Dårlig wi-fi dækning på campingpladsen - l
Fra : Erling

Dato : 13-07-11 12:48

Hej.
Når der er dårlig wi-fi dækning på det sted, man er placeret på
en campingplads (campingpladsens trådløse roter),
hvilke muligheder har man selv for at kunne modtage signalet bedre.
Wi-fi'er indbygget i en bærbar, så der skal nok anskaffes en ekstern
enhed samt evt. en antenne med forstærkning.
Findes det - i så fald hvor?
mvh
Erling

Fra : Ole C

Dato : 13-07-11 14:13

Erling skrev blandt andet:

..
> [...]
> Wi-fi'er indbygget i en bærbar, så der skal nok anskaffes en ekstern
> enhed samt evt. en antenne med forstærkning.

Det vil muligvis være tilstrækkeligt at anbringe USB-adapteren så højt som
muligt (- for enden af et USB-kabel af passende længde).
--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-11 15:54

Den 13-07-2011 15:12, Ole C skrev:
> Erling skrev blandt andet:
>
> .
>
> Det vil muligvis være tilstrækkeligt at anbringe USB-adapteren så højt
> som muligt (- for enden af et USB-kabel af passende længde).

Nu nævnes der en WIFI enhed der er indbygget, men korrekt nok et USB
netkort med en passende ledning i kan benyttes.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=USB+802.11n&sp=all&pid=4408513

Har en ganske udemærket antenne.

/Steinbjørn

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-11 17:02

Den 13/07/11 13.48, Erling skrev:
> [...]
> Wi-fi'er indbygget i en bærbar, så der skal nok anskaffes en ekstern
> enhed samt evt. en antenne med forstærkning.

Jeg vil tro, at sådan en her http://kortlink.dk/98m6 fra ProShop,
placeret strategisk rigtigt kan forbedre signalet.

--
Mvh. Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.

Fra : Erling

Dato : 13-07-11 17:59

Anders Sørensen udtrykte præcist:

> Jeg vil tro, at sådan en her http://kortlink.dk/98m6 fra ProShop, placeret
> strategisk rigtigt kan forbedre signalet.
Tak for inputtene. Jeg tror næsten, at repeateren vil være det bedste
bud på en løsning. Så kan alle familiemedlemmerne bruge deres bærbare
gennem denne på samme tid.
/Erling

Fra : Leif Neland

Dato : 22-07-11 12:57

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
meddelelse news:4e1dc185$0$312$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg vil tro, at sådan en her http://kortlink.dk/98m6 fra ProShop, placeret
> strategisk rigtigt kan forbedre signalet.

Evt placeret hos en venlig medcampist, der bor nærmere campingpladsens
"sendemast"

Leif

Fra : Morten Pedersen

Dato : 14-07-11 02:39

On 13 Jul., 13:48, Erling <gamleozxy...@gmail.dk> wrote:
> [...]
> Wi-fi'er indbygget i en bærbar, så der skal nok anskaffes en ekstern
> enhed samt evt. en antenne med forstærkning.

Som et alternativ til en dedikeret repeater kan du prøve
www.dd-wrt.com.

Der er tale om open source firmware, som du installerer på en
router. Herved udvider du funktionerne på routeren - og kan bl.a.
bruge den
som repeater.
En anden nyttig funktion er, at du kan ændre sendestyrken og dermed
også opnå bedre dækning.

Jeg er selv igang med at forbedre wifi-dækningen i et sommerhus vha.
denne metode. Fandt en brugt Linksys-router på Den Blå Avis til en
halvtredser, softwaren er gratis, har lagt en times arbejde i
projektet -
så alt i alt en billig løsning.

Fra : Villy57

Dato : 14-07-11 15:44

> [...]
> Wi-fi'er indbygget i en bærbar, så der skal nok anskaffes en ekstern
> enhed samt evt. en antenne med forstærkning.

DIY: Ekstern WIFIdongle samt.. http://www.google.com/search?q=wifi+refector

Mvh Villy

Fra : Leif Neland

Dato : 22-07-11 12:55

"Erling" <gamleozxyzie@gmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Wi-fi'er indbygget i en bærbar, så der skal nok anskaffes en ekstern
> enhed samt evt. en antenne med forstærkning.

Tag også prisen med i betragtning.
Overvej om det kan betale sig at bruge trådløst bredbånd i stedet, enten via
en dongle eller via mobiltelefonen.
Jeg har med success brugt joikuspot på nokia'en, og delt nettet med hele
campingvognens pc'ere
Man kan også dele internetforbindelsen via wifi, hvis man bruger dongle.

Det gælder naturligvis ikke, hvis du bruger dataroaming i udlandet; det er
uforskammet dyrt.

Leif

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-07-11 02:10

<snip>

<http://users.cybercity.dk/~dsl487543/TRtMB3.jpg>

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Leif Neland

Dato : 23-07-11 13:43

Den 23-07-2011 03:10, Axel Hammerschmidt skrev:
> Leif Neland<leif@neland.dk> wrote:
>
> <snip>

> <http://users.cybercity.dk/~dsl487543/TRtMB3.jpg>

Og?

Man kan ofte bruge eksisterende udstyr, som mobiltelefon med wifi og
internet eller bærbar med internet til at dele en forbindelse til flere
maskiner.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-07-11 17:35

> Og?

Det er da "eksisterende udstyr". Ovenikøbet, så er de WiFi forbundne bag
en NAT router.

> Man kan ofte bruge eksisterende udstyr, som mobiltelefon med wifi og
> internet eller bærbar med internet til at dele en forbindelse til flere
> maskiner.

Kan din mobiltelefon natte?

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Leif Neland

Dato : 24-07-11 13:27

Den 23-07-2011 18:34, Axel Hammerschmidt skrev:

> Det er da "eksisterende udstyr". Ovenikøbet, så er de WiFi forbundne bag
> en NAT router.

Ok, så siger vi "almindeligt udstyr". Der er vist væsentlig flere, der
har en mobiltelefon med wifi, eller en laptop med dongle.

Min pointe er, at man kan dele sit internet, uden at købe specielt
udstyr som den der d-link-dims, du viser billede af.

> Kan din mobiltelefon natte?

Sikkert, jeg kørte med flere pc'er koblet op på internettet samtidig via
telefonen.

Svjv så kører den gratis version af joikuspot med proxy, så man kan kun
køre http(s), ikke f.ex. ssh eller vpn, eller hente sin post med en
mailklient.

Har man brug for det, må man ofre 75kr på den fulde version.

Leif