Skraldespand
Fra : ebbe Hansen

Dato : 09-07-11 19:58

Kommunen i aalborg uddeler en fiks container til indsamling af papir,
til alle enfamiliehuse. Hvor kan man købe sådan en, jeg hører ikke
under ordningen, men vil gerne selv købe en. der er ingen mulighed på
deres hjemmeside Joca.dk
mvh Ebbe
Jeg tror det er en MGB 60 L

Fra : Cykelsmeden

Dato : 10-07-11 10:07

Den 09-07-2011 20:57, ebbe Hansen skrev:
> [...]
> til alle enfamiliehuse. Hvor kan man købe sådan en, jeg hører ikke
> under ordningen, men vil gerne selv købe en. der er ingen mulighed på
producenten kan sikker anvise forhandler:
Industrivej 6
DK-7830 Vinderup
Tel. +45 97 44 36 66
Fax +45 97 44 36 68
Internet: www.joca.dk
E-mail: joca@joca.dk

//finn

Fra : ebbe Hansen

Dato : 10-07-11 15:36

On Sun, 10 Jul 2011 11:06:47 +0200, Cykelsmeden <afsender@not2old.dk>
wrote:

>producenten kan sikker anvise forhandler:
>Industrivej 6
>DK-7830 Vinderup
>Tel. +45 97 44 36 66
>Fax +45 97 44 36 68
>Internet: www.joca.dk
>E-mail: joca@joca.dk
>
>//finn

Det håber jeg, jeg har sendt ham en mail, men det er jo weekend
mvh Ebbe

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-07-11 22:20

ebbe Hansen skrev:

> Det håber jeg, jeg har sendt ham en mail,
> men det er jo weekend

Puh, du er utålmodig, Ebbe, hvad nu hvis de
har ferielukket i 3 uger?

Vi har en container til papir i værkstedet, det
er en papkasse, hvor den slags bliver brændt
sammen med haveaffandet på bålpladsen.

Glittet papir ryger i en anden kasse, som bliver
afleveret på genbrugsstationen sammen med
de andre kasser, der indeholder batterier, glas,
metal, porcelæn, elektronikaffald og andre
kategorier.

Når en eller flere kasser er ved at være fyldt,
ryger det i bagagerummet - det er en nem måde
at gøre det på - vi skal alligevel ned at handle i
byen

--
Allan Vebel,
der slet ikke har lyst til at have endnu en grim

Fra : ebbe Hansen

Dato : 12-07-11 08:01

On Sun, 10 Jul 2011 23:20:22 +0200, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

> [...]
>
>Når en eller flere kasser er ved at være fyldt,
>ryger det i bagagerummet - det er en nem måde
>at gøre det på - vi skal alligevel ned at handle i

Jeg har allerede fået svar, og jeg kan købe den hos fabrikanten, 325 +
moms og fragt, jeg synes den er fiks, og i hvertfald kønnere end div.
papkasser
mvh Ebbe
NB:
Nu har jeg jo hverken hus eller værksted, så ville jeg jo få den af
kommunen. Det er kun til huholdnings affald. Vi har fået Molok, som
ligger langt fra vores lejlighed, og i denne tid med bjerge af
grøntsags affald, kan man da samle til et par dage ad gangen, før man
drager afsted.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 12-07-11 10:10

Den 12-07-2011 09:01, ebbe Hansen skrev:
> [...]
> ligger langt fra vores lejlighed, og i denne tid med bjerge af
> grøntsags affald, kan man da samle til et par dage ad gangen, før man
Nu har jeg ikke fanget hvad du vil opnå, men vær opmærksom på hvorledes
den skal tømmes. Det er jo ikke umiddelbar at smide i et bagagerum i en
personbil
Vær også opmærksom på, at der som regel er forskel på beholderen, til
hhv. Grøn Affald, Alm affald og papir. - hos os både i farve og størrelse.

Når du ikke har hus/have er det selvf. ligegyldigt, men grønsagsaffald
samles da i kompost
Siden jeg begyndte at kompostere, har vi halveret affaldsposeindholdet!

//finn

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-07-11 01:47

Cykelsmeden skrev:

> Siden jeg begyndte at kompostere, har vi halveret
> affaldsposeindholdet!

Også her.

I øjeblikket bugner vores kompostbeholder med
de spirede kartofler jeg lagde ned i foråret.

Jeg graver forsigtigt med fingrene ned under en
plante, plukker de kartofler vi skal bruge til to
personer, og dækker rødderne til igen, så gror
de næste endnu større.

Spinaten ved siden af røg lige i en gang smør,
salt, peber, muskatnød og fløde - så var der sovs
til de nyopgravede.

OBS, der skal MEGET spinat til, for at det giver
noget.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg