MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win 7 starter, 32 bit, SP1.
Fra : Kbh.

Dato : 10-07-11 06:27

Hvorfra kan Win7, starter, 32 bit, SP1, på en meget nem og enkel måde
downloades fra??
Har prøvet Microsofts hjemmeside, men synes den er for kringlet.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-07-11 16:02

Det er det eneste sted du kan downloade den lovligt.
Hvad vl du dog også med en Starter?

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-07-11 16:07

Jens Peter Karlsen skrev:

>Hvad vl du dog også med en Starter?

Det er vel starter der er preinstalleret, det er den på nogle netbooks,
var også på min, men inden jeg nåede aften var der linux på den, det andet
var for ulideligt.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : kk

Dato : 10-07-11 17:31

Følgende er skrevet af Ivan V. Klattrup:

> Det er vel starter der er preinstalleret, det er den på nogle netbooks, var
> også på min, men inden jeg nåede aften var der linux på den, det andet var
> for ulideligt.

Er der fordele ved at bruge Linux på sin netbook? Jeg tænker på at det
jo er en langsom fætter, min er i hvert fald - eller er du bare
Linux-nørd? (Venligt ment!)
mvh
kk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-07-11 17:36

kk skrev:

>Er der fordele ved at bruge Linux på sin netbook?

Tjae den jeg bruger kører rigtig godt på netbooken

>Jeg tænker på at det jo er en langsom fætter, min er i hvert fald

Derfor bruger jeg den der hedder Lubuntu (baseret på Ubuntu men med LXDE i
stedet for Gnome), det er en af de disributioner der ikke er særligt
krævende

http://lubuntu.net/

>eller er du bare Linux-nørd?

Nej, den maskine jeg skriver fra nu er da med Win 7 Pro

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-07-11 00:32

Den 10-07-2011 18:35, Ivan V. Klattrup skrev:

> Derfor bruger jeg den der hedder Lubuntu (baseret på Ubuntu
> men med LXDE i stedet for Gnome), det er en af de
> disributioner der ikke er særligt krævende

Har du prøvet med en almindelig Ubuntu på netbook'en? Og i
så fald, hvor mærkbar er forskellen?

Jeg har allerede en partition med Ubuntu 10.4 på min
netbook, men jeg synes ikke, forskellen på den og XP er
speciel stor, så jeg har hidtil holdt fast i XP af
kommunikationshensyn (videosamtale i Messenger).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om ubuntu Linux:

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-07-11 00:49

Kim Ludvigsen skrev:

>Har du prøvet med en almindelig Ubuntu på netbook'en? Og i så fald, hvor
>mærkbar er forskellen?

Næ, bryder mig hverken om Gnome eller den nye brugerflade (som jeg ikke
kan huske hvad hedder)

>Jeg har allerede en partition med Ubuntu 10.4 på min netbook, men jeg
>synes ikke, forskellen på den og XP er speciel stor, så jeg har hidtil
>holdt fast i XP af kommunikationshensyn (videosamtale i Messenger).

Har ikke haft xp på den, har haft 7 starter i 3 timer på den inden jeg fik
nok af den

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 10-07-11 23:54

Den 10.07.2011 kl. 18:30 skrev kk <kru@nospammail.dk>:

> Er der fordele ved at bruge Linux på sin netbook?
Nej. Dvale fungerer af helvede til. Tilgengæld virker
dvale upålageligt i Win XP.
Kender en der har en nyrere maskine af samme slags med
Win 7 starter. Ser ingen grund til at skifte OS på den.

mvh
Henning

Fra : kk

Dato : 11-07-11 07:51

Henning Præstegaard formulerede mandag:

> [...]
> Kender en der har en nyrere maskine af samme slags med
> Win 7 starter. Ser ingen grund til at skifte OS på den.

Tak for det, så tager jeg det roligt og lader den have sit eget tempo.
I øvrigt har jeg på fornemmelsen, at hvis man lader den beholde sin
default installation, så starter den så mange features at den bliver
endnu langsommere. Jeg mener nu at have fundet en opsætning, som er
nogenlunde - i erkendelse af at en væddeløber, det bliver den aldrig.
(Det er en Akoya E1286 - Medion fra Aldi)
mvh
kk

Fra : Carl Drud

Dato : 11-07-11 19:19

Henning Præstegaard <onkelhenning@not.vallid> writes:

> Nej. Dvale fungerer af helvede til. Tilgengæld virker
> dvale upålageligt i Win XP.

Fungerer fint hos mig Linux Mint.

--
Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 11-07-11 19:22

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> writes:

> Har du prøvet med en almindelig Ubuntu på netbook'en? Og i så fald,
> hvor mærkbar er forskellen?

Hos mig er den store forskel at der er ro på HD efter desktoppen er
kommet frem. Hvorimod Windows har HD aktivitet i lang tid.

--
Carl