Ny quizz
Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 14-07-11 00:02

I anledning af agurketiden - og i håb om at "pensionisten" John sover

Alle kan jo lave en "map".
Kan _du_ lave en map, hvor det indrammede område ved hover, viser et
forstørret billede af området, og hvordan?

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://ranunkelvej.com/b&o/ - Reparation af B&O Red Line højttalere

Fra : John

Dato : 14-07-11 08:06

Karl Erik Christensen har bragt dette til verden:
> I anledning af agurketiden - og i håb om at "pensionisten" John sover
>
> Alle kan jo lave en "map".
> Kan _du_ lave en map, hvor det indrammede område ved hover, viser et
> forstørret billede af området, og hvordan?

Jeg er opstået, men har desværre ikke tid til at lege i dag, kører i
sommerhus nu! og skal se Tour de France

Men held og lykke med Quizzen

--
Mvh John
www.wordpresstema.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-07-11 20:32

Karl Erik Christensen skrev:

> Alle kan jo lave en "map".
> Kan _du_ lave en map, hvor det indrammede
> område ved hover, viser et forstørret billede af
> området, og hvordan?

Er det noget i den stil du mener?
http://vebel.dk/test/kort2/

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 14-07-11 22:26

On 14-07-2011 21:32, Allan Vebel wrote:

> Er det noget i den stil du mener?
> http://vebel.dk/test/kort2/

Hej Allan.

Ja, det kunne det til dels godt være.
Dit eksempel er dog ikke lavet som "normal" map, men ideen med img ved
hover er god nok.

En løsning der ligner din kan findes her:
http://www.cssplay.co.uk/menu/solar_map

Karl Erik.

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-07-11 23:11

> [...]

> map, men ideen med img ved hover er god
> nok.
>
> En løsning der ligner din kan findes her:

Den løsning er heller ikke en normal map, som
der i gamle dage blev kaldt Image Map - og
formateret med:

<map name="map1">
<area shape="rect" coords="0,0,16,16" href="#">
</map>

Det er mere end 10 år siden jeg har brugt den
metode, i dag findes der mange bedre måder
at gøre den slags på.

Det jeg har lavet, er blot en modificeret udgave
af http://vebel.dk/test/kort/, som jeg lavede i
febuar.

Man kan jo blive ved med at udvikle på metoden
http://vebel.dk/test/kort2/ - der kan også
laves links på popup-billederne, flere billeder
ved hover af eksisterende billede, og meget
andet.

Med lidt held, kan det faktisk udvikles til en meget
avanceret menustruktur, det kunne en kreativ
person sikkert kunne få meget ud af.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 15-07-11 17:23

On 14-07-2011 01:01, Karl Erik Christensen wrote:
> [...]
> Kan _du_ lave en map, hvor det indrammede område ved hover, viser et
> forstørret billede af området, og hvordan?

Jeg beklager at jeg ikke giver løsningsforslag til quizz'en.

Jeg har en helt unik løsning, som jeg vil gemme til mit bidrag til DM i
Webdesign 2012.

Du kan "nyde" denne side, som er et eksempel til skræk og advarsel:
http://www.rn.dk/Regionen/FaktaOmNordjylland/NordjyskeKommuner.htm

Hvis du vil deltage i 2012, var det måske en ide at starte din
planlægning allerede nu

Karl Erik.

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-07-11 21:14

Karl Erik Christensen skrev:

> Jeg har en helt unik løsning, som jeg vil gemme
> til mit bidrag til DM i Webdesign 2012.

Kom med den alligevel - du er alligevel inhabil i
den sammenhæng

> http://www.rn.dk/Regionen/FaktaOmNordjylland/NordjyskeKommuner.htm

Jeg kan kodt lide linket oppe i højre hjørne "For
ansatte" på http://rn.dk/RegionalUdvikling/

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 15-07-11 21:48

On 15-07-2011 22:13, Allan Vebel wrote:

> Kom med den alligevel - du er alligevel inhabil i
> den sammenhæng

> Jeg kan kodt lide linket oppe i højre hjørne "For
> ansatte" på http://rn.dk/RegionalUdvikling/

Så må jeg jo deltage under "syg no nym"

Ang. rn.dk - hvem i hede hule laver sådan noget juks? Og så får de det
sikkert godt betalt.
De ansatte finder sgu nok deres svar til borgerne på Google

Derfor griner jeg _aldrig_ af begyndere her.

Bemærkede du at map'en er lavet i en tabel?
Sikke et arbejde

Karl Erik.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-07-11 09:16

Adobe lavede på et tidspunkt et program der lavede dette automatisk,
ud fra de opdelinger man selv lavede på et billede.
Hvis de brugte det, eller noget lignende har de brugt ca. 5 minutter
på det. Testede det selv for nogle år siden.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-07-11 09:26

Det mest skræmmende er nok at de har brugt Word til det.

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-07-11 23:51

Jens Peter Karlsen skrev:

> Det mest skræmmende er nok at de har brugt
> Word til det.

Ja, uha, det gør det endnu langsommere end
nødvendigt.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg