Hvilken WYSIWYG html editor kan i anbefale~
Fra : Asger-P

Dato : 14-07-11 23:38

Hejsa

Hvilken WYSIWYG html editor kan i anbefale ?

Jeg skal i gang med at forny min hjemmeside og denne gang
skal jeg skrive en masse tekst blandet med billeder, så jeg
syntes det er alt for bøvlet at gøre i en programmerings
editor.

For længe siden brugte jeg Netscape Composer, den var jeg
meget tilfreds med, den lavede noget pæn kode.
Senere blev det FrontPage fra MS Office, som også, hvis den
blev holdt i kort snor, lavede pæn kode.

Så det er altså noget i den retning jeg er på udkig efter..
Den skal dog kunne håndtere ekstern en CSS fil.
Den behøver ikke at kunne administrere en hjemmeside eller
inkludere nogen form for FTP client, den del kan jeg sagtens
selv håndtere.

Programmet behøver ikke at være gratis, selvom det selvfølgelig
er at foretrække, da det er kun min egen hjemmeside jeg skal lave.

På forhånd tak
Venlig hilsen
Asger-P

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-07-11 23:45

Den 15-07-2011 00:37, Asger-P skrev:

> [...]
> blev holdt i kort snor, lavede pæn kode.
>
> Så det er altså noget i den retning jeg er på udkig efter.

Tag et kig på KompoZer, der bygger på Mozillas kode. Det er
gratis og burde leve op til dine krav. Jeg har lavet en
omfattende brugervejledning til programmet, se min signatur.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende guide til hjemmesideprogrammet KompoZer:

Fra : Asger-P

Dato : 15-07-11 01:12

Hej Kim

On the: 15. of juli-2011 At: 00:45 Kim Ludvigsen wrote:

> Tag et kig på KompoZer, der bygger på Mozillas kode. Det er gratis og
> burde leve op til dine krav. Jeg har lavet en omfattende
> brugervejledning til programmet, se min signatur.

Det ser rigtigt godt ud, mange tak.

En mindre detalje, kan det lade sig gøre at kodelinierne bliver
brudt ved 80 eller 100 karakterer, i stedet for de ca. 60 som det
er nu ?

Venlig hilsen
Asger-P

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-07-11 10:14

Den 15-07-2011 02:12, Asger-P skrev:

> En mindre detalje, kan det lade sig gøre at kodelinierne bliver
> brudt ved 80 eller 100 karakterer, i stedet for de ca. 60
> som det er nu ?

Det tror jeg ikke.

Kildekodevisningen i KompoZer er desværre lidt irriterende,
fordi den ændrer på ens egen formatering af koden. Forstået
på den måde, at hvis du indsætter en tom linje eller et
linjeskift i kildekodevisning for at gøre koden mere
overskuelig, så fjernes de sandsynligvis igen af KompoZer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hold dit livs drømmeferie i Thailand:

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-07-11 10:45

Kim Ludvigsen skrev:

> Kildekodevisningen i KompoZer er desværre
> lidt irriterende, fordi den ændrer på ens egen
> formatering af koden.

Det er nok en af de største årsager til at jeg
ikke bruger den slags editorer - jeg har prøvet
mange forskellige gennem årene.

Jeg er endt ved Notepad++ med en del plugins
og makroer, som gør det nemt at generere kode.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : Martin

Dato : 15-07-11 11:51

On 15-07-2011 11:44, Allan Vebel wrote:

> [...]
> mange forskellige gennem årene.
>
> Jeg er endt ved Notepad++ med en del plugins
> og makroer, som gør det nemt at generere kode.

Makroer + plugin - gad jeg ikke, så jeg bruger nu zen coding i notepad++
og i netbeans - det dejligt :)

ul>li*5>a[href=""]

<ul>
</ul>

og skal man lige wrappe hele dynen med et tag, så marker man og trykker
CTRL + ALT + W og skriver fx div[id=""] så bliver det til

<ul>
</ul>

og det dejlige er at den selv klarer alle indryk osv.

Man kan selvfølgelig også skrive tekst fx
p>{Læs hele }+a[href="" class=""]{artiklen}

Som så bliver til

Eller den lange

html>(head>meta[charset="utf8"]+title+link[href=""]*2+script[src=""]*2)+body>(div[id="page"])

http://code.google.com/p/zen-coding/

Fra : Asger-P

Dato : 15-07-11 13:13

Hi Kim

On the: 15. of juli-2011 At: 11:14 Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> du indsætter en tom linje eller et linjeskift i kildekodevisning for at
> gøre koden mere overskuelig, så fjernes de sandsynligvis igen af

Jeg har testet lidt og det som jeg ser er at KompoZer har sin
egen måde at vise html kildekoden på, og den påvirker egentlig ikke
selve kildekoden. Hvis jeg indsætter en ekstra linje via KompoZer's
kode editor og gemmer filen klikker normal fanen og tilbage til
kildekoden, så er linjen væk, men åbner jeg filen i en anden editor,
så er den tomme linje der stadig og de brudte linjer er heller ikke
brudte længere.

