//finn