MS Windows
briani 27239
Backslash - hvorfor virker den ikke
Fra : Steen J

Dato : 10-07-11 12:29

Hej

Min backslash og større-end og mindre-end -tast virker pludselig ikke i W7
SP1 x64. Hvorfor??? Jeg har valgt dansk tastatur og fjernet engelsk i forsøg
på at få den til at virke. Jeg har selvfølgelig også uden held prøvet med at
andet tastatur.

Nogen bud?

/Steen

Fra : Fietsenmaker

Dato : 11-07-11 05:59

Den 10-07-2011 13:29, Steen J skrev:
> [...]
> W7 SP1 x64. Hvorfor??? Jeg har valgt dansk tastatur og fjernet engelsk i
> forsøg på at få den til at virke. Jeg har selvfølgelig også uden held

Du bør prøve at indtaste alt+092 som skal give \
alt+060 giver <
alt+062 giver >
Tallene skal indtastes på ciffertastatur i højre side.
Hvis det ikke kommer frem som forventet har du et sprog-/tastaturproblem
i din windows.

Fra : Kurd

Dato : 11-07-11 09:00

"Fietsenmaker" <fietsen@maker.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Tallene skal indtastes på ciffertastatur i højre side.
> Hvis det ikke kommer frem som forventet har du et sprog-/tastaturproblem i

Vås.

Fra : Golf2

Dato : 12-07-11 08:27

"Kurd" <Kurd@Kurt.xy> skrev i en meddelelse

> "Fietsenmaker" <fietsen@maker.com> skrev i en meddelelse

> Vås.

Til Kurd, som skriver "Vås"
Noget mærkeligt noget, bare at skrive vås. Så må du da forklare, hvorfor du
mener, at det er noget vås de skriver

mvh
Golf2

Fra : Fietsenmaker

Dato : 13-07-11 06:00

Den 12-07-2011 09:26, Golf2 skrev:

> Til Kurd, som skriver "Vås"
> Noget mærkeligt noget, bare at skrive vås. Så må du da forklare, hvorfor du
> [...]

Det er det eneste Kurd kan stave til

Fra : Cykelsmeden

Dato : 13-07-11 08:08

Den 11-07-2011 09:59, Kurd skrev:
> Vås.

Kurd skriver meget vås!

Der er langt mellem seriøse indlæg til en debat, men det hænder da.

//finn

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 11-07-11 09:25

On Mon, 11 Jul 2011 06:59:27 +0200, Fietsenmaker <fietsen@maker.com>
wrote:

> [...]
>Tallene skal indtastes på ciffertastatur i højre side.
>Hvis det ikke kommer frem som forventet har du et sprog-/tastaturproblem

Tastatur problem, men ikke et sprogopsætnings problem i windows.

OPer har nok et sprogopsætnings problem i windows, enten forkert valg
af tastatursprog og/eller tastaturlayout.

/Hans

Fra : Preben

Dato : 11-07-11 06:34

Den 10.07.2011 kl. 13:29 skrev Steen J <steen.j@cutie.dkx>:

> [...]
> W7 SP1 x64. Hvorfor??? Jeg har valgt dansk tastatur og fjernet engelsk i
> forsøg på at få den til at virke. Jeg har selvfølgelig også uden held

Ikke umiddelbart, men du kan jo nå tegnene med ALT plus en værdi på det
numeriske tastatur:

< = ALT+60
> = ALT+62
\ = ALT+92