RKI registering.
Fra : Robert Larsen

Dato : 15-07-11 10:00

Hej.

Må en advokat firma registere mig, for et skyldig beløb. Selvom jeg gerne
vil betal den skyldig beløb i afdrag.??

Mener at kan huske at, hvis man lavede en aftale med advokat firmaet om en
afdrag, så kunne de ikke registere en, hvis så frem at man overholdte
betalinger.

Beløbet det drejer sig om er på ca. 7000.- kr.

Jeg har forslået dem en afdrag på 500.- kr./mdr og sener mere, men de ville
ikke godtag dette.
Så de vil registere mig i RKI + stævne mig.-(

Nogle der kan give mig lidt gode råd, evt. lidt om hvordan jeg evt. kan
takle advokat firmaet.

Vh
Robert

Fra : Henning

Dato : 15-07-11 13:34

On Fri, 15 Jul 2011 10:59:47 +0200, "Robert Larsen"
<robertlarsen@youmail.dk> wrote:

>Hej.
>
>Må en advokat firma registere mig, for et skyldig beløb. Selvom jeg gerne
>vil betal den skyldig beløb i afdrag.??

Ja, du har vedkendt dig gælden, men du kan ikke betale den. Så er den
ikke længere.

Fra : Henning

Dato : 15-07-11 13:36

On Fri, 15 Jul 2011 14:33:57 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Ja, du har vedkendt dig gælden, men du kan ikke betale den. Så er den
>ikke længere.

Den røg lidt hurtigt afsted...
Gå i banken i stedet og lån de 7.000,- og få din advokatgæld ud af
verden. Du kan formodentlig lave en afdragsordning med banken, det er
det de lever af

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 15-07-11 13:54

Henning tastede følgende:

> Ja, du har vedkendt dig gælden, men du kan ikke betale den. Så er den
> ikke længere.

Kan ikke lige google det, men er ret sikker på, at du ikke
har ret... en hver fogedret vil da acceptere afdragsordning
på 500kr. pr. måned, når hovedstol KUN er på de ca. 7000kr.

Og du kan KUN registreres i RKI, hvis du IKKE betaler din
gæld, men det gør du jo, dog i rater.

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard - 2620 Albertslund

Fra : Kasper Demant

Dato : 15-07-11 16:28

Den 15-07-2011 14:53, Brian Vestergaard skrev:
> [...]
> hovedstol KUN er på de ca. 7000kr.
>
> Og du kan KUN registreres i RKI, hvis du IKKE betaler din gæld, men det

Fogedretten kan ikke acceptere en afdragsordning på 500 kr. om måneden
når det skyldige beløb er 7000 kr. Det kan kun kreditor.

Vh.
Kasper Demant
ba.jur

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-07-11 17:44

Den 15-07-2011 17:28, Kasper Demant skrev:

> Fogedretten kan ikke acceptere en afdragsordning på 500 kr.
> om måneden når det skyldige beløb er 7000 kr. Det kan kun
> kreditor.

Ja, men fogedretten kan påvirke kreditor. Personligt har jeg
har aldrig oplevet en kreditor, der har sagt nej til det
beløb, som fogedretten mener er rimeligt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Kasper Demant

Dato : 15-07-11 20:13

Den 15-07-2011 18:44, Kim Ludvigsen skrev:

> Ja, men fogedretten kan påvirke kreditor. Personligt har jeg har aldrig
> oplevet en kreditor, der har sagt nej til det beløb, som fogedretten
> mener er rimeligt.

Skattevæsenet gør det konsekvent. Hvis der er noget et foretage udlæg i
tager de udlægget, og søger sig fyldestgjort hurtigst muligt. Også
selvom skyldner vil afdrage.

Jeg forstår slet ikke hvad du mener med at sige nej til en
afdragsordning. Afdragsordningen træder jo ikke i stedet for udlæg i
diverse ting.

Vh.
Kasper Demant
ba.jur

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-07-11 21:13

Den 15-07-2011 21:13, Kasper Demant skrev:

> Jeg forstår slet ikke hvad du mener med at sige nej til en
> afdragsordning. Afdragsordningen træder jo ikke i stedet for
> udlæg i diverse ting.

Vi har måske snakket forbi hinanden. Jeg mente, at kreditor
vil acceptere en afdragsordning i fogedretten - og
sandsynligvis også på det beløb, som skyldner har forsøgt at
lave en afdragsordning med inden fogedretten. Jeg tænkte
slet ikke på udlæg i denne forbindelse.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hold dit livs drømmeferie i Thailand:

Fra : Jan Kronsell

Dato : 15-07-11 21:29

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> skyldner har forsøgt at lave en afdragsordning med inden fogedretten. Jeg
> tænkte slet ikke på udlæg i denne forbindelse.

Måske har jeg overfortolket OP's indlæg, men jeg læser det som kreditor ikke
vil acceptere en afdragsordning (mere end beløbets størrelse). Kan
fogedretten tvinge ham til det?

Jan

Fra : Kasper Demant

Dato : 16-07-11 11:15

Den 15-07-2011 22:29, Jan Kronsell skrev:

> [...]
> Måske har jeg overfortolket OP's indlæg, men jeg læser det som kreditor
> ikke vil acceptere en afdragsordning (mere end beløbets størrelse). Kan

Ja. Hvis skyldner kan tilbyde en realistisk afdragsordning, hvorved han
indfrier sin gæld på 10 måneder (mener jeg nok det er), så kan fogeden
fastsætte afdragsordningen således, at man ikke kan søge sig
fyldestgjort i skyldners aktiver såfremt skyldner overholder ordningen.

Man får stadigvæk udlæg under fogedretsmødet, men man kan først røre
skyldners aktiver når han misligholder afdragsordningen

Vh.
Kasper Demant
ba.jur

Fra : Kasper Demant

Dato : 16-07-11 11:19

Den 15-07-2011 22:13, Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> beløb, som skyldner har forsøgt at lave en afdragsordning med inden
> fogedretten. Jeg tænkte slet ikke på udlæg i denne forbindelse.

Jeg tror du har ret.

Jeg har været i fogedretten hundredevis af gange, og normalt accepterer
man afdragsordningen (altid med forbehold for kreditors godkendelse når
vi møder på andres vegne). Men hvis gælden er stor, så den ikke kan
afdrages relativt hurtigt (et års tid eller lignende), så er det et
temperamentsspørgsmål om man vil sælge skyldners bil/hus/osv.

Skat er rimelig vilde i den henseende. Hvis det har interesse, så har
jeg for nyligt skrevet lidt om emnet her:
http://kwdemant.dk/index.php/archives/144-Vil-du-lane-mine-ting-Skylder-du-penge-til-SKAT.html

Vh.
Kasper Demant
ba.jur

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-07-11 14:27

Den 16-07-2011 12:18, Kasper Demant skrev:

> Skat er rimelig vilde i den henseende. Hvis det har
> interesse, så har jeg for nyligt skrevet lidt om emnet her:
> http://kwdemant.dk/index.php/archives/144-Vil-du-lane-mine-ting-Skylder-du-penge-til-SKAT.html

Skræmmende, især tilfældet, hvor der var kvittering for at
faderen havde indleveret og betalt for arbejdet.

Fra : /Peter

Dato : 15-07-11 16:37

> Ja, du har vedkendt dig gælden, men du kan ikke betale den. Så er den
> ikke længere.

Hvad hvis han ikke havde vedkendt sig gælden ?

Fra : Hauge

Dato : 15-07-11 17:19

Den 15-07-2011 17:37, /Peter skrev:
> Hvad hvis han ikke havde vedkendt sig gælden ?

Det er jo lidt for sent nu, i hvert fald hvis du tænker på denne sag:

Citat
__
Jeg har forslået dem en afdrag på 500.- kr./mdr og sener mere, men de
ville ikke godtag dette.
__

Mvh Hauge

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-07-11 10:27

/Peter skrev:

> Hvad hvis han ikke havde vedkendt sig gælden ?

Man kan ikke slippe for at blive registreret som dårlig betaler
ved at undlade at vedkende sig gælden. Det er en standhaftig
myte.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-07-11 14:35

Den 15-07-2011 10:59, Robert Larsen skrev:

> Må en advokat firma registere mig, for et skyldig beløb.
> Selvom jeg gerne vil betal den skyldig beløb i afdrag.??

Ja. Tjek evt. denne side:
http://www.dininfo.dk/Forbruger/FAQ.aspx

> Jeg har forslået dem en afdrag på 500.- kr./mdr og sener
> mere, men de ville ikke godtag dette.
> Så de vil registere mig i RKI + stævne mig.-(

De har lov til begge dele. Stævningen vil sandsynligvis føre
til, at du får lov at afdrage med 500 kr. om måneden.
Fogedretten er nok mere medgørlig på det punkt end
advokaten. Til gengæld ryger der en masse ekstra
omkostninger på for dig, så det kan blive en meget dyr løsning.

> Nogle der kan give mig lidt gode råd, evt. lidt om hvordan
> jeg evt. kan takle advokat firmaet.

Betal pengene. Som Henning foreslog, så prøv at spørge i din
bank. Det er betydeligt billigere end fogedretten og de
renter, som du sikkert i øjeblikket betaler. Og de ekstra
omkostninger som advokaten kan trække ud af dig for rykkere
m.m. Men det vil nok være en god ide at besøge banken, før
du ryger i registret.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Det nemmeste komma:

Fra : kjaer

Dato : 15-07-11 19:01

Robert Larsen wrote:
> [...]
> Så de vil registere mig i RKI + stævne mig.-(
>
> Nogle der kan give mig lidt gode råd, evt. lidt om hvordan jeg evt.

RKI eksisterer ikke mere, nu hedder det Experian. Det har aldrig været andet
end et kredit-oplysnings-foretagende som banker og andre spekulanter kan
abonnere på. Hvis man vil låne penge så er der nogen der tjekker hos
Experian/RKI, men det er nok ikke alle. De lever højt på den skræk-virkning
de har fået opbygget. HA's incasso-afdeling bruger samme taktik.

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-07-11 16:42

kjaer skrev den 15-07-2011 20:01:

> RKI eksisterer ikke mere, nu hedder det Experian.

Ja, firmaet har taget navneforandring.
Produktet hedder stadig: RKI

http://www.experian.dk/produkter-til-erhverv/styr-udenom-daarlige-betalere.html

Lidt ligesom, at nogen kalder serviceydelsen Betalingsservice (((Den
med de lyserøde kuverter ))) for PBS, hvilket er en klar fejl (selv
dengang Nets hed PBS).

Eller når nogen beder om at få rakt smørret, men egentlig vil have
kærgården.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Preben

Dato : 18-07-11 11:05

Den 18.07.2011 kl. 11:26 skrev Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk>:

> Man kan ikke slippe for at blive registreret som dårlig betaler
> ved at undlade at vedkende sig gælden. Det er en standhaftig
> myte.

Ja, og den myte har godt hold i virkeligheden:

http://www.dininfo.dk/Forbruger/FAQ.aspx

Citat:
"Beløbet skal være på mere end 200 kroner, og der må ikke være strid i
sagen. Det vil sige, at den der bliver truet med registrering ikke må være
uenig i, at han/hun skylder pengene til den, der vil indberette."
Citat slut

--
mvh/Preben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-07-11 14:12

Preben skrev:

> [...]

> sagen. Det vil sige, at den der bliver truet med registrering ikke må være
> uenig i, at han/hun skylder pengene til den, der vil indberette."

Mange tak for det link. Jeg er uening med alle mine skyldnere, så
jeg kan aldrig komme i RKI.

Desværre er det vist ikke en lov, men blot en udlægning du
henviser til, så det holder ikke i praksis. Hvis der f.eks.
falder dom i en sag, kan man være uenig herfra og til dommedag og
alligevel havne i RKI.

--
Bertel

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-07-11 16:39

Bertel Lund Hansen skrev den 18-07-2011 15:12:

> Mange tak for det link. Jeg er uening med alle mine skyldnere, så
> jeg kan aldrig komme i RKI.

Tja, i så fald tager I striden i retten.....og ved retten kan du blive
dømt til at have gælden.....og på den måde skal du nok lande i RKI.

I samme øjeblik du begynder at betale gælden, så har du også vedkendt
dig den...hvorfor skulle du ellers betale

Fra : Preben

Dato : 18-07-11 14:38

Den 18.07.2011 kl. 15:12 skrev Bertel Lund Hansen
> [...]

> henviser til, så det holder ikke i praksis. Hvis der f.eks.
> falder dom i en sag, kan man være uenig herfra og til dommedag og

Selvfølgelig kræver det en dom, hvis fordringen bestrides.
Det står jo også i linket, som jo ikke er "blot en udlægning", det er
RKi's egen udlægning.
Du kan finde den samme "udlægning" hos Datatilsynet:
http://www.datatilsynet.dk/borger/registreret-som-daarlig-betaler/mine-rettigheder/

--
mvh/Preben

Fra : Preben

Dato : 18-07-11 16:54

Den 18.07.2011 kl. 15:12 skrev Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk>:

> Mange tak for det link. Jeg er uening med alle mine skyldnere, så
> jeg kan aldrig komme i RKI.

Du vrøvler, det er dig, der er skyldner/debitor, men du kan måske være
uenig med dine kreditorer

--
mvh/Preben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-07-11 17:40

Preben skrev:

> Du vrøvler, det er dig, der er skyldner/debitor, men du kan måske være
> uenig med dine kreditorer

Det var vist nok det jeg mente ...

--
Bertel