Agurk plante (skoleargurker)
Fra : Brian Vestergaard

Dato : 11-07-11 18:53

Må man klippe/nippe blade af en agurkeplante (skoleagurk)
hvis de sider så tæt at sol/lys ikke kan nå ind til agurkerne
på planten ?

--
Venlig hilsen / regards
Brian Vestergaard - 2620 Albertslund

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-07-11 20:48

On Mon, 11 Jul 2011 19:52:39 +0200, Brian Vestergaard
<only4usenet@gmail.com> wrote:

>Må man klippe/nippe blade af en agurkeplante (skoleagurk)
>hvis de sider så tæt at sol/lys ikke kan nå ind til agurkerne
>på planten ?

Du kan og må godt - men agurker behøver ikke specielt med sol eller lys
for at vokse.

Jeg plejer så godt som aldrig at beskære mine agurker. I år har jeg dog
klippet lidt af de nederste sideskud af over 4-5 blade, men det var især
fordi de sidste år voksede for voldsomt ud på gangen og jeg alligevel
ikke gad bukke mig for at plukke agurkerne dernede.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/