Kommer der opdateringer til KompoZer ?
Hvis der gør kan man så påvirke programmørerne ?

Best regards
Asger-P

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-07-11 14:15

Den 15-07-2011 14:12, Asger-P skrev:

> Jeg har testet lidt og det som jeg ser er at KompoZer har sin
> egen måde at vise html kildekoden på, og den påvirker
> egentlig ikke selve kildekoden.

Ok, det har jeg aldrig fået tjekket. Rart at vide, men det
gør desværre ingen forskel, hvis man kun bruger KompoZers
kildekodevisning og ikke andre editorer.

> Kommer der opdateringer til KompoZer ?
> Hvis der gør kan man så påvirke programmørerne ?

Programmøren fik nyt arbejde for et års tid siden, og han
har siden ikke haft tid til at arbejde på KompoZer. Han har
stadig planer om at færdiggøre programmet, men ved ikke,
hvornår det bliver.

Du kan læse lidt mere på hans blog:
http://kazhack.org/?post/2011/06/13/One-Year-At-INRIA

Bemærk, at han rent faktisk har udsendt en betaversion
(0.8b3) efter den version, jeg linker til. Betaen er
nødvendig på visse Linux-versioner, da 0.7.10 går ned der.
Men ellers er betaen desværre noget mangelfuld. Programmøren
har ændret nogle ting, som han ikke fik lavet færdige, før
han fik nyt arbejde.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-07-11 13:51

Microsoft Expression Web er efterfølgeren til Frontpage. Den laver
valid kode og har mange avancerede ting som intellisense for html, js,
asp.net og PHP. SP2 har derudover tilføjet intellisense for jquery
hvis du bruger det. Desuden er HTML5 supporteret via et gratis plugin.
http://expression.microsoft.com/

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-07-11 14:02

Eller for et gratis alternativ der samarbejder med diverse populære
CMS programmer som Wordpress, drupal og Joomla med flere.
http://www.microsoft.com/web/webmatrix/?WT.mc_id=MSCOM_EN_US_DISPLAY_CAMPAIGN_121LMUS007468

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Asger-P

Dato : 15-07-11 14:10

Hi Jens

On the: 15. of juli-2011 At: 14:51 Jens Peter Karlsen wrote:

> [...]
> asp.net og PHP. SP2 har derudover tilføjet intellisense for jquery
> hvis du bruger det. Desuden er HTML5 supporteret via et gratis plugin.

Tak for informationen, men 800kr er nok lidt over hvad jeg villig til
at betale, mit nuværende behov taget i betragtning.

Venlig hilsen
Asger-P

Fra : Martin Ploug

Dato : 15-07-11 16:26

Den 15-07-2011 15:10, Asger-P skrev:

> [...]
>
> Tak for informationen, men 800kr er nok lidt over hvad jeg villig til
> at betale, mit nuværende behov taget i betragtning.

Jeg er selv meget glad for Rapid PHP fra http://www.blumentals.net/ ,
men det er ikke med wysiwyg.

Men ved nogle søgninger i Googel er jeg faldet over nedenstående.
Jeg kender den ikke, men måske er den et forsøg værd.

http://www.mmau.com/software/products/bestaddress.php

Fra : Martin Ploug

Dato : 15-07-11 16:35

Eller denne http://www.wysiwygwebbuilder.com/index.html

Fra : Asger-P

Dato : 15-07-11 17:41

Hi Jens

On the: 15. of juli-2011 At: 15:01 Jens Peter Karlsen wrote:

> Eller for et gratis alternativ der samarbejder med diverse populære
> CMS programmer som Wordpress, drupal og Joomla med flere.
> http://www.microsoft.com/web/webmatrix/?WT.mc_id=MSCOM_EN_US_DISPLAY_CAMPAIGN_121LMUS007468

Den ser rigtig smart ud og har også en god kode editor, men
desværre så har den ikke WYSIWYG.

Best regards
Asger-P

Fra : Tommy Hansen

Dato : 16-07-11 01:36

"Asger-P" <junk@asger-p.dk> skrev i meddelelsen
news.vymrtiam2juju3@ajwin7...

> Hejsa
>
> Hvilken WYSIWYG html editor kan i anbefale ?

Prøv at kigge på "sharepoint designer 2007" det er gratis og afløste
frontpage i sin tid

Vh
Tommy

Fra : Asger-P

Dato : 16-07-11 10:36

Hi Tommy

On the: 16. of juli-2011 At: 02:36 Tommy Hansen wrote:

> "Asger-P" <junk@asger-p.dk> skrev i meddelelsen
> news.vymrtiam2juju3@ajwin7...

> Prøv at kigge på "sharepoint designer 2007" det er gratis og afløste
> frontpage i sin tid

Yes! Yes! Yes! Yes!
Det var lige det jeg var på jagt efter.

Tak skal du há