Vandskuring af murstensmur
Fra : Kurt Hansen

Dato : 11-07-11 18:51

Jeg har fået et par prøver med henblik på vandskuring af mit hus. I
vejledningen står der, at mørtlen påføres i et 1-2 mm tykt lag med træk-
eller glittebrædt og efter nogle minutter filtser man så med en tør
eller opvredet svamp i cirkulære bevægelser.

Er der nogen der har prøvet det? Hvordan er konsistensen efter et par
minutter og hvor meget skal man "gnide af" igen? Jeg synes at op til 2
mm lyder af meget, når meningen med vandskuring (i modsatning til
pudsning) jo netop er, at man skal kunne ane konturerne af mursten og
fuger igennem.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Cykelsmeden

Dato : 12-07-11 13:28

Den 11-07-2011 19:50, Kurt Hansen skrev:
> [...]
> mm lyder af meget, når meningen med vandskuring (i modsatning til
> pudsning) jo netop er, at man skal kunne ane konturerne af mursten og
Vejledningen lyder meget korrekt, og de 2 mm lyder også fint. Det store
spørgsmål er den enkelte murers faglige formåen. 2 mureres resultat kan
ud fra samme forudsætninger give meget forskelligt resultat.

//finn