OT: DMI
Fra : Lars Kongshøj

Dato : 09-07-11 13:25

OT (ved ikke hvor jeg hellere skulle poste):
Lige nu - 14.21 - kan man på DMIs webside
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/regionaludsigten/kbhnsj.htm
se en vejrudsigt, udsendt kl. 15.00.

Mvh. Lars

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-11 14:26

"Lars Kongshøj" <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote in message news:4e1848b1$0$308$14726298@news.sunsite.dk...
> OT (ved ikke hvor jeg hellere skulle poste):
> Lige nu - 14.21 - kan man på DMIs webside
> [...]

Lars.
Ja, lige den oplysning kunne nok have været nøjagtigere angivet.

Men iøvrigt har jeg respekt for meteorologer.
De opdrages næsten pr. automatik til en klædelig usikkerhed overfor de spådomme de må komme med.

Hans T.

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-11 09:44

"Hans Terkelsen" <
> [...]
> Men iøvrigt har jeg respekt for meteorologer.
> De opdrages næsten pr. automatik til en klædelig usikkerhed overfor de

He he det gør de klogt i!

Ved en DMI-meteologs foredrag fortalte han følgene anekdote:
En københavnsk meteolog var kommet til vestjylland og snakkede
med en landmand om udsigterne for regn. Meteologen mente ikke
der kom regn foreløbigt, men landmanden mente at det kom snart.
Og ganske rigtigt efter en halv times tid begyndte det at regne.
Meteologen spurgte landmanden om hvordan han kunne vide det.
"Jow, ser do, a så på a kyer (køer) å di vændt al a røw op mod a wind
- å når di gør det, så kommer æ regn" "Så a tænkt, å di kyer har så
møj forstan i æ røw som æ kjøvenhavner har i æ huved!"

Mvh Eyvind (Københavner)

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-11 09:54

"Eyvind Dk" <eyvind snabelA eyvind punktum dk> wrote in message news:4e19665e$0$302$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> - å når di gør det, så kommer æ regn" "Så a tænkt, å di kyer har så
> møj forstan i æ røw som æ kjøvenhavner har i æ huved!"

, , , Eyvind! Hilsen Hans T.

Fra : Kurt Lund

Dato : 09-07-11 15:10

"Lars Kongshøj" <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote

> OT (ved ikke hvor jeg hellere skulle poste):

Måske i dk.kultur.sprog med emnetitlen mundsvejr?

--
Kurt Lund

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-07-11 15:45

Lars Kongshøj skrev:

> OT (ved ikke hvor jeg hellere skulle poste):
> Lige nu - 14.21 - kan man på DMIs webside
> http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/regionaludsigten/kbhnsj.htm
> se en vejrudsigt, udsendt kl. 15.00.

Det kan jeg godt leve med. Små 40 minutter før tiden.
Til gengæld er der ikke kommet noget nyt siden. Nu kl.
16.44 står der stadig udsendt kl. 15.00.

--
Herluf :·)

Fra : Rado

Dato : 09-07-11 18:13

On Sat, 09 Jul 2011 14:25:21 +0200, Lars Kongshøj
<lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

>OT (ved ikke hvor jeg hellere skulle poste):
>Lige nu - 14.21 - kan man på DMIs webside
> [...]

"Farfar, har du set at man nu kan følge med i hvordan vejret udvikler
sig, på DMIs hjemmeside på internettet?"

"Det havde vi også i gamle dage. Vi kaldte det vinduer."

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : kk

Dato : 09-07-11 20:01

Lars Kongshøj formulerede spørgsmålet:
> OT (ved ikke hvor jeg hellere skulle poste):
> Lige nu - 14.21 - kan man på DMIs webside
> [...]

Du skal jo lige være klar over een ting: Meteorologer er denne verdens
højst betalte lystløgnere!
mvh
kk

Fra : kjaer

Dato : 09-07-11 20:07

kk wrote:
> Lars Kongshøj formulerede spørgsmålet:

> Du skal jo lige være klar over een ting: Meteorologer er denne verdens
> højst betalte lystløgnere!
> mvh
> kk

Men så bør man også lige lægge mærke til den forbedring der er sket i
udsigterne, hvis man sammenligner med for 30 år siden. Vi gamle synes
efterhånden det udsigterne er så præcise at det bliver helt kedeligt.

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 10-07-11 12:24

Fiskerne har været irriteret over kvaliteten var så ringe, at man regnede
med 100 fejlmeldinger om året. Men i april begyndte de altid at lytte mere
efter.....

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-07-11 22:18

"kjaer" <sikkenoej@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Men så bør man også lige lægge mærke til den forbedring der er sket i
> udsigterne, hvis man sammenligner med for 30 år siden. Vi gamle synes
> efterhånden det udsigterne er så præcise at det bliver helt kedeligt.

Not so. Ikke engang vejret som lige har været kan de få rigtigt. "Det har
været solskin hele dagen" og her på Vestkysten har det så været overskyet
hele dagen - eller visa versa. Man kan godt se hvor vejrudsigten bliver
lavet :(

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-07-11 15:49

Den 17/07/11 23.18, Per Henneberg Kristensen skrev:
> [...]
> har været solskin hele dagen" og her på Vestkysten har det så været
> overskyet hele dagen - eller visa versa. Man kan godt se hvor

Har ikke fulgt tråden, men kan kun være enig. Vejrudsigterne er ikke
forbedret så meget som en milimeter - EVER - NOGENSINDE. De har fået en
masse dyrt isenkram og antallet af ansatte er formentlig fordoblet mere
end een gang, men at forudsige vejret blot et halvt døgn frem, kan min
nabokone, hvis far var fisker, gøre langt bedre ved at kigge på
himlen/skyerne, hvor og i hvilken højde mågerne kredser o.s.v.,
forudsige tifold mere præcist.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Hauge

Dato : 22-07-11 16:09

Den 22-07-2011 16:48, Kurt Hansen skrev:
> .. og antallet af ansatte er formentlig fordoblet mere
> end een gang,

Skal vi ikke have det i procent?

/Hauge

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-07-11 06:36

Den 22/07/11 17.09, Hauge skrev:

> Skal vi ikke have det i procent?

Jeg er bestemt ikke hypersensitiv og står gerne på mål for ironi,
sarkasme og andet godmodigt drilleri, men lige præcist dér overskred du
- uden at have en chance for at vide det - min tærskel.

En ufin og ondskabsfuld bemærkning, revet ud af sin sammenhæng i en helt
anden gruppe og kun med det formål at latterliggøre mig, hvilket
deltagerne i dk.videnskab ikke kender baggrunden for.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen