Test hvilke udgående porte er blokeret?
Fra : Leif Neland

Dato : 12-07-11 16:42

Jeg sidder nu på laptoppen, og er forbundet via joikuspot og
mobiltelefonen til 3.
Joikuspot laver et hotspot, pc'en forbinder sig til.

Men jeg har problemer med visse services, f.ex. nntp. og skriver
derfor dette via googlem groups.

Der er rygter om at joikuspot free blokerer for visse ting, er der en
metode at teste de udgående porte på, f.ex. en portscanner, der
scanner en server med alle porte åbne?
ShieldsUp tester indgående porte, men det er jo det modsatte, jeg vil.

Fra : Rene Skjoldmose

Dato : 13-07-11 12:18

On 2011-07-13 00:41, Leif Neland wrote:
> [...]
>
> Der er rygter om at joikuspot free blokerer for visse ting, er der en
> metode at teste de udgående porte på, f.ex. en portscanner, der

Du skal nok starte med at kontrollere at den server du tester imod gerne
vil snakke fx. NNTP med den IP adresse du kommer fra.

Hvis ikke, vil du enten få timeout, eller connection refused alt efter
hvordan den pågældende udbyder har valgt at begrænse adgangen til deres
tjenester.

Fx. kan jeg teste at jeg kan nå Telia's NNTP server sådan her:

rse@p5$ netcat news.dk.telia.net 119
200 news101.telia.com NNRP Service Ready - Telia Net Newsmaster
<newsmaster@dk.telia.net> (posting ok).
group dk.edb.internet
211 3725 641158 644882 dk.edb.internet
quit
205 Transferred 145 bytes in 0 articles, 1 group. Disconnecting.
rse@p5$

Mvh. René

Fra : Pjerrot

Dato : 23-07-11 14:49

On Tue, 12 Jul 2011 15:41:54 -0700 (PDT), Leif Neland wrote:

> Men jeg har problemer med visse services, f.ex. nntp. og skriver
> derfor dette via googlem groups.

Prøv om du kan ændre default NNTP port fra 119 til 563 SSL i
usenetclienten. Så opnår du samtidig at teleselskabet ikke sniffer dine
indlæg
Jeg ville ikke stole på "3", hvis det var mig.

--
Pjerrot

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 24-07-11 07:57

on 13-07-2011, Leif Neland supposed :
> [...]
> scanner en server med alle porte åbne?
> ShieldsUp tester indgående porte, men det er jo det modsatte, jeg vil.

Prøv PortQry fra Microsoft:
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=17148

--
/klaus