automatisk sideskift...
Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 15-07-11 17:43

Hej! Jeg forsøger at lave en forside der skifter automatisk efter
10 sek. og den er i orden, - den skifter. Siden hedder
default.html og siden den skal skifte til hedder default2.html og
det er her filmen knækker. Er der noget i vejen for at bruge de
to side betegnelser herover og burde det ikke virke.
Jeg har tidligere i FrontPage brugt default.htm og default2.htm
og det kørte. Er jeg helt forkert på den med hensyn til først
nævnte?
På forhånd tak!
Med venlig hilsen

Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 15-07-11 18:37

Den 15-07-2011 18:43, Lars Bjarne Christensen skrev:
> [...]
> Jeg har tidligere i FrontPage brugt default.htm og default2.htm
> og det kørte. Er jeg helt forkert på den med hensyn til først

Et par links til dine sider ville hjælpe.
Bruger du HTML redirect i stil med nedenstående?
http://www.instant-web-site-tools.com/html-redirect.html

Jeg mener ikke der burde være noget i vejen for at bruge de to betegnelser.

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-07-11 21:31

Lars Bjarne Christensen skrev:

> Jeg forsøger at lave en forside der skifter
> automatisk efter 10 sek. og den er i orden,
> - den skifter.

Jeg er bare i tvivl om hvad du vil bruge det til?

Jeg kom en dag ind på http://grimme-aelling.dk,
begyndte at læse på forsiden, men efter fem
sekunder skiftede den til en anden side.

Sådan noget er temmelig irriterende, og skal
tænkes grundigt igennem inden man gør det.

> Siden hedder default.html og siden den skal
> skifte til hedder default2.html og det er her
> filmen knækker. Er der noget i vejen for at
> bruge de to side betegnelser herover

Nej, begge sider bliver indekseret - så er det
ligegyldigt hvad fil nummer to hedder.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 15-07-11 22:52

Lars Bjarne Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> Jeg har tidligere i FrontPage brugt default.htm og default2.htm
> og det kørte. Er jeg helt forkert på den med hensyn til først

Det er ikke en tekst side men en billedforside og den ligger p.t. på
www.lbc-webpro.dk og hedder default.html og den skal skifte til en
menu forside der hedder default2.html - tegning og flash på
forsiden!
Mvh. Lars

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-07-11 23:02

Den 15-07-2011 23:51, Lars Bjarne Christensen skrev:

> [...]
> www.lbc-webpro.dk og hedder default.html og den skal skifte til en
> menu forside der hedder default2.html - tegning og flash på

Fejlen er her:
URL='>http://www.lbc-webpro.dk/default2.html/'>

Du skal have et mellemrum mellem "html" og "/". Ellers tror
browseren, at der er tale om en mappe, der hedder
default2.html i stedet for en fil. Altså:

URL=http://www.lbc-webpro.dk/default2.html /'>

Det vil for øvrigt være en fordel med et andet filnavn, fx
"daugbjerg-kalkgruber.html" i stedet for "default2.html".
Det vil hjælpe siden til en bedre placering hos Google.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips til hjemmesidesnedkeren:

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 15-07-11 23:17

Kim Ludvigsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> "daugbjerg-kalkgruber.html" i stedet for "default2.html".
> Det vil hjælpe siden til en bedre placering hos Google.

Hej Kim! Og tak for din lynhurtige svar! siderne kører nu på
www.daugbjerg-kalkgruber.dk som beskrevet ovenfor men siderne er lavet i
FrontPage. Jeg prøver at redesigne dem. Det du foreslår i stedet for
default2.html har jeg ikke tænkt på og det vil jeg prøve. Endnu en gang
tak for hjælpen!
God weekend! Mvh. Lars

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-07-11 00:12

Lars Bjarne Christensen skrev:

> siderne kører nu på www.daugbjerg-kalkgruber.dk

Åh, og så i et frameset - endnu en at de ting jeg har
påpeget tidligere

http://html-faq.dk/2009.asp giver svaret.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 16-07-11 00:59

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Åh, og så i et frameset - endnu en at de ting jeg har
> [...]
Hej Allan!
Ja det er de gamle sider der kører der, lavet for år tilbage i
FrontPage. Jeg er ved at lave nye i bl.a. CSS....

Mvh. Lars

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-07-11 01:13

Lars Bjarne Christensen skrev:

> Ja det er de gamle sider der kører der, lavet
> for år tilbage i FrontPage. Jeg er ved at lave
> nye i bl.a. CSS....

Godt!

--
Allan Vebel