Hvor hurtigt går Roundup i rødderne?
Fra : Jan .

Dato : 14-07-11 01:46

Jeg anvender Roundup for at ukrudtet skal visne/forsvinde, men seføli
også for at det ikke skal komme igen (skyde) med det samme.

Hvis nu jeg, _efter_ at ha givet ukrudtet Roundup, ønsker at fjerne
den del der er over jorden, enten med håndkraft eller maskinkraft ...
hvor hurtigt kan jeg så gøre det?

Tidspunktet må være når roundup'en er nået helt ned i rødderne, ik(?)
- men hvor hurtigt gør den det? Hvor mange timer går der?

Fra : Preben

Dato : 14-07-11 09:03

Den 14.07.2011 kl. 09:45 skrev Jan . <janelne@gmail.com>:

> [...]
>
> Tidspunktet må være når roundup'en er nået helt ned i rødderne, ik(?)
> - men hvor hurtigt gør den det? Hvor mange timer går der?

Det står sikkert på din flaske, men ellers kan du jo prøve her:
http://www.roundup.dk/

Det var ikke svært vel

--
mvh/Preben

Fra : Jan .

Dato : 14-07-11 04:27

On 14 Jul., 10:03, Preben <pranSLETDE...@privat.dk> wrote:
> Det står sikkert på din flaske, men ellers kan du jo prøve her:http://www.roundup.dk/

Hvis du kan finde svaret på roundup.dk, så vil jeg gerne høre svaret.
Har selv kigget der inden jeg oprettede denne tråd.

Fra : Erling

Dato : 14-07-11 12:32

Jan . kom med følgende:

> Hvis du kan finde svaret på roundup.dk, så vil jeg gerne høre svaret.
> Har selv kigget der inden jeg oprettede denne tråd.

Jeg kan da læse uden besvær med at finde det,
at der står "efter 10 dage".
/erling

Fra : Jan .

Dato : 14-07-11 07:06

On 14 Jul., 13:31, Erling <gamleozxy...@gmail.dk> wrote:
> Jeg kan da læse uden besvær med at finde det,
> at der står "efter 10 dage".

Jeg har læst det med de "10 dage", men denne periode går, som jeg
læser det, ikke på mit specifikke spørgsmål. Jeg opfatter de 10 dage,
som den tid der fra sprøjtning til planten er helt død.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-07-11 22:39

>Jeg har læst det med de "10 dage", men denne periode går, som jeg
>læser det, ikke på mit specifikke spørgsmål. Jeg opfatter de 10 dage,
>som den tid der fra sprøjtning til planten er helt død.

Nej - der går 10 dage til det er i rødderne.

Hvis du vil luge, hvorfor så sprøjte?? Det er spild af både penge og tid.

Mvh Maria

Fra : Hauge

Dato : 15-07-11 11:21

Den 14-07-2011 23:38, Maria Frederiksen skrev:
> Hvis du vil luge, hvorfor så sprøjte?? Det er spild af både penge og tid.

Hvis man luger noget, hvor rødderne går længere ned end det er praktisk
muligt at luge, så bruger man gift. Logisk nok. Lugningen er sikkert for
at fjerne det der er tilbage ovenpå.

Mvh Hauge

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-07-11 22:02

> [...]

>muligt at luge, så bruger man gift. Logisk nok. Lugningen er sikkert for at

Jamen det visner jo, når rødderne er døde? Og ikke før.

Mvh Maria

Fra : Lars Clement

Dato : 15-07-11 08:29

"Jan ." skrev i meddelelsen

[...]

Hejsa.
- det har jeg lært på landbrugsskole:

Roundup er systemisk. DVS kommer rundt i hele plantens rodnet. Dette er
opnået efter 10 dage, hvorefter du kan gøre hvad du lyster: planten vil gå
ud, også selvom den stadig er grøn.
Venligst

Lars Clement