Vandalarm, som lukker for brugsvandet
Fra : Otto

Dato : 14-07-11 21:33

Vi blev anbefalet af Tryg forsikring at købe Aqua-alarm, det giver rabat
på forsikringen, og man bliver sparet for vandskader.

Vores VVS firma sagde også god for dette fabrikat.

Udstyret skulle lukke for al vand, efter hvad man har indstillet
udstyret til, men vores udstyr fungerer ikke efter hensigten, da det
lukker helt vilkårligt for vandet, og ikke efter, hvad man har
indstillet udstyret til.

Jeg skal i gang med producenten, men jeg må indrømme, at jeg på forhånd
er noget nedslået, så er der nogen, som kender til dette fabrikat?

Mvh. Otto

Fra : Emil

Dato : 14-07-11 23:19

Otto <ottostiedl@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg skal i gang med producenten, men jeg må indrømme, at jeg på forhånd
>er noget nedslået, så er der nogen, som kender til dette fabrikat?

Jeg kender ikke det aktuelle udstyr; men et par strøtanker får du
alligevel herfra.

GF-forsikring anbefalede for nogle år siden et lignende tilbud.
Besparelsen på forsikringen var mindre end udstyrets strømforbrug,
altså en årlig merudgift på nogle få hundrede kr.

Hertil kommer anskaffelsesprisen (ca 2.000,- kr) samt montering og
installation, som nok overstiger anskaffelsesprisen.

Angående indstilling af udstyret, må jeg beklageligvis henvise til
manglende viden om dit eget vandforbrug (mønster). Det er den
almindeligste fejl.

Udstyret kan naturligvis være fejlbehæftet, så her må der nogle
målinger på bordet.
Et WC-skyl tager nogle litre på kort tid.
Har du taget højde for disse?

Bruger man udendørs vandhaner, kan det være en god ide at installere
udstyret, da en sprængt vandslange kan lække mange m3 vand i timen. Og
det koster også vandafledningsafgift, selv om vandet opsuges af
jorden.

Hvis du vil have en seriøs vurdering af dit aktuelle problem, må der
nogle data på bordet.

m.v.h. Emil

Fra : Otto

Dato : 15-07-11 18:42

Tak for dit svar, jeg har tidligere haft et anlæg i mange år, som hed 3TEC.
Jeg tror, det var tysk, og det virkede perfekt.
Vandede du have, så lukkede udstyret for vandet, når vandet havde løbet
i 30 min.
Nu skulle vi have noget nyt, og så spørger man sig frem, for jeg gider
simpelthen ikke få noget installeret, som ikke fungerer, og udstyret kan
spare en for penge og ulejlighed, jeg havde en utæt bøjning på det varme
vand i krybekælderen, så det var ikke noget, man umiddelbart opdager,
før der var usædvanligt varmt i stuerne.
Det var meget besværligt at få ryddet op efter en fugtskade, og derfor
fik jeg installeret min første vandalarm.

Som jeg sagde til min nabo, som har hus i udlandet, hvis jeg virkelig
vil genere dig, så går jeg ind og lukker op for dine vandhaner i haven,
så kan vandet stå og sprøjte i 3 uger.
Han så helt forskrækket ud, han lukkede nemlig ikke for vandet, når han
var bortrejst, men mon ikke han gør det nu?

Mvh. Otto