Fornyelse af vinranker i drivhus
Fra : Ukendt

Dato : 11-07-11 10:23

Hovedstammerne på min Hiemroth har efterhånden fået for lang afstand
mellem de frugtbærende sideskud. Derfor er en 'udskiftning' på tale.

Nu har jeg ladet ny ranker vokse langs de gamle stammer.
Planen er så at save de gamle stammer af til vinter.

Spørgsmålet er så: De nye ranker når næsten fuld længde i år.
Skal de blot have lov til dette, eller skal de kortes af, for at give
flere sideskud til næste år?

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-07-11 17:47

On Mon, 11 Jul 2011 11:23:28 +0200, "Kjeld Nielsen"
kjeldn(snabela)ddf(punktum)dk wrote:

> [...]
>
>Spørgsmålet er så: De nye ranker når næsten fuld længde i år.
> Skal de blot have lov til dette, eller skal de kortes af, for at give

De skal kortes af til ca. 75 cm nyvækst, max. 1 meter. Netop for at være
mere sikker på at der kommer sideskud.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-11 18:27

Den 11/07-2011 klokken 18:46, skrev
Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk>
i <r6am171ag86jr8fki5jk54gkj22t1k6bjl@4ax.com>:

> De skal kortes af til ca. 75 cm nyvækst, max. 1 meter. Netop for at være
> mere sikker på at der kommer sideskud.

Mange tak for info. Så må jeg igang med beskæresaksen.

Med venlig hilsen,
Kjeld