MS Windows
briani 27239
Kryptere mappe
Fra : Per Andreasen

Dato : 14-07-11 20:17

Kan jeg kryptere en mappe på en af mine HD på computeren, således at man kun
kan komme i mappen med et brugernavn og et kodeord eller måske bare en
adgangskode ( ikke det brugernavn og kodeord maskinen er åbnet med )?

mvh Per Andreasen

Fra : JP

Dato : 15-07-11 07:41

"Per Andreasen" <per.andreasen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kun kan komme i mappen med et brugernavn og et kodeord eller måske bare en
> adgangskode ( ikke det brugernavn og kodeord maskinen er åbnet med )?

Ja , f.eks. truecrypt.

http://www.truecrypt.org/

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 15-07-11 07:57

On Thu, 14 Jul 2011 21:17:19 +0200, "Per Andreasen"
<per.andreasen@gmail.com> wrote:

>Kan jeg kryptere en mappe på en af mine HD på computeren, således at man kun
>kan komme i mappen med et brugernavn og et kodeord eller måske bare en
>adgangskode ( ikke det brugernavn og kodeord maskinen er åbnet med )?
Ja, det er indbygget i nogle Windows OSer.
Men pas nu på, for hvis du lige glemmer koderne eller operativsystemet
går ned så kan vejen til dine data være meget lang og tidskrævende,
hvis den ellers er mulig.

/Hans

Fra : Per

Dato : 15-07-11 16:55

Per Andreasen wrote:
> [...]
> man kun kan komme i mappen med et brugernavn og et kodeord eller
> måske bare en adgangskode ( ikke det brugernavn og kodeord maskinen

Jeg kan anbefale Kruptos, kender rigtig mange der bruger det - det kan lige
det du søger. Og er meget nemt at bruge.

http://www.kruptos2.co.uk/

Mvh. Per